رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد:

برداشت شیره سقز و کتیرا در سروآباد ممنوع شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد گفت: برداشت شیره سقز و کتیرا در سطح شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

برداشت شیره سقز و کتیرا در سروآباد ممنوع شد

مسلم مرادی اظهار داشت: باتوجه به کمبود بارش ها و نزولات جوی در سال جاری هرگونه برداشت شیره سقز و کتیرا در اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان ممنوع اعلام شد.

وی افزود: شهرستان سروآباد یکی از رویشگاه های اصلی درختان بنه به شمار می رود و در تولید شیره سقز و کتیرا رتبه اول استان کردستان را به خود اختصاص داده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد یادآور شد: برای استراحت دادن به درختان بنه و شادابی این درختان تصمیم بر این شد که برداشت شیره سقز و کتیرا از این درختان را ممنوع اعلام کنیم تا در سالی که با کمبود بارش ها روبرو هستیم و از طرفی هم دمای هوا بسیار زیاد است این درختان آسیب نبینند.

وی اضافه کرد:‌ باتوجه به اینکه بهره برداری از درختان بنه می تواند در بحث معیشت خانوارها بسیار تاثیرگذار باشد با رعایت دوره تناوب سه ساله اقدام به عقد قرارداد با بهره برداران محلی خواهیم کرد.

مرادی افزود: سال گذشته اداره منابع طبیعی با تعداد ۸۰ نفر بهره بردار محلی در سطح ۳۴ روستای تابعه شهرستان اقدام به عقد قرارداد کرد و بیش از ۲ تن شیره سقز در این شهرستان تولید و برداشت شد.

وی گفت: سال گذشته هفت مورد بهره برداری غیرقانونی از درختان بنه که اداره منابع طبیعی قروق اعلام کرده بود شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سروآباد تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف به استناد مواد ۴۲ و ۴۳ و ۴۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

شهرستان مرزی سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها