تخریب کعبه برای کسب امتیاز در بازی رایانه‌‌ای/ الازهر واکنش نشان داد

الازهر مصر به یک بازی رایانه‌ای که برای کسب امتیاز باید نماد کعبه تخریب شود، واکنش نشان داد و بر حرام بودن بازی‌هایی که خشونت یا توهین به دین و مقدسات را ترویج می‌کنند، تأکید کرد.

تخریب کعبه برای کسب امتیاز در بازی رایانه‌‌ای/ الازهر واکنش نشان داد

«الازهر» هشداری در خصوص بازی رایانه‌ای «فُرتنایت» (Fortnite) که در آن برای کسب امتیاز باید نماد کعبه تخریب شود، صادر کرد.

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، در این بیانیه آمده است، در این باری برای کسب امتیاز بازی کعبه تخریب شود، موضوعی که به شکلی مستقیم بر عقاید کودکان تأثیر می‎گذارد ، هویت آنها را تخریب می‌کند و ارزش مقدسات و کعبه را در نظر آنها پایین می‌‎آورد.

الازهر در ادامه بر حرام بودن تمامی بازی‌های رایانه‌ای که خشونت را ترویج می‌کند، به عقاید یا شریعت و دین توهین می‌کند یا به تروریسم و خودآزاری و غیره فرا می‌خواند، تأکید کرد.

این مرکز از والدین و مراکز فرهنگی و آموزشی و رسانه‌ای خواست خطر اینگونه بازی‌ها را به کودکان گوشزد کنند و در این خصوص به هوش باشند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمدگودرزی
    0

    باسلام. در مورد این نوع بازی ها بارها به سازمان ارشاد اسلامی اطلاع دادیم که باید جلوگیری شود؛ حتی چند نوع بازی که میتواند برای کودکان اصر مثبت داشت باشد و معرفی ۸ سال دفاع مقدس و یا جنگ های به مانند امروز که مدافعان حرم را به خاک خون کشیدن حرکت کنند؛ از نام عملیاتها گرفته تا نام شهدا چه در ایران چه در دیگر جنگهای نظیر جنگ ۳۳ روز؛ ۱۱ روزه؛ و..... بازهم از این سازمان انتظار داریم رسیدگی بیشتری در این موضوع در دستور کار خود قرار دهند؛ باتشکر

  • ن
    0

    هیچ نوع کارتن جنگی برابچهاخوب نیست مگه داعشی هستیم که ازطفولیت فیلم جنگی بچهامون ببینن

  • درود خدا بر محمد و آل محمد (مهری )
    0

    مگه کسی دیگه میره کعبه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها