شمار شهرستان‌های نارنجی کرونایی استان مرکزی به ۸ مورد رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار شهرستان‌های نارنجی کرونایی استان مرکزی براساس آخرین وضعیت اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از چهارشنبه (۹ تیرماه) به هشت شهرستان افزایش یافت.

شمار شهرستان‌های نارنجی کرونایی استان مرکزی به ۸ مورد رسید

دکتر بهمن صادقی سده، افزود: بر اساس آخرین رنگ‌بندی و نقشه جدید اپلیکیشن ماسک از روز جاری شهرستان‌های اراک، ساوه، شازند، خمین، تفرش، دلیجان، فراهان و محلات در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های زرندیه، کمیجان، خنداب و آشتیان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: اکنون استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و در شهرستان یزد و سمنان نیز وضعیت ناپایداری حکمفرماست و سویه غالب، کرونای انگلیسی است.

دکتر صادقی سده بیان کرد: اکنون وضعیت رنگ بندی بیشتر استان‌های کشور نارنجی است و تعداد بستری روزانه بیماران به صورت روزانه در نوسان است که با این روند هر لحظه به موج پنجم کرونا نزدیک می‌شویم.

وی تاکید کرد: اکنون استان مرکزی به لحاظ نرخ بستری بیماران کووید۱۹ جایگاه یازدهم کشور را دارد که انتظار می‌رود شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبندی بیشتری داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک مهمترین عامل افزایش شهرستان‌های نارنجی کرونایی استان را عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم عنوان کرد و گفت: جمعیت مهاجر، آلودگی هوا، میزان تردد شبانه و همچنین حجم بالای سفرها به دلیل شاهراه مواصلاتی این استان از دیگر عواملی است که منجر به افزایش شهرستان‌های نارنجی کرونایی شده است.

دکتر صادقی سده عنوان کرد: انتظار می‌رود شهروندان به محض مشاهده کوچکترین علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند و تا پایان ۱۴ روز در اماکن عمومی و اجتماعات حضور نیابند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها