استقبال سازمان ملل از واردات مجدد سوخت به غزه از امروز

سازمان ملل ضمن استقبال از حرکت دوباره کامیون‌های حامل سوخت به نوار غزه از امروز (دوشنبه) بر ادامه همکاری خود با همه طرف‌ها و شرکای مربوطه برای تقویت آتش‌بس و کمک به ساکنان غزه تاکید کرد.

استقبال سازمان ملل از واردات مجدد سوخت به غزه از امروز

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح در خاورمیانه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ازسرگیری حرکت کامیون‌های سوخت به نوار غزه در قالب توافقی میان دفتر خدمات پروژه سازمان ملل (UNOPS) و کشور قطر انجام شد و من از تمامی گام‌هایی که برای آرام کردن اوضاع برداشته می‌شوند، استقبال می‌کنم.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که از امروز اجازه ورود سوخت به نیروگاه برق غزه را خواهد داد و استمرار این روند در گروی حفظ ثبات امنیتی با نوار غزه است.

در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهر قدس اشغالی، درگیری نظامی میان این رژیم و گروه‌های مقاومت در غزه آغاز شد که ۱۱ روز ادامه داشت و بامداد ۲۱ مه گذشته با آتش‌بسی به میانجیگری مصر پایان یافت.

وینسلند در ادامه اظهار کرد: سازمان ملل به همکاری خود با همه طرف‌ها و شرکای مربوطه برای تقویت آتش‌بس و کمک به ساکنان غزه ادامه خواهد داد.

دو میلیون فلسطینی ساکن غزه از زمان آغاز محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ و پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی، از شرایط معیشتی بسیار بدی در رنج هستند.

انتظار می‌رود با ازسرگیری انتقال سوخت به غزه که روزانه هشت ساعت قطعی برق را تجربه می‌کند، نیروگاه برق این منطقه شرایط بهتری پیدا کند.

رژیم صهیونیستی از مه گذشته پس از حملات شدید خود به نوار غزه و سایر مناطق فلسطینی که ۲۶۰ شهید، هزاران زخمی و حجم بالایی از ویرانی‌ها را برجای گذاشت، محدودیت‌های خود برای ورود سوخت به این منطقه را تشدید کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها