امیدواری سازمان ملل به آغاز هرچه سریع‌تر روند بازسازی‌ غزه

سازمان ملل ضمن اعتراف به تاخیر در روند بازسازی نوار غزه، ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌های مسئول در اسرع وقت بازسازی‌ را آغاز کنند.

امیدواری سازمان ملل به آغاز هرچه سریع‌تر روند بازسازی‌ غزه

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در دفتر این سازمان در نیویورک در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره دلایل آغاز نشدن عملیات بازسازی در غزه پس از حمله ماه گذشته رژیم صهیونیستی اظهار کرد: روشن است که این یک وضعیت بسیار پیچیده سیاسی است.

دوجاریک در ادامه گفت: امیداریم که همه طرف‌های مسؤول در اسرع وقت بازسازی‌ها را به نفع غیرنظامیان ساکن غزه که به شدت در رنج هستند، آغاز کنند.

سخنگوی گوترش افزود: ازسرگیری ورود کامیون‌های حامل سوخت به نوار غزه از امروز یک نشانه مثبت است، در واقع اطمینان از اینکه سوخت نیروگاه برق غزه برای فعالیت تامین می‌شود، نوعی پشتوانه برای هر گونه عملیات بازسازی است.

اخیرا منابع اعلام کردند دعوا بر سر سرنوشت اسرائیلی‌هایی که از مدت‌ها پیش در اسارت حماس هستند و روشن نبودن دیدگاه درباره نحوه بازداشتن حماس از استفاده از کمک‌های مالی دو مانع در مسیر بازسازی غزه هستند.

۲۲ مه گذشته پس از ۱۱ روز درگیری نظامی میان گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی، آتش‌بسی میان دو طرف با نظارت مصر برقرار شد.

طبق آمار آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهجویان فلسطینی (آنروا) در حملات اخیر حدود ۱۴۰۰ ساختمان مسکونی به شکل کامل تخریب شده و حدود ۱۴ هزار خانه دیگر به صورت جزئی آسیب دیدند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها