رئیس پایگاه انتقال خون کاشان:

کاشان به تمامی گروه‌های خونی مثبت و منفی نیاز دارد

رئیس پایگاه انتقال خون کاشان گفت: این شهرستان به تمامی گروه‌های خونی مثبت و منفی نیاز دارد.

کاشان به تمامی گروه‌های خونی مثبت و منفی نیاز دارد

محمدرضا ذیلایی با بیان اینکه مردم کاشان همواره در برهه های حساس نسبت به اهدای خون اقدام می‌کنند، اظهار داشت: به لطف خدا و تلاش مردم اهدای خون در استان اصفهان در رتبه نخست قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این برهه نیاز به فرآورده خونی و اهدای خون به منظور بهبود شرایط ذخیره خونی بیش از پیش احساس می‌شود، افزود: شهروندان برای اهدای خون می‌توانند به پایگاه انتقال خون کاشان واقع در میدان قاضی اسدالله مراجعه کنند.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان با بیان اینکه همکاران در سازمان انتقال خون کاشان از صبح تا ظهر در خدمت شهروندان در راستای اهدای خون شهروندان هستند، ابراز داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی فرآیند خونگیری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و از هشت صبح تا 13 در خدمت شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه شهروندان با حضور برنامه‌ریزی شده از ازدحام و تجمع خودداری کنند، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در طول فرآیند اهدای خون الزامی است.

ذیلایی با بیان اینکه در این برهه از زمان نیاز به فرآورده خونی با گروه منفی بیش از گروه‌های مثبت خونی است، تصریح کرد: از هر گروه خونی سه فرآورده خونی تهیه می‌شود و از این رو هر گروه خونی می‌تواند نیاز سه بیمار نیازمند را رفع کند و حتی از مرگ نجات پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا باعث شده است تا بر اهدای خون تاثیر بگذارد، تاکید کرد: هر مرد در طول سال چهار مرتبه و هر زن در طول سال می‌تواند سه مرتبه خون اهدا کند اما با وجود شیوع کرونا کاشان در اهدای خون رتبه نخست استانی را داشته باشد.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها