"استارشیپ" ماه آینده به مدار زمین سفر می‌کند

شرکت فضایی خصوصی

"استارشیپ" ماه آینده به مدار زمین سفر می‌کند

شرکت "اسپیس‌ایکس" احتمالا طی همین چند هفته آتی اولین پرواز آزمایشی مداری موشک مورد انتظار "استارشیپ" را انجام دهد.

خانم "گوئین شاتول" رئیس شرکت "اسپیس‌ایکس" به کسانی که در کنفرانس آنلاین توسعه فضایی بین‌المللی حضور داشتند، گفت که این شرکت اولین سفر مداری استارشیپ را برای ماه ژوئیه برنامه‌ریزی کرده است.

"گوئین شاتول"متولد ۱۹۶۳ یک بازرگان و مهندس آمریکایی است. او رئیس و مدیر عامل شرکت "اسپیس‌ایکس"، یک شرکت حمل و نقل فضایی آمریکایی است. جایی که وی مسئولیت فعالیت‌های روزانه و رشد شرکت را بر عهده دارد. از سال ۲۰۲۰، او توسط "فوربس" به عنوان ۵۵امین زن قدرتمند جهان معرفی شده‌ است.

"شاتول" از چالش‌های موجود بر سر راه این پرواز آگاه است، اما می‌گوید که شرکت متبوعش در نقطه عطف این سفر مهم قرار دارد.

برنامه پرواز مداری فعلی شامل یک نمونه اولیه از موشک "استارشیپ" است که از بوکاچیکا در تگزاس پرتاب می‌شود و پس از گذشت تقریباً سه دقیقه مرحله تقویت کننده "سوپر هوی"(Super Heavy) خود را به خلیج مکزیک می‌اندازد. سپس این فضاپیما وارد مدار زمین می‌شود و پس از گذشت ۹۰ دقیقه در نزدیکی هاوایی روی آب فرود می‌آید.

شرکت "اسپیس‌ایکس" تاکنون چند نمونه اولیه استارشیپ را قبل از رسیدن به مرحله فرود در ماه مه از دست داده است. در حالی که این پروازها شامل پروازهایی در ارتفاع زیاد بوده است، اما پرواز مداری و ارتفاع گرفتن تا این حد، خطرات خاص خود را دارد. بنابراین در حالی که اکنون برخی از مشکلات اساسی این موشک اصلاح شده است، هیچ تضمینی وجود ندارد که اصلاحات انجام شده یک سفر بی‌نقص را به همراه داشته باشند.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها