خبرفوری به بهانه سالروز پیروزی احمدی نژاد بر هاشمی رفسنجانی، روند گذار سیاسی او را بررسی می کند

16سال پس از یک شگفتی انتخاباتی / احمدی نژاد 84 چطور اپوزسیون 1400 شد؟ / رئیس جمهور سابق، خود را برای یک تحول بزرگ سیاسی آماده می کند!

16سال پیش در چنین روزی، محمود احمدی نژاد موفق شد ردای ریاست جمهوری بر تن کند. حالا رئیس جمهور سابق نه فقط مانند سال 84 نزدیک به برخی نهادهای حاکمیتی نیست، بلکه با تحریم انتخابات 1400 به صف اپوزسیون پیوسته است!

16سال پس از یک شگفتی انتخاباتی / احمدی نژاد 84 چطور اپوزسیون 1400 شد؟ / رئیس جمهور سابق، خود را برای یک تحول بزرگ سیاسی آماده می کند!

محمود احمدی‌نژاد زاده ۶ آبان ۱۳۳۵ است. او سیاستمداری است که در کمال ناباوری در دو انتخابات پرحاشیه پیروز شد و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ ششمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی پیش از آن، سمت های چندان مهمی نداشت و اگر معیارهای امروز شورای نگهبان در سال 84 وجود داشت، او نمی توانست وارد گردونه رقابتها شود.

احمدی نژاد از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ اولین استاندار اردبیل و از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ شهردار تهران بود. او هم‌اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانش‌یار دانشگاه علم و صنعت ایران است. هرچند شایعه هایی درباره استعفای وی از مجمع وجود داشته و امکان از دست دادن این جایگاه برای او وجود دارد.

احمدی‌نژاد در آرادان گرمسار در استان سمنان به دنیا آمد و در یک سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد. در سال ۱۳۵۴ برای تحصیل در مهندسی راه و ساختمان وارد دانشگاه علم و صنعت ایران شد. پس از انقلاب ۱۳۵۷، به عنوان نماینده علم و صنعت در جلسات انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها شرکت می‌کرد. او تحصیلات خود را در این دانشگاه تا اخذ دکترای مهندسی عمران ادامه داد و در ۱۳۶۸ به عضویت هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران درآمد. در دوران دهه شصت فرمانداری ماکو و خوی را بر عهده داشت. در ۱۳۷۲ به عنوان اولین استاندار اردبیل منصوب شد و تا ۱۳۷۶ این سمت را بر عهده داشت. در سال ۱۳۷۹ برای نمایندگی ششمین دوره مجلس شورای اسلامی از تهران نامزد شد که پیروز نشد. در ۱۳۸۲ او به عنوان شهردار تهران برگزیده شد و در این مقام در انتخابات نهم ریاست جمهوری ایران شرکت کرد و در ۳ تیر ۱۳۸۴ در دور دوم از این دوره با کسب ۱۷ میلیون رأی و با ۲۶درصد اختلاف نسبت به رقیب خود اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری ، پیروز شد.

احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۸، در پی انتخاباتی مناقشه برانگیز با ۲۴ میلیون و ۵۹۷ هزار رأی و ۲۹درصد درصد اختلاف نسبت به نامزد بعدی، میر حسین موسوی، پیروز شد و برای دومین بار به ریاست جمهوری رسید. از جمله اقدامات احمدی‌نژاد در دورهٔ ریاست جمهوری، اجرای طرح تحول اقتصادی بود که طبق آن سوخت سهمیه‌بندی شد، و همچنین یارانه ‌های سوخت، آب، برق و مواد غذایی تدریجاً حذف به‌طور نقدی به مردم پرداخت شد. از دیگر اقدامات او پروژهٔ مسکن مهر به منظور خانه‌دار کردن خانواده‌های کم درآمد بود. در دورهٔ ریاست جمهوری او روابط با کشورهای در حال توسعه بر کشورهای توسعه یافته اولویت یافت و برنامهٔ هسته‌ای ایران با وجود فشارهای بین‌المللی که منجر به اعمال تحریم‌های اقتصادی شورای امنیت، آمریکا و اروپا علیه ایران شد، پیش رفت.

در ۱۳۹۲، حسن روحانی با وعده بهبود شرایط کشور و تغییر سیاست‌های اقتصادی، سیاست خارجی و فرهنگی جانشین احمدی‌نژاد شد اما این باعث نشد که او سکوت کند. احمدی نژاد که در همان سال از رئیس دفترش حمایت می کرد اما نتوانست باعث تایید صلاحیت وی شود، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ نامزد شد ولی صلاحیت وی مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت. این همان اتفاقی بود که در سال 1400 نیز برای او رخ داد و در نهایت، احمدی نژاد اعلام کرد که حاضر به مشارکت در انتخابات نیست و همین امر او را در صف اپوزسیون قرار داد.

محمود احمدی نژاد در دولت اول خود، با درآمد بالای نفتی، موفق شد برخی برنامه های موفق اقتصادی را پیش ببرد. اما در دولت دوم او، نه فقط تنش های سیاسی اوج گرفت، بلکه بحران تحریم و ترورهای هسته ای، دولت او را زمین گیر کرد. برخی اختلافات داخلی که با عنوان «حلقه انحرافی» اوج گرفته بود نیز برای مدتی به خانه نشینی او انجامید و در نهایت کار به جایی کشید که مذاکرات هسته ای بدون نظر او پیش رفت و در نهایت در دولت حسن روحانی منتهی به امضای برجام شد.

یکی از مقاطع مهم دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد که اوج اختلافات در دوران او را به نمایش گذاشت، دعوای او با خانواده لاریجانی بود که به پخش یک فیلم افشاگرانه منتهی شد. این روز را رسانه ها، «یکشنبه سیاه» نامیدند و از ان روز به بعد، بسیاری از متحدان سابق، منتقد احمدی نژاد شدند. احمدی نژاد عملا در دوران مسئولیت خود، در حال منازعه ای سیاسی با هاشمی رفسنجانی و حامیانش، علی لاریجانی و خانواده اش و میرحسین موسوی و حامیان او بود که به آنها خس و خاشاک می گفت.

قسمت اول گفتگوی خبر فوری با احمدی نژاد: آماده ام با رئیس جمهور آمریکا مذاکره کنم

قسمت دوم گفتگوی خبر فوری با احمدی نژاد: پیشنهاد رفراندوم اقتصادی

قسمت سوم گفتگوی خبرفوری با احمدی نژاد: مخالف زندانی شدم افراد به دلایل سیاسی هستم

محمود احمدی نژاد که زمانی معجزه هزاره سوم نامیده می شد و حرف از هاله نور او بود و برخی تکه کلام هایش زبانزد خاص و عام شده بود، حالا هر کلامش حاشیه ای تازه می آفریند. آخرین نمونه اش، اتهام تلاش مدیر سابق رادیو برای سفر به اسرائیل! برخی دیگر از صحبتهای او را را نیز نهادهای امنیتی بلافاصله تکذیب می کنند و گاهی حتی سخن از احتمال بازداشت وی مطرح می شود.

برخی صاحبنظران احتمال می دهند که احمدی نژاد می خواهد رهبر اپوزسیون ایران باشد در اوج تحولاتی که گمان می کند در پیش است. او می خواهد سوابق حضورش در راس نظام اجرایی کشور را پاک کند و در این راه دست به هر تلاشی می زند.

کنایه احمدی نژاد به آقازاده ها: شما که دوزاری بودید...

عکسی دیروز از وی منتشر شد که نشان می داد احمدی نژاد هنوز به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ساختار سیاسی ایران حضور دارد و به سرنوشت سید محمد خاتمی یا میرحسین موسوی دچار نشده، ولی اینکه او هنوز در این مجمع عضویت دارد، خود یک مصداق تمام عیار از «تشخیص مصلحت نظام» است. مصلحتی که ترجیح می دهد با احمدی نژاد مدارا کند هرچند نمی خواهد سهمی بیش از این کرسی مشورتی به او در ساختار سیاسی کشور بدهد.

در انتخابات 1400 احمدی نژاد نامی بود که بر روی برخی برگه های رای نوشته شده بود. همان برگه هایی که در نهایت آرای باطله را تشکیل دادند و از سه نامزد بیشتر رای گرفتند. آیا هوادارانی که به قیمت حمایت از احمدی نژاد، قید مشارکت موثر انتخاباتی را زده اند، ممکن است در آینده تحولی سیاسی را موجب شوند؟ آیا احمدی نژاد در آینده رودرروی دولت رئیسی قرار می گیرد یا با پایان دولت روحانی، دوران انتقادهای او هم به پایان خواهد رسید؟

در ادامه شما هم کامنت بگذارید و نظر بدهید.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 105
  • آ
    0

    جومونگ‌هم‌‌بهش‌میگفتن‌‌ولی‌یارانه‌ومسکن‌مهر‌فراموش‌نمیشه.

  • mohammad
    0

    تنها سیاستمدار مردمی ایران که واقعیت ها را می بیند و در پی ایران با شکوه اسلامی است نه اسلام شعب ابیطالب

  • کاربر ناشناس
    0

    احمدی نژاد تنها نیست خداوند با اوست احمدی نژاد پاکدست و شجاع است

  • داریوش
    0

    یاد شهید مدافع حرم عبداله باقری گرامی باد.محافظ اقای احمدینژاد،نفر جلوی دکتر احمدینژاد،که به دکتر عشق میورزید

    نظرات شما -
    • تو داریوش
      0

      از شهدا مایه نزار احمدی نژاد در مصاحبه هایش یادمان نرفته چگونه به سردار سلیمانی انتقاد میکرد پس لطفا ببند

    • ناشناس
      0

      سوء استفاده از شهدا !!!!! یکی از باقری و دیگری از سلیمانی مایه میگذاره !!! اگه شهید سلیمانی میدونست که اینجوری از اسمش استفاده میکنن اعلام انزجار میکرد

  • ....
    0

    در دوران احمدی نژاد تورم بود ولی کار و کاسبی هم بود ، خرید و فروش هم بود مردم ازدواج می کردند و تشکیل خانواده می دادند ، ولی حالا خبری نیست .

  • ت پ
    0

    سلام ودرودبرتنها رییس جمهورحامی مردم اوخدمات زیادی کردولی انگل های جامعه نتوانسه انداوراببینند وهمیشه ودرهمه جا اورا می کوبند..میراث خواران این نظام هاشمی وخاندانش. لاریجانی وبرادرانش.ویک عده انسان ......

  • امیر
    0

    احمدی نژاد منفعت طلب نیست فقط به خاطر منافع مردم خودش را به آتش می زند وجلوی همه قلدرها غارتگران ایستاده حتی به قیمت از دست دادن جونش،خیلی شجاع است روم کرفس می زند برخلاف عده ای منفعت طلب .هنوز 70میلیون طرفدار داره

  • مهدی
    0

    درود بر دکتر احمدی‌نژاد انشالله خداوند رو سیاه شان می کنه که در حق شما و اکثریت مردم ظلم کردند. این در تاریخ می ماند.

    نظرات شما -
    • زرگانی
      0

      دوستان عزیزم احمدی نژاد اگر هم کاری کرد از مخازن دولت قبلی دوم خرداد بود چرا بت تراشی میکنید نکنید بت پرستی کاری بس زشت و گناه کبیره دارد عزیزان مطمئن باشید هیچکس به آیتالله العظمی دکتر رییسی عادل نمیشود لبیک بگوئیم به رهبر فرزانه انقلاب و در رکاب رهبری از دولت رییسی عادل حمایت کنیم ایشان سید امام رضائی هستند پس همه بگوئیم یا ضامن آهو میل خودتان است گفتم به گناه نیفتین

    • زرگانی
      0

      سلام بر جناب مثلا زرگانی.!..خخخخ...از پیامتون ممنونم آقای مثلا زرگانی!....خخخخ.....انگار انتخابات تموم شده و جنابعالی بازم داری با نام بنده کامنت میذاری...خخخخ...پر قدرت ادامه بده...همین طوری ادامه بدی شاید سال 1404 همتی رایش بشه 3 میلیون یا 3 و نیم...خخخ....آخرش نگفتید چرا ایشون قیمت دلار رو بصورت دستوری برد رو 32 تومن؟...آخرش نگفتید چرا ایشون پیشنهاد قیمت 5 هزاری بنزین رو در شهریور 98 به دولت داده بود و در مناظرات میگفت من مخالف افزایش قیمت بنزین بودم؟....مشکل شما، من و امثال من نیست عزیزم....شما مشکلتون خیلی بزرگتره!...بزرگانتون اینقدر بهتون دروغ میگن که افسردگی سیاسی گرفتید و میاد و اینطوری تلافیش رو سر دیگران در میارید...خخخخ...برید مشکلتون رو با بزرگانتون حل کنید...خخخ....من و امثال من مشکل شماها نیستیم عزیزم!.....خخخخ

    • ناشناس
      0

      جناب زرگانی دوم ! همه هم طیفان شما هم همین ادب رو دارن ، مثل زاکانی و رسایی و .... احمدی نژاد تا زمانی که سمت حاکمیت بود تبلیغات صدا و سیما رو بهمراه داشت و ساده لوحان نیز باورشان میشد محمود مثل بچه ننری بود که دائماً در حال شلوغکاری بود و نزدیکانش بهش نگاه میکردند و میخندیدند در حالی که همه ازش بدشون میومد

    • زرگانی
      0

      باسلام به دوستان کامنتگذاربنده دیگرکامنت نمیذارم به خواسته ام که پیروزی برحق حضرت ایت الله رییس بوده رسیدم وشمادو نفرهرچه می خواهید به نام من کامنت بذارید وبسوزید درضمن دوست عزیز زرگانی اسم مستعارم بود

    • ناشناس
      0

      زرگانی، خدا رو صد هزار مرتبه شکر می‌کنم که دیگه کامنت نمیذاری. هفته پیش هم که داشتی با لیبرالیسم و لیبرال، خودت رو میکشتی، آلن پیشنهاد مطالعه یک کتاب رو بهت داد که کم آوردی و یک هفته توی افق محو شدی.

  • ابوالقاسم
    0

    سلام من یکی از مخالفان پرتلاش در جهت ریاست جمهوری ایشان بودم .واعتقاددارم بی برنامه گی ونداشتن الگوی صحیح در دوران ریاست جمهوری ایشان آسیب های زیادی به کشور وارد ساخت اما ایشان را انسانی مومن ومتواضع و وطن پرست و مردم دوست و از نظر اقتصادی سلامت وپاک دست میدانم و ریاست جمهوری برای ایشان تجارب و اگاهی صحیح به دنبال داشت وامروز درجهت صلاح و مصلحت ومنافع مردم تلاش می کند ودر آینده کشور تأثیرات مثبت و مفید خواهد داشت انشاالله ،اراء باطله بنام ایشان نوشته شده بود ویک نفر حاضر نیست این واقعیت را خبر رسانی کند همه فقط سوال می کنند چرا ۱۵درصد آرا باطله ؟؟!!!

    نظرات شما -
    • هامون
      0

      دکتر احمدی نژاد تنها وتنها مسئولی که از دانشگاه و هیئت علمی بود پس اطلاعاتتون درباره بی برنامه بودن دولتش ضعیف و ناکافی هست.برای مثال سهمیه بندی بنزین به همراه افزایش قیمت آن را با عملکرد دولت روحانی مقایسه کن حساب کار دستت میاد که منجر به آبان خونین۹۸ شد

  • سالار
    0

    سلام مردمی فقیر که خانه نداشتند اب خوردن نداشتند دردولت او خیلی سروسامان گرفتند اما الان دو دوره است که با خصومت روبرو است چرا.....پیامبر ما خصومت با مسلمان وبرادر دینی خود ٣ روز فرموده است و دراین دولت ٨سال چکار شدادم شجاعی است ودراین دولت جدید وزارت مسکن را به او بدهند موفق عمل می کند

  • ناشناس
    0

    احمدی نژاد خودش وجایگاه ش را قربانی مردم می کند واین افتخاری است که نصیب هرکس نمی شود

  • قلندر واقعی
    0

    بهترین رییس‌جمهور تاریخ انقلاب ایشان شکوفایی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مراودات جهانی داشت صلح طلب بود کسی جرات اختلاس نداشت و مملکت در رفاه کامل بود و در ۸سال ریاست جمهوری ۸ریال اختلاس نداشت و کسی نبود جز سید محمد خاتمی مقتدر بزرگ عصر ایران . .روح جنگل سرد و خاموش مه گرفته بیشه ها را میزند دستی تبر را ساقه ها و ریشه ها را در چنین قرنی بلا خیز در شب تاریک و تردید یک نفر با قلب من گفت مردی می آید ز خورشید مردی ستم سوز روحش از آیینه برتر مردی می آید ز خورشید مرررردی می آید ستم سوز تقدیم به اسطوره اخلاق و آیین ایران زمین سید محمد خاتمی جلیل القدر خوبان همه بایکوت شدن افسوسسسسسسس

    نظرات شما -
    • آلن
      0

      جناب قلند به نظر بنده در دوراناقای خاتمی هم فساد وجود داشت ولی با توجه به شرایط رسانه ای ان زمان دسترسی عامه مردم به این گونه خبرها بسیار ناچیز بود!!! سیستمی وجود دارد به نام جمهوری اسلامی ، برای شخص بنده به اثبات رسیده که رئیس جمهور و حتی نمایندگان مجلس کارمندان این سیستم هستند و تاثیری چندانی بر کلیت خروجی آن ندارد!!!

    • ناشناس
      0

      داداش اون موقع هم بود چون اینترنت و فضای مجازی نبود کسی نمیفهمید

    • ب قلندر واقعی و آلن ووو
      0

      در زمان آقای خاتمی هم اینترنت بود هم موبایل و البته اگر ایشان رییس‌جمهور نمی شد مثل کره شمالی نه اینترنت داشتیم نه حتی موبایل و فضای مجازی همانطور که ویدیو را آزاد کرد ورود تلفن همراه هم به برکت وجود ایشان بود درود خدا بر شرف دکتر سید محمد خاتمی و حامیانش

    • هامون
      0

      خداروشکر که انتخابات امسال چهره فریب کارانه و دغل باز خاتمی را برای اقلیتی که همچنان اورا مدافع آزادی وحقوق ملت میدانستد رو شد و این کاسب صندوقهای رای اینبار به رئیسی که هیچ به آرای باطله باخت.ضمنا یادتون رفته که مردم اسمش گذاشته بودن ممدچاخان.انتخابات۱۴۰۰ اگه هیچی هم نصیب ملت نکرد لااقل منجر به مرگ اصلاحات شد

  • حامی
    0

    سلام ما احمدی نژاد را دوست داریم درود بر شرافتت درود بر مردانگی تو که راه صراط المستقیم می روی از این جناح به اون جناح نمی روی

  • مورچه
    0

    اگردکتراحمدی نژادرییس جمهور۱۴۰۰ می شدصددرصد با دنیا ب تعامل می رسیدیم احمدی نژادیک سیاستمدار کار بلداست حیف حیف حیف ۱۴۰۰بایدباانتصاب شورای مثلا نگهبان بایدبسوزیم وبسازیم

    نظرات شما -
    • ح ز
      0

      ابر عوام فریب دنیا احمدی نژاده رکرددار گینس تااخر دنیا قربانیانش باتمام سواد ومهارتشان هنوز محو توهماتش قرار دارند به خود ایید خدا نزدیک است مملکت صاحب دارد وامدادها در طول 42سال دربزنگاه ها حافظ دین ومردم چشم هارا بشوییم و طور دیگر ببینیم

  • مجید
    0

    احمدی نژاد ثابت کرد با تیم جمهوری اسلامی نیست وهمواره در کنار گرسنگان وکوخ نشینان است افتخاری که هیچکدام از مسئولین فعلی از آن برخوردار نیستند ولی شعارش رامیدهند و او روزی پیروز خواهد شد

  • احمدی نژاد زمانی بود که جلوی ولی زمانش متواضع بود اما بعد از زاویه گرفتن از رهبری از چشمها پدرها افتاد
    0

    احمدی نژاد زمانی محبوب بود که جلوی ولی زمانش متواضع ومخلص بود اما بعد از زاویه گرفتن با مقام عظمای ولایت از چشم ودل افتاد

  • لام
    0

    خودتونم‌بکشید‌اورییس‌جمهور‌قلبهاست.

  • فاطمه
    0

    بله احمدی نژادداشت درست کارمیکردکه فاجعه۸۸پیش امدوبه تبع آن تحریمهای اقتصادی برنامه یارانه داشت خوب پیش میبرد که ۸۸مانع از رشد اقتصادی شدسال۹۱ ازجنایتکاران ۸۸داشت اعلام برائت میکرد که رهبرموضع گیری کردتارهبر رسوانشودخس وخاشاک هم اگر گفت به تظاهرکنندگان نگفت به شلوغ کننان که بعضی عضومجاهدین خلق و برخی سابقه داربودندگفت متن کامل راشماپیداکنیدهاله نوردرست بودبرخی انسانها به سیروسلوک عرفانی کشف وشهودباطنی میرسندکشوری که براساس حکمیت وحی اداره میشودچی عجیبی نیست

  • آلن
    0

    باید به این باور برسیم برای تغییر در وضعیت موجود باید حرکت ساختار شکنانه صورت پذید ، با ساختار فعلی و با تغییر رئییس جمهور خروجی نظام تغییری نمی کند.

    نظرات شما -
    • .
      0

      لایکککککککککککک بینهایت

  • حمید غلامزاده
    0

    100 درصد دوباره بهش رای میدم

  • حمید نژادی راد
    0

    احمدی نژاد یه مرد واقعی و خادم واقعی هسته هروقت بیاد رای میدم بهش

  • ناشناس
    0

    انقلابی ها زمان انتخابات مشخص شدند

  • امیرعلی حسنی
    0

    صددرصد بهشون رای می‌دادم چون تنها کسی که بودتو این چهل سال مبلغی از جیب اینها بيرون کشید داد به ملت مسکن مهر. یارانه‌ها سهام عدالت دمش گرم ولی ازبقیه ما هیچ خیری از اینه ندیدیم

  • قاسم
    0

    تحریم اقتصادی از یادگاریهای دوران احمدی نژاد هست

  • محمدملک
    0

    بخدامرد واقعی دوست داشتنی من رای ندادم ولی اگه احمدی نژادبودبخدارای میدادم بهش

  • مرندی
    0

    نخیر.رای ندادام وامروز هم رای نمی دادام..

  • دانشمند
    0

    محبوب ترین مرد ایران آقای دکتر محمود احمدی نژاد و من حاضرم جونم اوفدا کنم براش منتظرم برگردد

  • ام دی شم
    0

    فقط احمدی نژاد خیلیا مدیونشن بخاطر خونه دار شدن و حتی تا همین الان مستاجر اون قسمت هستن چون اون حامی مردمه تا آقایون سیاستمدارا فقط احمدی نژاد با افتخار و عشق بهش رای میدم هر زمان بیاد

  • احمد
    0

    احمدی نژاد باز هم شرکت کند بهش رای میدهم او یک سیاست مدار دلاور است رسیدگی ایشان به طبقه پائین فراموش نخواهد شد خیلی ها نمی توانند مثل او کار کنند حسادت می کنند

  • حسین محمدی
    0

    صددرصدرای میدادم احمدی نژاد عشقی است که تودلهاست نمیتوننداین عشق رابگیرند.عزتی است که خدابهش بخاطر عدالتی که داشت داده

  • احمد
    0

    زمان خاتمی هم انرژی هسته ای بود. احمدی نژاد با لودگی اومد و گفت تحریم کاغذ پاره هستش و از این حرفا و مملکت به این روز افتاد. با ۴۵ تومن دهن مردم و بست . مقشر اونه

  • عبداله نجف زاده
    0

    امام خمینی به حقیقت. گفت میزان حال افراد است وما به تکلیف عمل میکنیم همانطور که زمانی به هاشمی رای دادیم زمانی به احمدی رای دادیم که هاشمی نیاد و زمانی که حال احمدی نژاد تغیر کرد به او هم که طرفدارش بودیم رای نمیدیم مخالفش هم میشویم

  • تاج سرم احمدی نژاد
    0

    احمدی نژاد باید رئیس جمهور این کشور باشد کسی که به مردم خانه ارزان قیمت داد ( مسکن مهر ) کسانی که این مرد بزرگ رو رد صلاحیت کردید در آینده خواهیم دید که خواهید گفت درود بر دولت ...‌ روحانی من احمدی نژادی هستم و میگویم درود بر نماینده مردم

  • ناشناس
    0

    (( روح منی احمدی )) ،،، (( بت شکنی احمدی ))

  • محمد
    0

    همه دیدگاه هاراخواندم بنده آقای رئیسی رادوست دارم وبه ایشان احترام میگذارم وازحامیان واقعی احمدی نژادمیخواهم به رهبری ورئیس جمهورمنتخب احترام بگذارندامابایدانصاف رارعایت کردهیچ کس درمقام ریاست جمهوری احمدی نژادنمیشه اورادرمقابل رهبری قرارندهید خدمات اورافراموش نکنیداگرافرادی اکنون درمجلس یادرکابینه رئیسی قرارمیگیردهمه اکتشافات وشاگردان احمدی نژاداست حساب مشایی وبقایی هم جداست

  • مهدی
    0

    احمدی نژادمرددورانهای سخت هست شماجربخورین هم مردم ازاحمدی نژادبریده نخواهندشد

  • مهدی
    0

    صددرصد همونطور که هشتادو چهار و هشت بهشون رای دادم بازم میدم قلبمم هدیه میدم به ایشون

  • قلندر اصلی
    0

    ارباب حلقه ها

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      پس شما قلندر معروف هستی .خوشبختم

    • ناشناس
      0

      قلندر مهری رو پیدا کردی؟

  • محمدرضاغلامی
    0

    احمدی نژاد تنها یاور کوخ نشینان و مستمندان و قشر کارگر و ضعیف جامعه بود و هست و هرچه هم باندبازان و اختلاس گران که پدر ملت ایران و در اوردن بخواهند به حساب خودشون مهر احمدی نژاد و از دل مردم بیرون کنند زهی خیال باطل

  • مهدی علایی
    0

    احمدی نژاد تنها حامی ضعیفان و مستضعفان بود اگر جرات داشتند تایید صلاحیتش میکردند احمدی نژاد تو قلبها ست نه در صندقای رای احمدینژاد اگ ردش نمیکردند ۴۰ملیون رای داشت در نبود احمدی نژاد ب رئیسی رای دادن مطمئن باشید احمدی نژاد از نظر مردم تایید صلاحیته اینایی ک مخان ب دزدیاشون ادامه بدن نزاشتن خادم ملت مردمی نژاد بیاد یا احمدی یا هیچ احدی

  • محمد فرهمند
    0

    نه به احمدی نژاد و نه به هاشمی و غیره و ذالک چون اینا برای بدست آوردن مقام و قدرت رقیب همند و با همدیگه برای کسب قدرت خورده حساب داشته و دارن.!!!

  • وفادار به میهن
    0

    سلام بر مرد وفادار به مردم محروم،آقای دکتر احمدی نژاد بزرگ،احمدی نژاد مخالف رهبری و کشور نبوده ونیست،تنها مخالف تصمی نادرست و غیرمنطقی شورای نگهبان هست که همه مردم و مسئولین هم هستند.

  • امید
    0

    صدشرافت دارد به خانواده هاشمی لاریجانی وناطق وروحانی درودبراحمدینژاد

  • محسن
    0

    رای 84 به احمدی نژاد هم سلبی بود. من هیچ وقت یادم نمیره که اون روز ها در مرحله دوم انتخابت ،،اپوزوسیون در ماهواره ها میگفتند (( واقعا فکر کردید میگذارند دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور بشود؟؟ از همین الان آن کسی که از صندوق در میآید مشخص است که آقای هاشمی رفسنجانی است)) اون زمان آقای هاشمی هنوز یک فرد تماما حکومتی و تند محسوب میشد . اکثر افراد احمدی نژاد را نمیشناختند. چند مصاحبه هم کرد و مثلا گفت ((مگر مشکل ما موی جوانان است؟؟ من و شما به مسائل اساسی مملکت بپردازیم)) در حالی که در زمان ایشان گشت ارشاد شدت گرفت. بعد از پیروزی ایشان در انتخابات در ورودی دانشگاه ما گیت گذاشته بودند و ما را میگشتند. حضور سپاه در مسائل مختلف غیرتخصصیشان بسیار زیاد شد. به طوری که من وقتی بعد از اتمام درسم به شهرم برگشتم برای کار در پروژه مترو شیراز در قرارگاه خاتم یک فرم به من دادند که باید حداقل سه نفر از اعضا درجه یک خانواده سپاهی باشند. و من مجبور شدم تا سالها به دنبال شغل دیگری غیر از رشته ام بروم. این ها هم جزو دستاوردهای احمدی نژاد بود.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اقا محسن تحلیلت آبکی و مغرضانه بود ! ما هم تو این کشور بودیم و همه اینها را دیدیم ، من خودم سی سال خدمت کردم ،کسی به اندازه احمدی نژاد مردمی نبود ، اینکه گفتی گشت ارشاد و کیت ورودی ، اینجور چیزها ۴۲ سال موجود بود و شدیدتر هم بود

    • هی ...
      0

      گشت ارشادمال رئیس جمهورنیست مال رهبروقوه قضائیه است اون شغل شما هم به رئیس جمهورمربوط نبود به قانون دستگاهها که هرجایی یک قانون داره

    • محسن
      0

      عاشقان فریب کاری های رفتاری احمدی نژاد را فقط خدا در رستاخیز میتواند به خود آورد. ولی من به نوبه خودم جواب میدم..((اولا احمدی نژاد یعنی تحریم .. وتحریم یعنی احمدی نژاد))اما درباره مترو ..یک پروژه بزرگ عمرانی دقیقا مسئولش قوه مجریه هست.. آخه چه جوری میگویید به ایشون ربطی نداشت؟؟ عرض کردم شما ذوب در محبت احمدی نژاد شدید چشمتون رو روی واقعیات ساده هم بستید. اینکه این پروژه های بزرگ از شهرداری به سپاه تنفیذ بشود و اون ها هم نیرو های خودشون و خانواده هاشون رو استخدام کنند و نیرو های تحصیلکرده بیکار بگردند یا به مشاغل دیگر بروند ظلم نیست؟؟ ایشون میگه اصلا مترو ربطی به قوه مجریه نداره.. به خدا آدم خندش میگیره از حرف های شما. مورد دیگه ..موضوع گشت ارشاد نیست. موضوع فریبکاری است. اینکه شما در یک حیطه کاری انتقاد کنید و رای جمع کنید که بعد از پیروزی در انتخابات نه تنها هیچ قدمی بر ندارید بلکه به تشدید شرایط واکنش منفی هم نشان ندهید. همین الان به شما قول میدهم رفتار نیروی انتظامی با مردم مثل دوره احمدی نژاد دوباره زننده خواهد شد. اینکه چه کسی رئیس جمهور باشد در این چیز ها هم مهم و تاثیرگذار است. و اینکه ایشون گفتند که احمدی نژاد مرمی بود. بله . افیون هم مردمی است. خیلی ها آن را دوست میدارند ولی زندگیشان را نابود میکند. شما کسی را دوست دارید که یکی از بزرگترین بانی های تورم و تحریم در شرایط کنونی است.

  • .
    0

    قطعا اکبرشاه رای میدم

  • ابوالفضل
    0

    عشق فقط احمدی نژاد مردی که به فکر تمام مردم بود خدا لعنت کنه لاریجانی ودارو دستشو احمدی نژاد تو قلب مردمه وسلام

  • ع
    0

    احمدی نژاد یاور امام عصر عج است و پشتیبان واقعی او امام زمان عج است. دشمنان داخلی و خارجی او در جهنم سوزان قرار خواهند گرفت چون ایشان نماد واقعی و عینی اسلام ناب محمدی ص است. او خاری در چشم دشمنان اسلام است و مقتدای او قائم آل محمد ص است. تمامی محرومین و مستضعفین و مومنان واقعی حامی او هستند و تمامی غارتگران بیت المال و متجاوزان ستمگر و ظالم با او مخالف هستند.

  • یدالله
    0

    در حال حاضر سیاستمداری در تراز احمدینژاد جهت تصدی ریاست جمهوری نداریم، ایشان بسیار پخته تر و با بصیرت تر از ۸۴ میتوانست عمل کند که متاسفانه...

  • دهقان
    0

    بله به احمدی نژاد رای میدادم آقای احمدی نژاد خیلی از مستضعفین را خانه دار کرد اگر میآمد از اون وقت هم بهتر کار میکرد

  • سعید
    0

    قطعا احمدی نژاد

  • کاربر ناشناس
    0

    آقایان محترم یه کسی که مرده دفنش کردن سوم وهفتم وچهلمش دادن دیکه جائی برای صحبت کردنش نیست ایشان مرده متحرک است منبعد برای نفس کشیدن درنظام جمهوری اسلامی باید مالیات بدهد.

    نظرات شما -
    • هامون
      0

      بی هویت.مزدوری که خیلی دلت میخاد توهماتت درباره دکتر احمدی نژاد به واقعیت تبدیل بشه.به کوری چشمت دکتر در قلب ملت جای داره و با یاری ملت و لطف پروردگار بزودی دکتر تشت رسوایی تمام دشمنان مردم را به صدا در خواهد آورد و انوقته که اربابانت باید دنبال سوراخ موش بگردن

    • هوووو
      0

      تو مردی خبر نداری. احمدی نژاد کنار مردم همیشه زنده و پابرجاست. مفتخورهای حزبی منفعت طلب بمیرند.

  • زاهدی
    0

    احمدی نژاد خاکی بود و هست رفتاراش و اخلاقش لباساش همه خاکیه و درد مردم بهتر میدونه عشق است احمدی

  • صالح دستیار
    0

    احمدی نژاد یک مرد شجاع وپاک دست ویاور ضعیفان هرموقع بیاد من بهش ری میدم

  • نوشاد داودی
    0

    اقای احمدی نژاد یک نیروی ویژه و تمام عیار انقلابی است و مخالفت با او مخالفت با اسلام وانقلاب است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یعنی احمدی نژاد خداست یا پیغمبره شایدم امام زمانه که مخالفت باهاش مخالفت با اسلام باشه؟

  • محمد
    0

    این هم مثل خاتمی و...بازیگرنمایشی هستندکه سیستم کارگردانش است مردم دیگه گول اینا رانمیخورن

  • محمدرضا جعفری
    0

    دکتر احمدی نژاد در تاریخ ایران بی نظیر است. مردی شجاع و پاکدست و مدیر انقلابی به معنای واقعی است امیر کبیر زمانه است در عمل به ملت ثابت کرده مثل مسکن مهر هدفمندی یارانه ها توسعه صنعت هسته ای سهام عدالت هدفمندی سوخت حمایت از کشاورز. دامدار. مرغدار وصنعت و هزاران کار مثبت برای مردم و کشور

  • شکری
    0

    تا ببینیم چه پیش می آیدد

  • وطنم
    0

    قطعا احمدی نژاد

  • علی
    0

    احمدی نژاد منافقانه برای رسیدن به قدرت و فشار به نظام؛ به اسم حق مردم و مردم تصمیم گیره نهایی اند! به ساختار نظام و انقلاب و امام حمله کرد و یه عده بی بصیرت و ساده لوح بازهم مدافعش هستند! به تعبیر وی؛ اگر مردم اعلام کنند که بدیهیات و برخی اصول را قبول ندارند! این اصول باطل میشود! همش تقصیره شرکت لپ لپ هست!!!

    نظرات شما -
    • حسینی
      0

      ببخشید اگر ایشان منافق بود بس بصیرت رهبر و آخوندها چیه مگر میشه انسان با بصیرت و دور اندیشی رهبر انقدر کمه و اشتباه است نکنه بقیه کارها و تشخیص درست و اشتباه بهمان میزان هاله دیدن

  • mir
    0

    احمدی نژاد قدرت طلبیست که برای رسیدن به قدرت مغزش تعطیله مثل عاشقیست که نمی فهمد برا رسید ن به معشوق چکار دارد میکند مبتلا به عقده ها و تیک های عصبیست من با اینکه مخالف رقیبای اصلی او در هر دو دوره بودم ولی به ایشون رای ندادم ممکن است خدمات خوبی کرده باشد در دوران رونق فروش وقیمت نفت صد دلاری ولی ایشون ماهیت مفید وسالمی ندارد و کشور را به پرتگاه برده و میبرد وغیر از این هیچ هنری ندارد ایشون لیاقت اداره یه توالت بین راهی را هم ندارد چون سلامت روانی ندارد یا در افراط است یا در تفریط عزیزانی که از ایشون تعریف میکنند مثل کسایی هستند که از دوران رونق فروش نفت در زمان شاه از شاه تعریف میکنند وضع در اخر دوره دوم ایشون اونقدر بد بود که دنبال روحانی افتادند.

  • علی
    0

    فقط این میتوانم بگم خیلی خوب بود

  • ن
    0

    آقای احمدی نژاد کسی بود که از تمام لحظات رئیس جمهوری اش ، ثانیه به ثانیه استفاده کرد و در آن لحظات جز به خدمت به مردم فکر نکرد ، خواب نداشت و استراحت را نمی دانست چیست ، او به معنای واقعی کلمه امیرکبیر زمان است ، او مسئولی دلسوز و خادمی وفادار برای مردم بود و تا ابد در قلب مردم ایران است ، دورد بر احمدی نژاد

  • سیاوش سلطان
    0

    خبر فوری شما سانسور کُن و با دروغ پردازی و تکنیک نعل و وارونه برو جلو منم رصد می کنم ببینیم برنده این بازی حق و باطل کیست . دنیای غرب رسانه های دیجیتال را مسدود می کنند شما از داخل نظرات انقلابی و ریشه ای را سانسور چه تفاوتی است میان شما ؟!!!! زمان نظر خواهد داد

  • حسن محمدخانى
    0

    خير قبلا هم به ايشان راى ندادم

  • هامون
    0

    یادداشتی سراسر کینه توزانه و خلاف واقع.یقینا پاسخ به این اراجیف ،آب در هاون کوبیدن هست..اما این را بدانید شماها که قلم فروشانی بیش نیستید۱۶ساله با اختیار داشتن اکثر رسانه ها و تریبونهای مختلف به همراه ثروت نامحدود وقدرتی که به هیچ جا و هیچکس پاسخگو نیستید در حال تخریب و دروغ پراکنی علیه کسی هستید که وارد منطقه قرمز حکومت شد و چون بر مواضع خود اصرار ورزید و از مردم جدا نشد مغضوب اشرافیت مذهبی،سیاسی و اقتصادی شد تا جاییکه مانع حضورش در انتخابات۹۶و۱۴۰۰ شدند.حال با وجود این همه دشمنی و دروغ پراکنی و محدودیت و...دکتر احمدی نژاد همچنان عزیز ملت و امید نسل جوان و تنها شخص مورد اعتنا و اعتماد مردم میباشد.یقینا پیروزی نهایی برای ایران و ایرانیان و تمام عدالتخواهان جهان خواهدبود.زمستان تمام خواهدشد.زنده باد بهار زنده باد دکتر احمدی نژاد

  • کاربر ناشناس
    0

    کل خرابکاری ها، تورم، اختلاس و.... درزمان احمدی‌نژاد شروع شد، یک مسکن مهر داشت نتوانست 5درصد پیشرفت داشته باشد. الکی نگید طرفدار مستضعفان بوده، فقط باصحبت و توهین ودرشت گویی سر مردم وشیره می مالید و... و...

  • علی
    0

    دکتر احمدی نژاد یک انقلابی به تمام معناست چون با غارتگران بیت المال درافتاد کنارش زدن

  • محمدرضا
    0

    سلام معیار هر انسانی در جامعه انقلابی ما میزان تبعیت و پذیرش قانون است فرد گرایی یک آفت است خوشبختانه ما یک سیستم انتخاباتی داریم که هرکس از این بوته بیرون آمد مقبول همه است همان سیستمی که احمدی نژار و دیگران رای آوردند هرکس از قانون سرپیچی کند ، مردود است

    نظرات شما -
    • شوقی
      0

      کدام قانون ، شکایت داری علیه شورای نگهبان رای دادخواست با خود شورای بدی و خود شورای قضاوت کند و حکم صادر میکنه ، کدام قانون که هیچ احدی علیه حاکم مطلق نمیتوانه شکایت کنه ، کدام قانون که اخوند و بسیجی و سپاه دادگاه مخصوص دارن و علیه امام هیچ شکایتی در کلانتری مسموع نیست

    • ناشناس
      0

      منظور از همه کیه ؟

  • آراد
    0

    صفر = احمدى نژاد __ جمهورى اسلامى ايران

  • مرتضی سلمانی مرادی
    0

    نمک‌هایی که می‌گندند.

  • تهیدست
    0

    خبر فوری یقینا شما نیز همانند کیهان مطالب و محتوایی را می پسندید که از فیلتر جناب مدیرتان بگذرد و به مذاق ایشان خوش آ ید. در غیر اینصورت کامنت ها را سانسور و یا اصلا نمی گذارید.

  • مهدی
    0

    احمدی نژادمرد،لطفابرای مردم ایران که هزاران مشکل دارد،حاشیه درست نکنید!

  • س
    0

    خبر فوری حیا کن احمدی رو رها کن

  • کاربر ناشناس
    0

    احمدی نژاد مثل خورشید میدرخشد وومقداری گردوغبار نمی تواند اورا تز درخشش باز دارد حتی اگر هم دربین نباشد راهش ادامه دارد بی ریشه ها بخوانند وبدانند

  • مینوییان
    0

    همچنان به احمدی نژاد رای میدادم

  • داود فرجی
    0

    سلام و درود بر دکتر احمدی نژاد یگانه حامی مستضعفان و محرومان.پرچمی که او برای عدالت بر افراشته است تا تا آحر حامی او خواهیم بود.زنده باد احمد نژاد

  • میثم قربانی
    0

    هر چقدر هم رسانه های داخلی که جیبشون از بیت المال پر میشه بخوان احمدی نژاد رو بزنن و ازش ب فساد بسازن مردم نکم به کور نیستن کار هاشو میبینت روستایی ها و کشاورز ها دوران احمدی نژاد رفاه بیشتری داشتن رسیدگی بهتری میشد طرح مسکن مهر یه طرح عالی بود طرح کارت سوخت و آبیاری قطره ای طرح خود کفایی گندم طرح تولید بنزین در داخل هدفمندی یارانه از اول انقلاب تا امروز تمام مسئولین همه باهم یدونه از این طرح ها رو اجرا نکردن حالا شما بکوبش چیزی از محبوبیتش بین مردم کم نمیشه خاری بشه تو چشم شما مسئولین بالا دست مفد خور که یه نفر هم که قصد خدمت به مردم رو داره چشم دیدنش رو ندارید

  • مردی از ایران
    0

    احمدی نژاد رای میدادم صدرصد او تنهاترین رییس جمهور مردمی در طول تاریخ ایران و البته جهان بوده است . املای نا نوشته غلط ندارد اگر کوچک اشتباهاتی همه داشته کاملا طبیعی میباشد صد برابر بهتر از انانی دولت گردانی داشته که تورم را ۲۰ برابر کرده و نمره آنان از آخر به اول ۲۰ شده دکتر خدا بزرگه مولا علی نیز ۲۵ سال خانه نشین شدند کافران می گفتند مگر علی هم نماز میخواند که در محراب شهید شده بنازم مظلومیت مردان خدا را که مثل بهشتی.امام حسین ع و.... به خاطر حق گویی و حق خواهی مظلومان عالم خویش مظلوم گشته اند... خدایا چنان کن سرانجام کار تو خوشنود باشی ما رستگار.. یاعلی

  • امین
    0

    احمدی‌نژاد به زباله‌دان تاریخ پیوست او روحیه‌ی خدمت را با قدرت‌طلبی عوض کرد امروز احمدی‌نژاد دنبال قدرت و دیده شدن هست احمدی‌نژاد دهه ۸۰ تمام شد.

  • مهدی بهستانی
    0

    تا جان در بدن دارم احمدی نژادی خواهم ماند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها