قانون‌گذار برزیلی منتقد قرارداد واکسن، با جلیقه ضد گلوله وارد جلسه کمیسیون سنا شد

یکی از نمایندگان کنگره برزیل که از خلاف ادعاشده در قرارداد دولتی واکسن کرونا به ارزش ۲۳۲ میلیون دلار انتقاد کرده، روز جمعه در حالی که برای حفظ جانش جلیقه ضدگلوله به تن داشت وارد جلسه کمیسیون سنا شد.

قانون‌گذار برزیلی منتقد قرارداد واکسن، با جلیقه ضد گلوله وارد جلسه کمیسیون سنا شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، "لوئیس میراندا"، قانون‌گذار برزیلی و برادرش "لوئیس ریکاردو میراندا"، افشاگر وزارت بهداشت که گمانه‌زنی‌هایی را درباره این توافق واکسن دولت برزیل با شرکت بهارات بیوتک هند مطرح کرده، شاهدان اصلی و کلیدی در جلسه روز جمعه بودند.

این تحقیقات پارلمانی نحوه مدیریت دولت در پاندمی کرونا که جان بیش از نیم میلیون تن را در برزیل گرفته و همچنین اتهامات دال بر اینکه دولت عمدتا تهیه واکسن برای مبارزه با کووید ۱۹ را به تعویق انداخته، بررسی می‌کند.

ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری راست‌گرای برزیل که برای ارائه توضیحات درباره این قرارداد با شرکت بهارات بیوتک تحت فشار است، روز جمعه گفت: هیچ تخلفی در این قرارداد برای خریداری واکسن هندی کواکسین وجود ندارد.

وی در کنفرانسی خبری گفت: هیچ مشکلی در رابطه با این قرارداد واکسن کوواکسین وجود ندارد. هیچ مشکلی درخصوص گران خریدن این واکسن‌ها وجود ندارد. دشمنان من قصد دارند با اتهامات بی‌پایه و اساس فساد، دولت مرا لکه‌دار کنند. من فساد ناپذیر هستم.

اتهامات درباره قرارداد شرکت بهارات بیوتک این خطر را به همراه دارند تا به تعهد بولسونارو نسبت به تحمل صفر در برابر فساد در دولتش لطمه وارد کنند.

هماهنگ‌کننده این تحقیقات سنا خواستار تدابیر امنیتی و حفاظتی برای برادران میراندا و همچنین برای مالکان شرکت برزیلی "Precisa Medicamentos" شد که به عنوان واسطه برای شرکت بهارات بیوتک عمل می‌کند.

دادستان‌های فدرال و قانون‌گذاران در حال تحقیق درباره این قرارداد هستند تا ببینند چرا دولت با سرعت توافق با شرکت بهارات بیوتک را امضا کرد در حالی که قبل از ان پیشنهاد واکسن کووید ۱۹ را از سوی شرکت فایزر با قیمتی کمتر رد کرده بود.

برادران میراندا در ماه مارس با بولسونارو دیدار کردند و به وی نسبت به این قرارداد مشکوک هشدار دادند اما هیچ کاری برای تحقیق درباره این قرارداد صورت نگرفت.

قانون‌گذار لوئیس میراندا گفت، بولسونارو تایید کرد که وضعیت جدی است و اعلام کرد که ریکاردو باروس، یکی دیگر از قانون‌گذاران برزیلی در این قرارداد دخیل است.

این در حالی است که باروس در توییتی اعلام کرد که هیچ دخالتی در این توافق با بهارات بیوتک نداشته و تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که رئیس جمهوری اسمی از وی در این نشست نبرده است.

لوئیس ریکاردو میراندا، رئیس واردات وزارت بهداشت برزیل به سناتورها گفت، وی از تایید مجوز واردات امتناع کرده چرا که فاکتوری برای پیش پرداخت محموله اول درخواست شد و این فاکتور توسط شرکتی که اصلا نامش در قرارداد ذکر نشده یعنی شرکت "مادیسون بیوتک" مستقر در سنگاپور ارسال شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها