ترانزیت ۵۳ هزار تنی کالا از مرزهای زمینی و دریایی گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در سه ماه امسال ۵۳ هزار و ۶۵۱ تن کالا از استان گیلان ترانزیت شده است که از این مقدار ۴۲ هزار و ۲۶۵ تن از مرز زمینی آستارا و ۱۱ هزار و ۳۸۶ تن از مرز دریایی انزلی بوده است.

ترانزیت ۵۳ هزار تنی کالا از مرزهای زمینی و دریایی گیلان

فریبرز مرادی از افزایش صادرات در سه ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲۳۲ هزار و ۲۰۶ تن کالا از مرز زمینی آستارا صادر شده که عمده صادرات میوه و تره بار و انواع کاشی است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است، افزود: در طی این مدت ۲۷ هزار و ۵۰ تن کالا توسط ناوگان جاده ای از مرز زمینی آستارا وارد کشور شده که نسبت به سال قبل ۴۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، عمده وارادات از این مرز را انواع تخته، پنبه و نخود دانست و تصریح کرد: در سه ماه امسال ۵۳ هزار و ۶۵۱ تن کالا از استان گیلان ترانزیت شده است که از این مقدار ۴۲ هزار و ۲۶۵ تن از مرز زمینی آستارا و ۱۱ هزار و ۳۸۶ تن از مرز دریایی انزلی بوده است.

مرادی گفت: ۱۱ هزار و ۹۸۴ تن کالا از مرزهای استان به صورت ترانزیت ورودی وارد شده که نسبت به مشابه سال ۹۹ میزان ۲۱ درصد افزایش داشته است؛ عمده ترانزیت ورودی به این استان نیز انواع تخته و آرد و زغال کک می باشد.

وی متذکر شد: در بخش ترانزیت خروجی نیز ۳۴ هزار و ۶۶۷ تن کالا از مرز زمینی آستارا خارج شده است که عمده ترانزیت خروجی برنج و چای و لاستیک بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه در سه ماه امسال ۲۶ هزار و ۵۱۷ کامیون از مرز زمینی آستارا تردد داشته است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۲ هزار و ۵۲۴ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۳۵ دستگاه از مرز آستارا وارد کشور شده است، همچنین تعداد ۱۳ هزار و ۹۹۳ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۵۰ دستگاه از مرز آستارا از کشور خارج شده است.

مرادی یادآور شد: در حال حاضر چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۴۰ نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در استان گیلان مشغول انجام فعالیت هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها