واکنش عطاءالله مهاجرانی و عباس عبدی به توئیت توهین آمیز کیانوش جهانپور

انتشار توئیتی از سوی سخنگوی سازمان غذا و دارو با واکنش‌های گسترده روبرو شد.

واکنش عطاءالله مهاجرانی و عباس عبدی به توئیت توهین آمیز کیانوش جهانپور

سخنگوی سازمان غذا و دارو توئیتی توهین‌آمیز و عجیب منتشر کرد که با واکنش های زیادی همراه شده است. کیانوش جهانپو در توییتی نوشته بود:«-آسترزنکا مورد تایید WHO است چرا نمی آورید؟ آسترزنکا مرجوعی برخی کشورها است چرا می آورید؟ مجوز بدهید آسترزنکا بیاوریم برای کارگران، 250 هزار تومان، هزینه را کارفرما می‌دهد! بعد:چرا آسترزنکا3 دلار! است و واکسن ایرانی 8 دلار؟ مرحوم شریعتی بخطا جای دگر درپی پفیوزان تاریخ می‌گشت.»

توئیت جهانپور واکنش های تندی به همراه داشته است. بسیاری از فعالان توئیتری آن را توهین به منتقدان روند واکسیناسیون در کشور تلقی کرده‌اند.

کاربران زیادی این ادبیات و لحن را شایسه یک پزشک و یک مقام دولتی ندانستند. برخی دیگری معتقدند این ادبیات و اظهار نظر در جهت عکس افزایش اعتماد عمومی به وزارت بهداشت است.

حتی برخی فعالان توئیتری به دنبال یافتن راهی برای شکایت از جهانپور هستند.

در همین رابطه علی مجتهدزاده وکیل دادگستری در توئیتی نوشت: «اگر چه جرم توهين از جرائم قابل گذشت است و غير از مواردی خاص احتياج به شاکی خصوصی دارد اما‌وقتی يک‌مقام دولتی لفظ توهين آميزی را در خصوص جمع کثيری که منتقد نحوه توزيع واکسن هستند به کار مي‌برد دادستان بعنوان مدافع حقوق آحاد جامعه بايد عليه کیانوش جهانپور اعلام جرم کند.»

در پاسخ به اعتراض‌ها، کیانوش جهانپور نوشت که "سخن، مخاطب خودش را پیدا می‌کند" و در ادامه نوشت: "آتش در خرمن مافیای واردات". سخنگوی سازمان غذا و دارو به نوعی اعلام کرد که روی سخنش با "مافیای واردات" بوده است.

در همین راستا عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی در پیامی توییتری نوشت:

«حتی اگر بتوان فرض کرد که تصادفات و نبودن واکسن و... ناشی از قصور وکوتاهی یا موانعی خارج از اراده باشد، ولی زشتی کلام مسئولین، آگاهانه و مصداقی از تقصیر آنان است.

اگر آقای روحانی دستور اخراج این مقام وزارت بهداشت و درمان را ندهد، رفتارش متوجه کلیت دولت اوست.»

عطاالله مهاجرانی، وزیر دولت اصلاحات هم نوشت: «دولت در برکناری سخنگوی بی صلاحیت ناخوش آواز، نبایست یک دقیقه هم تأخیر کند. اگر در اداره امور ناتوانید، درست سخن گفتن که هزینه ای و توانایی ویژه ای نیاز ندارد.»

واکنش عطاءالله مهاجرانی و عباس عبدی به توئیت توهین آمیز کیانوش جهانپور

در روزهای اخیر اختلال روند واکسیناسیون کرونا با انتقاد شدید ناظران و کنشگران همراه بوده است. با وجود اینکه وزارت بهداشت پیشتر وعده داده بود تا پایان خرداد ماه حدود 14 میلیون ایرانی واکسن کرونا دریافت کنند اما تاکنون حدود شش میلیون نفر واکسن زده‌اند.

برای دوز دوم واکسن نیز مشکلات فراوانی ایجاد شده است و بسیاری هنوز دوز دوم واکسن را دریافت نکرده اند.

وزارت بهداشت اخیرا مجوز اضطراری برای واکسن ایرانی برکت صادر کرده است که البته تولید این واکسن نیز با محدودیت های زیر ساختی روبه‌رو است.

در همین حال سندی منتشر شده است که نشان می‌دهد واکسن برکت حدود نه دلار قیمت گذاری شده و دولت برای خرید هر دوز آن این مبلغ را باید پرداخت کند. این در حالی است که قیمت واکسن های خارجی ارزانتر است.

منتقدان می گویند وزارت بهداشت باید مانند بسیاری از کشورها از جمله امارات و ترکیه سر وقت اقدام به خرید واکسن از کشورهای خارجی می کرد.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • منزجر
    0

    نه که خود رئیس دولت خیلی مودبه انواع و اقسام توهین ها رو تو این 8 سال به مخالفینش کرده بیسواد بی شناسنامه وقیح و. .......وخیلی توهینهای عملی مثل ریشخند دروغگویی وتوهین به شعور مردم .

  • محمدخدابخشی
    0

    عطا الله توخارج گشنگی گذاشته بهش وخورده به پیسی وبااین لنگ کشی های چندروزاخیر دنبال برگشت به میهن عزیزاست.

  • بی نام
    0

    اگه بدونید چه مافیای بزرگی پشت پرده دارو وجود داره به دکتر جهانپور حق می دادید.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      هر چی باشه نباید همچین غلطی میکرد

    • محمد
      0

      غلط را شما و همفکران شما میکنید که با انتخاب غلط و پافشاری روی این غلط ۸ سال کشور را به لجن کشیدید . آقای جهان پور در ابتدا به درستی از چین انتقاد کرد و با سفیر چین درگیری تویئیتری داشت و از مقام سخنگویی وزارت بهداشت برداشته شد حالا هم حرف بسیار درستی زده ، خوب معلوم است به فساد طلب های رانت خوار مافیایی بر میخورد

  • اصفهان
    0

    آنهایی هم که مصلحت نمی‌دانند واقعیت به جامعه برسد وجلوی روشنگری برای افکار عمومی را می بندند چون خودشان هم سر در همان آخور دارند.... پفیوزند...

  • الکی
    0

    مگر بنیاد برکت زیر نظر رهبر نیست پس دولت چه پولی باید پرداخت کند . بنیاد برکت از مال مردم با برکت شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اما برکتش مال یه عده خودیه نه ملت نخودی

  • داروغه
    0

    حرف حق زده .دلش برای مردم کشورش سوخته .مثل شما دنبال دلار ۴۲۰۰ و بازار سیاه واکسن نیست .ما مردم هم پشتش هستیم .اخراجش کنید تا ببینید ما چیکارتون میکنیم

  • الکی
    0

    وقتی یه حمام چند تا کیسه کش داشته باشه حال و وضغش معلومه . تو ایران هم شده ملوک و الطوایفی هر کسی که قدرت داره یه دولته زمان احمد شاه قاجار هم ایران این جوری نبود .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      افرین

  • رضا ی
    0

    نمونه عملی فهم وشعور به مدرک نیست حتی اگر مدرک دکترا باشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته نه از نوع سهمیه ایش

    • ابدار چى دانشگاه
      0

      تا چه دكترا يى باشد ألكى دكتراى دانشگاه نديده نرفته نخوانده ؟ حق با رضا است ولى انهاييكه زحمت كشيدند كارى جز تحصيل نداشتند هزينه زندگى را پدر مادر هايشان ميدادند و دكتر شدن و مدرك گرفتند عملا فهميده و باشعور هستند.

  • رجبی از شیروان
    0

    من نمیدونم تو این کشور ما چرا هر کسی که یک مقداری بهش بال و پر میدن و تازه یک عزت و آبرویی پیدا میکنه یک مرتبه خدا میزنش و خود اون شخص خودشو خوار و کوچک و حقیر میکنه.... این جهان پور یک نمونش.... سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق نمونه بعدیش... سیدجواد هاشمی بازیگر یک نمونه.... حسن روحانی یک نمونه....هاشمی رفسنجانی یک نمونه... حسن خمینی یک نمونه... و ......

    نظرات شما -
    • علی
      0

      الان تو شعور داری که به همه توهین میکنی

    • ناشناس
      0

      منم نمیدونم تو چرا یه طرفه غش کردی ؟

  • علی
    0

    یک اسطلاحی هست که میگن چوب که بلند کنی گربه دوزده صدایش در می اید تو این مملکت هرکسی اطهار نظر میکند توهمه چیز همه نظر میدهند این فضای مجازی هم شده بدترین موضوع هرکی هرکی شده همه توش بی احترامی میکنند و نظراتی که تخصص ندارند بیان میکنند راستش اینکه ایا واکسن مشکل داره یا نه بگذارید متخصص صحبت کند در خصوص قیمت هم باز سازنده باید توضیح دهد هزینه اش را ضمنا داخل کشور واکسن برای همه مجانی هست حالا هزاردلر یا هزار تومان الان فکر سلامتیتان باشید و اینکه گروهی تو این تحریم که حتی خرید دارو مشکل بوده و هست زحمت شبانه روزی کشیده شده تا این واکسن درست شده کسی هم از مروم پولی نمیخواهد بگیرد اقای وزیر اسبق تو که معلوم نیست کجای تشک خوابیدی اگر ایرانی هستی بیا اینجا اگر مخالف هستی پس حرفهایت بی جاست توهین که تو و امثالتان با رفتارتان و عملتان کردید بدتر از این کلام سخنگو هست اقای عباس عبدی هم زحمت میکشند ممنون ولی هر سخن جایی هر نکته .....

  • غیر قابل نشر
    0

    من که اصلا" تعجب نکردم. چون اگه ادم درست وحسابی و با پدر ومادری بود اونجا قرار نمیگرفت .

  • علی
    0

    مهاجرانی از دوران ابتدایی بچه ها را دور خودش جمع میکرد و برای آنها سخنرانی میکرد، حالا بگذریم که هدف و مقصود او از این کارها چه بوده است. در نهایت برای رسیدن به شهد شیرین قدرت ، همسری از خانواده روحانیت انتخاب کرد. تخصص ویژه ایشان حرف درمانی است که کشور به این ورطه افتاده است.

  • عبدالله نيازمند
    0

    مهاجراني و عبدى مهره هاى سوخته و خاكسترى بى ارزش هستند ولى خودمانيم كيانوش جهانپور هم مبتلا به " بيمارى غرور كاذب " شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها