رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی:

شنا در آب‌ های غیرمجاز جان ۱۴نفر را گرفت/ بی توجهی به هشدارها

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ مورد غرق شدگی در استان گزارش شده است که از این تعداد ۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شنا در آب‌ های غیرمجاز جان ۱۴نفر را گرفت/ بی توجهی به هشدارها

باقر بهرامی با بیان اینکه میزان غرق شدگی در استان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد دارد اظهار کرد: آمار سنی غرق شدگان متفاوت بوده اما عموماً جوانان هستند که بدون آشنایی به مهارت شنا اقدام به شنا در آب‌های آزاد و منابع آبی غیرمجاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمارهای غیررسمی بیش از این تعداد است گفت: مردم بیشتر غرق شدگی ها را به نیروهای امدادی گزارش نمی‌کنند آمار تعداد غرق شده‌ها بیش از آمارهای رسمی عنوان شده است.

بهرامی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۱۶ مورد مأموریت در زمینه غرق شدگی توسط اورژانس استان انجام شده است، افزود: این میزان در مقایسه با پارسال ۴۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی از ۱۸ مورد غرق شدگی با رشد ۵۰ درصدی در استان طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۱۴ نفر فوت کردند که در مقایسه با پارسال ۵۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار غرق شده‌ها شهرستان بوکان با ۵ نفر و میاندوآب با ۴ نفر است افزود: از ۱۸ مورد غرق شده یک نفر خانم و بقیه مرد بودند که به دلیل عدم توجه به هشدارها در آب‌های غیرمجاز اقدام به شنا کرده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بروز مشکلات غرق شدگی افراد اغلب در رودخانه‌های شمال و جنوب استان رخ می‌دهد، تاکید کرد: آشنایی جزئی با شنا برای ورود به این آب‌ها کافی نیست.

بهرامی تاکید کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده غرق شدگی افراد در آب‌ها، اگر دارای مهارت نجات غریق نیستند از ورود به آب خودداری کرده و با اورژانس، هلال احمر یا نیروی انتظامی تماس بگیرند.

وی با اعلام اینکه افراد در لحظات اولیه غرق شدن جان خود را از دست می‌دهند و فرصتی برای نجات آنها وجود ندارد، گفت: در این راستا اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع حادثه بهترین راهکار عملی بوده تا مردم از شنا در منابع آبی غیر مجاز و دور افتاده اقدام به شنا نکنند.

متأسفانه همه ساله در فصل گرما تعدادی از هموطنان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه‌های این شرکت، مبادرت به شنا در سدها و تأسیسات آبی استان می‌کنند که عموماً با خطرات جانی و احتمال غرق شدن همراه است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها