احراز مدارک هویتی با شماره ملی در اردبیل

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: تشکیل پرونده و احراز مدارک هویتی با لینک به سامانه ثبت احوال با ارائه شماره ملی در پزشکی قانونی استان اردبیل انجام می‌شود.

احراز مدارک هویتی با شماره ملی در اردبیل

علیزضا فرخی 8 خرداد در گرامیداشت هفته قوه قضائیه و در افتتاح سامانه الکترونیکی استعلامات پزشکی قانونی به صورت آنلاین در اردبیل اظهار کرد: خدمات پزشکی قانونی در یک سال اخیر با حذف فرآیند کاغذی به صورت آنلاین و سریع انجام می‌شود تا استعلامات و پاسخگویی به دستگاه‌های قضایی و انتظامی در یک فرآیند سریع و بدون تأخیر و تعلل انجام شود.

وی تنوع خدمات پزشکی قانونی را یادآور شد و تصریح کرد: برای تعیین سن افراد فاقد شناسنامه، صدور گواهی رشادت با هدف تشخیص رشد جسمانی، ذهنی و تکامل فکری، بررسی توانایی اداره مالی در دعاوی خانوادگی و همچنین پرونده‌های تحمل کیفری و ارجاع به صحت و سقم بیماری و همچنین پاسخگویی به استعلامات در محاکم خانوادگی و مکاتباتی در زمینه نازایی و عقیم بودن مردان و زنان از طریق پزشکی قانونی در یک فرآیند سریع انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: خانواده‌هایی که صاحب فرزند نمی‌شوند برای فرزندخواندگی استعلامات خود را از پزشکی قانونی دریافت می‌کنند و اهدای جنین و تقبل فرزندخواندگی با شرایط جسمی و روانی مورد نظر به انجام می‌رسد.

فرخی افزود: متأسفانه پزشکی قانونی را با جسد و اعلام نظر در نزاع و درگیری می‌شناسند در حالی که پزشکی قانونی به کلیه استعلامات مراجع قضایی و نیروی انتظامی پاسخی سریع داده و سعی می‌کند تا سایر خدمات را نیز به مردم در یک فرآیند مناسب انجام دهد.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه به فعالیت 50 ساله پزشکی قانونی اشاره کرد و ادامه داد: دوره‌های مختلفی را این مجموعه با همکاری پزشک معتمد و رئیس بهداری سپری کرده و از سال 72 سازمان پزشکی قانونی به عنوان زیرمجموعه قوه قضائیه فعالیتی مستقل داشته و در استان اردبیل نیز با تجهیز ساختمان و خرید مجهزترین امکانات سعی بر ارائه خدمات به شهروندان داریم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل اضافه کرد: مجهزترین آزمایشگاه و همچنین خدماتی که پزشکی قانونی در شهرهای مشگین، پارس‌آباد، گرمی و خلخال ارائه می‌کند به رغم همه محدودیت‌ها ارزشمند بوده و دیگر نیازی به مراجعه به مرکز استان وجود ندارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها