سخنگوی سازمان انتقال خون کشور اعلام کرد:

رشد ۱۵ درصدی اهدای خون در کشور/۳ استان در صدر اهدای خون بانوان

سخنگوی سازمان انتقال خون از از رشد ۱۵ درصدی اهدای خون در کشور در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت ۵۱۰ هزار واحد خون در کشور اهدا شده است.

رشد ۱۵ درصدی اهدای خون در کشور/۳ استان در صدر اهدای خون بانوان

دکتر بشیر حاجی بیگی از رشد ۱۵ درصدی اهدای خون در کشور در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: استان های قزوین با ۳۴ درصد رشد، خوزستان با ۳۳ درصد رشد و خراسان رضوی با ۲۴ درصد رشد بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور را داشته اند.

وی افزود: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۳۰ هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کردند و از این تعداد ۵۱۰ هزار واحد خون اهدا شده است. همچنین ۷۳ هزار و ۵۰۰ واحد خون اهدایی مربوط به اهداکنندگان بار اول در سراسر کشور بوده است.

حاجی بیگی ادامه داد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸۸۳ هزار و ۷۰۰ واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است. باید توجه کرد که بیشترین میزان اهدای خون در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ مربوط به استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و مازندران بوده است.

حاجی بیگی با اشاره به وضعیت اهدای خون بانوان در کشور، گفت: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ میانگین شاخص اهدای خون بانوان در کشور ۴.۵ درصد بوده است. همچنین بانوان استان‌های لرستان با ۹ درصد، سیستان و بلوچستان با ۷.۵ درصد و کردستان با ۷ درصد در صدر اهدا کنندگان خانم در کشور بوده‌اند.

وی اظهار کرد: در عین حال شاخص اهدای خون مستمر در کشور ۵۷ درصد است و بیشترین میزان شاخص اهدای خون مستمر در کشور در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ مربوط به استان‌های سمنان با ۷۳ درصد، یزد با ۶۷.۵ درصد و بوشهر با ۶۷.۲ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها