محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی _ استرالیایی:

واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا در چه مرحله‌ای است؟/ فاز سوم کارآزمایی بالینی، با حضور ۱۶ هزار نفر در ایران انجام می‌شود

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی _ استرالیایی

واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا در چه مرحله‌ای است؟/ فاز سوم کارآزمایی بالینی، با حضور ۱۶ هزار نفر در ایران انجام می‌شود

دکتر پیام طبرسی درباره کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن، گفت: فاز پیش‌بالینی و اول کارآزمایی بالینی این واکسن در استرالیا آغاز شد و پس از آنکه مورد تایید وزارت بهداشت استرالیا قرار گرفت، وزارت بهداشت ایران پذیرفت فازهای دوم و سوم آن در ایران انجام شود.

وی افزود: این واکسن با تکنولوژی ساخت پروتئین نوترکیب ساخته می‌شود و درصورت موفق بودن مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران توسط سیناژن تولید خواهد شد.

به گفته وی، آخرین تزریق نوبت دوم واکسن اسپایکوژن روز دوشنبه ( ۳۱ خرداد) انجام شده است و نتایج آن تا آخر تیرماه آماده می‌شود.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه واکسن اسپایکوژن ۲ دُزه است، ادامه داد: تزریق ۲ دُز واکسن اسپایکوژن بر ۴۰۰ نفر در مرحله دوم کارآزمایی بالینی صورت گرفته است و این دُزها به فاصله ۳ هفته به داوطلبان این طرح مطالعاتی تزریق شده است.

وی افزود: فعلا نمی‌توانیم نتایج کارآزمایی بالینی را اعلام کنیم و نتایج پس از جمع‌بندی نهایی نتایج توسط سازمان غذا و دارو اعلام خواهد شد.

وی درباره زمان حدودی آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیا، اظهار کرد: این موضوع بسته به نظرات سازمان غذا و دارو است و با صدور مجوز از سمت این سازمان ما فاز سوم کارآزمایی بالینی را برای ۱۶ هزارنفر آغاز خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ....
    0

    در فازهای آزمایشی واکسن های برکت ، پاستور ، رازی ، فخرا و اسپایکوژن تا اینجای کار حدود ۱۰۰ هزار نفر واکسینه شده اند .

  • ....
    0

    جالبه هر روز و هر هفته خبر از ساخت دهها واکسن می‌دهند. اما خبری از و اکسیناسیون عمومی نیست. مثل اینکه از واکسیناسیون تنها خبرش نصیب ما ایرانی‌ها شده

  • کریمیان
    0

    واکسن برکت. واکسن کووپارس. واکسن ایران و کوبا. واکسن سپاه. واکسن فخری زاده. واکسن ایران و استرالیا. واکسن روسی ایرانی. ..... جالبه با این حال هنوز خبری از واکسیناسیون عمومی نیست. فکر کنم همه دنیا واکسینه بشند آخر سر ایران را قرنطینه کنند

  • عبدالله
    0

    یاالله زودتربه همه مردم واکسن ایرانی بدیدترزیق کنندعجله کنیدکمترمرگ ومیرداشته باشیم منفقط واکسن ایرانی میزنم

  • ناشناس
    0

    کشوری با این همه ثروت باید مردمش بشن موش ازمایشگاهی بقیه دنیا در ازای گرفتن پول دولتمردان و هنوزم از واکسن خبری نیست شما که فراخوانیم برای این ازمایش ندادین روی کیا بیخبر تست کردین؟

  • مهدی
    0

    پس کووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو؟

  • نسل سوخته
    0

    ما سنگ پا و خلال دندان را وارد میکنیم اما واکسن را باید بسازیم

  • دن کیشوت
    0

    اگر من به جای مسوولین بودم،از خجالت می مردم،در حالیکه کشورهای پر جمعیت دنیا،پایان کرونا را جشن گرفته و کارناوال های شادی راه انداخته اند،اینجا آخوندها طبق عادت همیشگی،به مردم وعده سر خرمن می دهند و کارناوال مرگ راه انداخته اند،دنیا را برای ملت جهنم کرده اند و مدام به آنها وعده بهشت برین می دهند،احتمالا در آن دنیا هم از ملت طلبکار باشند که آنها را زودتر از موعد،راهی بهشت (زهرا) کرده اند.

  • آشنااااا ایرانی
    0

    پس چی ش هنوز هیچ جا براکرونا واکسن نمیساختن ما با کوبا دلشتیم میساختیم،،،بعدش برادرهای سپاهی ساختن،بعدش کوبرکت ساخت،،،پس هیچی به هیچی،،،فکر کنم یه دور کامل با همه کشورها میخواییم واکسن بسازیم ،،،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها