محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری:

خود درمانی از طریق طب سنتی در نوزادان ممنوع است

محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه خوددرمانی از طریق طب سنتی برای نوزادان و کودکان ممنوع است، گفت: در نوزادان زیر شش ماه مصرف انواع داروی گیاهی مطلقا ممنوع است و حتی نمی‌توان از غذای عادی استفاده کرد.

خود درمانی از طریق طب سنتی در نوزادان ممنوع است

سید ابوالفتح شیرمردی تاکید کرد: استفاده از طب سنتی در بزرگسالان برای درمان انواع بیماری نیز باید طبق قوانین خاص و طی چند مرحله صورت بگیرد و قطعا مصرف خودسرانه از داروهای گیاهی نیز در بزرگسالان و افراد عادی نیز می‌تواند خطرآفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه فیزیولوژی بدن نوزادان به‌گونه‌ای است که در بدن آن‌ها بسیاری از آنزیم‌ها، پروتئین‌ها و اسیدآمینه‌ها ساخته نشده، عنوان کرد: این مواد به‌مرور و متناسب با شیرمادر به بدن آن‌ها اضافه می‌شود، اگر موادی مازاد بر شیر مادر به بدن کودک اضافه شود، مانند این است که اقدام به دادن سم به نوزاد کرده‌ایم.

شیرمردی با تاکید بر اینکه خوددرمانی از طریق طب سنتی برای نوزدان و کودکان محکوم است، عنوان کرد: در برخی موارد خاص و تحت نظر پزشک متخصص طب سنتی و پزشک دوره دیده در این حوزه می‌توان از داروی گیاهی به‌صورت موضعی برای درمان زردی در نوزادان استفاده کرد.

محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اگر والدین اقدام به مصرف خودسرانه داروهای گیاهی برای درمان بیماری در نوزادان بکنند، همانند این است که کودک خود را به کام مرگ بکشانند، استفاده نادرست از طب سنتی باعث بدبینی جامعه نسبت به این طب ارزشمند خواهد شد.

وی افزود: برخی از افراد به‌دنبال سرکوب کردن طب سنتی در جامعه هستند، متاسفانه این افراد در جامعه بدون داشتن علم و آگاهی لازم از طب سنتی اقدام به درمان بیماران از این طریق می‌کنند، وزارت بهداشت و درمان باید قاطعانه با این افراد برخورد کند، باید گفت افرادی که بدون داشتن علم کافی در بحث طب سنتی دخالت می‌کنند، مدیون هستند و باید جوابگو باشند.

شیرمردی با تاکید بر اینکه افراد برای استفاده از طب سنتی برای درمان بیماری باید به پزشک متخصص طب سنتی و پزشک دوره‌دیده در این حوزه مراجعه کنند، عنوان کرد: مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک می‌تواند به سلامتی افراد آسیب بزند.

محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: مواردی از فوت نوزادان به‌علت مصرف خودسرانه داروهای گیاهی وجود داشته است، در چند وقت اخیر یک مادر برای درمان بیماری به یک عطاری مراجعه و به‌علت ناآگاهی عطار از گیاهان دارویی و موارد مصرف آن‌ها، داروی اشتباه تجویز و در اختیار این مادر گزاشته می‌شود، نوزاد پس از مصرف این دارو به کما رفته و پس از چند ماه جان خود را از دست داد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ادینه
    0

    دنده عقب رفتن هیچگاه به مقضد نمیرسی با دنده جلو باید حرکت کرد برای کار درست کردن برای یک عدهایمردم را به دردسر نیندازید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها