رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

فعلا واکسیناسیون کرونا برای زیر ۷۰ سال در آذربایجان غربی انجام نمی شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: هیچ کمبودی برای واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۰ سال در استان نداریم.

فعلا واکسیناسیون کرونا برای زیر ۷۰ سال در آذربایجان غربی انجام نمی شود

دکتر جواد آقازاده در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال گفت: در حال حاضر دوز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال بر حسب، فواصل زمانی واکسن تزریق شده ، انجام می شود.
وی یادآور شد: فاصله زمانی بین دو دوز واکسن آسترازنکا سه ماه است.

وی ضمن تاکید بر پوشش ۷۵.۶ درصدی واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در استان گفت: ۲۴.۴ درصد از افراد بالای ۷۰ سال که واکسینه نشده اند دوز اول را دریافت خواهند کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: در ارومیه برای رفاه حال همشهریان علاوه بر مراکز بهداشتی پایگاه شقایق ، پایگاه خودرویی جنب خیابان ورزش به صورت دو لاینه مسئولیت تزریق واکسن را برعهده دارند.

وی در ادامه بیان کرد: پایگاههای حضرت پور، رازی، المهدی برای رفاه حال همشهریان به پایگاههای تجمیعی واکسیناسیون کرونا اضافه شده است.

آقازاده در خصوص ساعتهای کاری پایگاههای تجمیعی یادآور شد: ساعتهای تزریق واکسن در این پایگاهها از ۹ صبح تا ساعت ۱۲ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴ الی ۱۹می باشد و در مراکز بهداشتی تزریق واکسن کرونا در وقت اداری انجام می شود.

وی بابیان اینکه از کلیه افراد بالای ۷۰ سالی که واکسن دوز اول و یا دوم را دریافت نکرده اند دعوت می شودتا هر چه سریعتر با مراجعه به پایگاه های سطح شهر واکسینه شوند، ادامه داد: در صورتیکه فرد بالای ۷۰ سالی در سامانه الکترونیکی salamat.gov.irثبت نام نکرده باشد می تواند با مراجعه به پایگاه واکسیناسیون، واکسن کرونا را دریافت نماید و کسانیکه در سامانه الکترونیک ثبت نام نموده باشند ،پیامک برای این عزیزان ارسال می شود.

آقازاده گفت: افرادیکه جز بیماران خاص و یا جانبازان هستند و دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند حتما برای دریافت دوز دوم مراجعه کنند.

وی با تاکید بر واکسینه شدن کامل پرسنل بهداشت و درمان افزود: هیچ مشکلی از لحاظ واکسن کرونا برای بالای ۷۰ سال وجود ندارد و فعلا واکسیناسیون گروه های سنی زیر ۷۰ سال انجام نمی شود.

آقازاده با تاکید بر این باور که بعد از تزریق واکسن امکان ابتلا به کرونا وجود ندارد گفت: با تزریق واکسن کرونا شدت بیماری در فرد مبتلا کم می شود و مسئله دیگر ناقل بودن فرد واکسینه شده است که لازم است خود مراقبتی و استفاده از ماسک را سرلوحه خود قرار دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها