اگر در صرافی هیوبی حساب دارید آن را ببندید!

طبق بیانیه هیوبی، اتباع ایرانی و چندین کشور دیگر از انجام هرگونه تراکنش مرتبط با رمزارزها منع شده اند.

اگر در صرافی هیوبی حساب دارید آن را ببندید!

به گزارش کوین دسک، صرافی هیوبی مستقر در چین محدودیت های تازه ای برای کاربران خود در سراسر جهان اعلام کرد. این صرافی که یکی از ۱۰ صرافی بزرگ ارزهای دیجیتالی در جهان نیز محسوب می شود در بیانیه ای اعلام کرد شهروندان ۲۱ کشور و منطقه از جمله ایران از انجام تراکنش های رمزارزی و خدمات مرتبط با آن ها از طریق پلتفرم هیوبی منع شده اند. این ۱۱ کشور و منطقه عبارت اند از: آمریکا، کانادا، ژاپن، ایران، کره شمالی، شبه جزیره کریمه، چین، انگلیس، تایوان، اسراییل، عراق، بنگلادش، بولیوی، اکوادور، قرقیزستان، سواستوپول، هنگ کنگ، کوبا، سودان، سوریه، ونزویلا.

در روزهای اخیر و به دنبال تشدید سختگیری های دولت چین علیه رمزارزها، بسیاری از صرافی های دیجیتالی ارایه خدمات به کاربران خود را بسیار محدود کرده و حتی برخی از آن ها فعالیت خود را تعلیق کرده اند. دولت چین مقابله با پولشویی و اقدامات مجرمانه در بازار رمزارزها را دو دلیل اصلی این تصمیم خوانده است.

بانک مرکزی چین حدود ۱۰ روز پیش به بانک های بزرگ این کشور دستور داده بود تا ارایه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتالی را به مشتریان خود و کسب و کارها متوقف کنند. این اقدام خود پس از آن صورت گرفت که در روز هجدهم می، سه نهاد مالی چینی با صدور بیانیه ای خواستار مقابله با ارزهای دیجیتالی شدند. پس از آن بسیاری از شرکت ها فروش تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتالی را به شهروندان چینی متوقف کردند.

به گفته پلیس چین، در ماه های اخیر شمار بیشتری از تبهکاران به استفاده از ارزهای دیجیتالی روی آورده اند. همچنین ریسک سرمایه گذاری در رمزارزها بسیار بالا بوده و معامله گران در نوسانات بسیار بالای آن ها بعضا دچار ضرر و زیان های هنگفتی شده اند.

در نتیجه اقدامات اخیر چین، بازار ارزهای دیجیتالی شاهد ریزش قیمت کم سابقه ای بود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها