گفت وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره تقویت هماهنگی علیه ایران

وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره تقویت روابط راهبردی دو کشور و هماهنگی مشترک علیه فعالیت های ایران در منطقه گفت و گو کردند.

گفت وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره تقویت هماهنگی علیه ایران

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، شاهزاده «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه این کشور بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست وزرای خارجه و توسعه کشورهای عضو گروه بیست (G20) در شهر «ماترا» در جنوب شرق ایتالیا، با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» دیدار کرد.

بن فرحان و بلینکن در دیدار خود، ضمن بررسی جنبه های شراکت راهبردی میان عربستان و آمریکا به عنوان دو کشور دوست و راه های تقویت و توسعه آن در زمینه های مختلف در راستای منافع مشترک، به مهم ترین مسائل مطرح در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه بیست نیز پرداختند.

وزرای خارجه عربستان و آمریکا، تقویت هماهنگی مشترک میان دو کشور برای آن چه «توقف دخالت های خرابکارانه ایران در منطقه و توقف پشتیبانی مالی ایران از شبه نظامیان حوثی در یمن و گروه های تروریستی افراط گرا که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کنند» خواندند را نیز بررسی کردند.

در این دیدار که با حضور شاهزاده «فیصل بن سطام آل سعود»، سفیر عربستان در ایتالیا و «جوی هود»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک برگزار شد، همچنین آخرین تحولات در سطح منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: شفقنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها