روزنامه هاآرتص اعلام کرد:

سند پیشنهادات سیاسی و اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین به دولت بایدن

روزنامه هاآرتص اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین سندی شامل پیشنهادات سیاسی و اقتصادی را به دولت جو بایدن ارائه کرده است.

سند پیشنهادات سیاسی و اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین به دولت بایدن

این روزنامه نوشت: سندی که به دولت آمریکا منتقل شده شامل ۳۰ پیشنهاد است که درباره مسائل سیاسی و بهبود وضعیت اقتصادی فلسطین و توجه به وضعیت زندگی ساکنان است.

به گفته یک منبع آگاه سه بازیگر عرصه سیاسی یعنی تشکیلات خودگردان فلسطین، دولت ائتلافی نفتالی بنت- یائیر لاپید و دولت آمریکا معتقدند که نمی‌توان در این مرحله روند سیاسی کلی چشمگیری را ترویج کرد و تنها می‌توان برخی طرح‌ها را بدون توجه به افکار عمومی فلسطین و رژیم صهیونیستی ترویج کرد.

این منبع اعلام کرد، پیشنهادات وارد شده در این سند در حال حاضر قابل اجرا نیستند اما در برخی زمینه‌های مدنی برای بهبود وضعیت زندگی فلسطینی‌ها می‌توان کاری کرد.

این سند در زمینه‌های مدنی شامل افزایش مجوز کار در اراضی اشغالی، موافقت با اعطای شهروندی به خانواده‌های فلسطینی در اراضی اشغالی و ایجاد مجتمع‌هایی مسکونی برای آن‌ها، صدور مجوز سفرهای گردشگری به مناطق فلسطینی، ایجاد پروژه‌های گردشگری به ویژه در منطقه بحر المیت، اجازه دادن به تشکیلات خودگردان فلسطین برای واردات سوخت مستقیم از اردن، بهبود قدرت تشکیلات خودگردان فلسطین برای صادر کردن تولیدات و ایجاد منطقه تجاری آزاد است.

همچنین این سند شامل تحرکات مهمی درباره وضعیت سیاسی از جمله بازگشت اوضاع مسجد الاقصی به روال قبل، بازگشایی نهادهای فلسطینی در قدس شرقی، توقف شهرک سازی‌ها و تخلیه کانون‌های شهرک سازی، آزادی اسرای فلسطینی ماقبل معاهده اسلو، بازسازی قدرت پلیس فلسطین، ساخت فرودگاه بین المللی در کرانه باختری، انتقال کادرهای فلسطینی از طریق گذرگاه بین المللی در پل اللنبی و بازگرداندن اجساد فلسطینی‌هایی است که به دست نیروهای اسرائیلی شهید شده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها