توصیه های آملی لاریجانی به رئیسی؛ طوری عمل کنید که مردم از نتیجه انتخابات راضی باشند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم کمک همه نهادها و دستگاه ها به رئیس جمهور منتخب، عمل به وعده‌ها و رفع مشکلات خصوصا مشکلات معیشتی و اقتصادی را مهم ترین انتظار مردم از منتخب خود دانست.

توصیه های آملی لاریجانی به رئیسی؛ طوری عمل کنید که مردم از نتیجه انتخابات راضی باشند

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مجمع با تبریک ایام ولادت با سعادت امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، ترقی و استکمال واقعی را در گرو توسل به ساحت مقدس ائمه معصومین علیهم السلام دانست و تصریح کرد: علاوه بر آیات و روایات متعدد که موید این معناست، بسیاری از علمای اهل معنا و اهل الله نیز اقتراب به ساحت حق تعالی و دستیابی به حقیقت توحید را از طریق توسل به ذیل الطاف ائمه اطهار (ع) می دانند و این موضوع دارای دلایل علمی، فلسفی و عرفانی فراوانی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هر نوع کمال و ترقی با تنزل از ساحت حق تعالی از طریق ائمه اطهار به ما می رسد و بر همین اساس اقتراب به ساحت ائمه، یگانه مسیر دستیابی به کمال و ترقی است. این امر به هیچ عنوان غلو نیست و شراشر وجود عوالم مختلف و آسمانها و زمین قائم به نور ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه شناخت امام (ع) باب عنایات الهی را برای انسان باز می کند، به برخی روایات مهم از امام رضا (ع) در باب شناخت مقامات امام اشاره کرد و با بیان اینکه احادیث مرتبط با شناخت امام در کتب مختلف روایی از جمله اصول کافی و بصائرالدرجات صفار قمی آمده است و در واقع ابواب مهمی از انسان شناسی هستند، افزود: در روایتی از امام رضا (ع) آمده است «إِنَّ اَلْإِمَامَةَ أَجَلُّ قَدْراً وَ أَعْظَمُ شَأْناً وَ أَعْلَی مَکَاناً وَ أَمْنَعُ جَانِباً وَ أَبْعَدُ غَوْراً مِنْ أَنْ یبْلُغَهَا اَلنَّاسُ بِعُقُولِهِمْ ...» یعنی قدر امامت والاتر و شأنش بزرگتر و منزلتش عالی تر و مکانش منیع تر و عمقش بیشتر از آن است که مردم بتوانند با ملاکهای عقلی خود به آن دست یابند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر لزوم دستیابی به شناخت عمیق نسبت به نور امام (ع)، به روایت ابی خالد کابلی در این زمینه اشاره کرد و گفت: امام در این روایت می فرماید «والله یا ابوخالد لنور اَلْإِمَامِ فِی قُلُوبِ اَلْمُؤْمِنِینَ أَنْوَرُ مِنَ اَلشَّمْسِ اَلْمُضِیئَةِ» یعنی اباخالد والله نور امام در قلوب مومنین از نور خورشید تابان روشن تر است؛ لذا باید باطن خود را مورد تامل و مداقه قرار دهیم و برای رفع کدورتها مجاهدت کنیم تا این نور عظیم بر ما منکشف شود.

آیت الله آملی لاریجانی با ذکر بخشی از فراز پایانی زیارت جامعه کبیره تصریح کرد: در این فراز می خوانیم که «اسْئَلُکَ اَنْ تُدْخِلَنی فی جُمْلَةِ الْعارِفینَ بِهِمْ و بحقّهم» یعنی از خدا می خواهیم که ما را در زمره عارفان به مقام امامت قرار دهد. یکی از مراتب ارتباط با امام، مرتبه انس و رفاقت است؛ چنانکه در حدیثی از امام رضا (ع) در کتاب شریف اصول کافی می خوانیم «الامام، الانیس الرفیق و الوالد الشفیق والاخ الشقیق ...» یعنی امام، رفیق و انیس انسان و پدری دلسوز و برادری همراه است. این اوصاف انسان را آماده می کند که برای جلب محبت اهل بیت (ع) با آن انوار نورانی حق تعالی، انس بگیرد و از شفقت آنان استفاده کند.

توصیه های آملی لاریجانی به رئیسی/طوری عمل کنید که مردم از نتیجه انتخابات راضی باشند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان این بخش از سخنان خود، راه نجات انسان در مشاکل و مشغله های دنیای امروز را توجه به ساحت مقدس ائمه معصومین (ع) و کشف باطنی نور آن بزرگواران دانست و با اشاره به روایتی از کتاب کافی که ائمه را نور آسمانها و زمین می خواند، خاطرنشان کرد: غفلت از ذکر حق و انوار مضیئه ائمه معصومین علیهم السلام بر انسان حرام است.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری اظهار کرد: بحمدالله مردم در این انتخابات اجازه ندادند خواب آشفته دشمنان تعبیر شود. خواست دشمن، یک انتخابات کاملا سرد و بی رمق بود و تلاش داشتند با سوء استفاده و موج سواری بر گلایه های مردم، رای آنان را بی فایده جلوه دهند و مشارکتی در حد 20 الی 30 درصد را رقم بزنند اما بحمدالله حضور مومنین و کسانی که به کشور خود علاقمندند در پای صندوقهای رای، حادثه سیاسی بزرگی را برخلاف خواست دشمنان رقم زد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در عین حال تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که مشارکت در انتخابات، هدف اول و انتخاب مردم، هدف دوم است؛ لذا نسبت به واکاوی اسباب و علل عدم مشارکت برخی از مردم در انتخابات و آسیب شناسی این موضوع باید کاری جدی انجام دهیم. امروز وظیفه ما این است که هر چقدر می توانیم با عملکرد خود از اسباب شکایات و گلایه های مردم کم کنیم و بر اعتماد آنان به نظام و مسئولان کشور بیفزاییم.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: انتخاب آقای رئیسی را که در جلسه حضور دارند مجددا خدمت ایشان تبریک می گویم و به ایشان عرض می کنم که امروز مهمترین انتظار مردم عمل به وعده ها و رفع مشکلات است. باید به گونه ای عمل کرد که مردم از نتیجه انتخابات به واقع راضی باشند و موفقیت منتخب مردم نیز در گرو هماهنگی، همکاری و کمک همه نهادها و دستگاه ها و البته در راس همه اینها عنایات الهی و الطاف ائمه اطهار (ع) است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اداره امور جامعه را کاری دشوار و بلکه طاقت فرسا توصیف کرد و یادآور شد: منتخب ملت می تواند با تلاش و مجاهدت و تشکیل دولتی قوی و کارآمد، از کار مردم گره گشایی کند. در این مسیر همگی باید به یاد داشته باشیم که به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مسئولیتها وسیله ای برای خدمت به مردم و راهی برای عبادت است و با اخلاص، تقوا و عنایت حق تعالی، می توان این راه دشوار را طی کرد و به رضایت حق تعالی و مردم دست یافت.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان، بر ضرورت توجه به مقوله فرهنگ و مشکلات مربوط به آسیبهای اجتماعی در کنار اهتمام به امور معیشتی و اقتصادی مردم تاکید کرد و افزود: نباید به دلیل اولویتهای اقتصادی، مقوله فرهنگ و آسیب های اجتماعی مورد غفلت قرار گیرد. گرچه این آسیبها با مشکلات اقتصادی در هم تنیده است و در هر حال رفع این آسیبها و ارتقای سطح فرهنگی جامعه، باید مورد توجه همه اجزای نظام و حکومت قرار گیرد.

بر اساس این گزارش همچنین ادامه ی مباحث مربوط به تدوین سیاست های کلی تامین اجتماعی در دستور کار امروز مجمع قرار داشت که بندهای دیگری از این سیاست هابه تصویب اعضای مجمع رسید.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 51
  • رستک
    0

    از وقتی رئیسی ریس جمهور شده همه غربگدایان شروع کردن به سوختن

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      نگران نباش سال دیگه همین موقع تو هم به سوختنت اعتراف میکنی

  • ملول
    0

    از طبری چه خبر؟

  • حسین
    0

    شما به رییسی توصیه میکنید واقعا خنده آوره!!!!! مثل ریاست شما به قوه قضاییه!!!!!!!! یا برادرتون به مجلس که در ۲۰ دقیقه برجام رو تایید کرد تا ترامپ با خاک یکسان کنه مملکتمون رو!!!!!!

  • مریم
    0

    اگر خودشان انتخاب کرده باشند که باید تا آخرش هم تحمل کنند

  • منوچهر
    0

    خدا کنه شما افول گرایان هم از انتخابتون پشیمون نشین

  • ح
    0

    لاریجانی میگن ‌شما 3برادر خیلی پول کشیدین بال

  • سجاد
    0

    ویرانه تحویل دادن میخان یک شبه آباد تحویل بگیرن .. رئیسی همین که در راه حق و عدالت و همت کار و تلاش رو دارن و پیرو خط ولایت هستند برای ما کافیه... لااقل نمک میخورد نمک دان را نمی شکند اگه کاری هم نکند.

    نظرات شما -
    • پسرشجاع
      0

      آقای سجاد مثل اینکه زیادی داری تند میروی مثل اینکه حالیت نیست ۵۸ درصد از مردم رای منفی دارند میدونی یعنی چه اگر هیچ کاری هم نکنه برای ما کافی است اما برای ۵۸ درصد مردم کافی نیست آنها مثل گلوله برفی هستند که درمسیر خود بزرگ وبزرگتر میشوند وروزی خواهد رسید که شماها را هم از سر راه برمیدارند انشاء الله تا مردم یک نفس راحتی بکشند .

    • ملول
      0

      شک نکن رییسی هم نمیتونه کاری کنه . چون مملکت اسیر مافیا شده

    • ناشناس
      0

      یعنی شما میفرمایید رییسی تا به امروز تو این مملکت و خرابیش هیچ نقشی نداشته بعبارتی تو خونه خالش خوابیده بود یهویی آقا صداش میکنن که پسر خوب و معصوم بیا رییس جمهور باش ما را نجات بده . تو مایه های امام زمان عمل میکنه درسته ؟

  • رضا
    0

    احمدی نژاد فقط میتونه جلوی این برادران لاریجانی وایسه!!!!

  • فتاحی
    0

    اون که ساربونه میدونه شترش رو گجا بخوابونه. افولگرایان عبارتند از : اصلاحیون روحانیون لاریجانیون جهانگیریون.

  • ایران اسلامی
    0

    بر اساس شنیده ها آیت الله آملی لاریجانی دبیر آینده شورای نگهبان حسن روحانی رئیسی مجمع تشخیص مصلحت علی لاریجانی رئیس هئیت امنای دانشگاه آزاد

  • کلبوک
    0

    آخه عشقم!اگرمردم راضی بودن که درانتخابات شرکت می کردن چی می گی میخای چکارکنه چی می تونه بکنه!

  • سرباز کوروش
    0

    خدایا، اینم یکیشونه، قیافش یادت باشه...

  • دن کیشوت
    0

    لاریجانی و روحانی و رییسی و خاتمی ندارد،کار آخوند،روضه خوانی است،غیر از این،به هر کاری مشغول شوند،خرابش می کنند

  • داود معصومی قم
    0

    با انتخاب ریسی،امیدها دوباره شکوفا میشه،اعتمادها به امید خدا برمیگرده

  • علی
    0

    چشم جناب لاریجانی طوری عمل میکنن که مردم دیگه اسمی از شما به گوششون نخوره ...ممنونم برادر بنده خدا ... علی لاریجانی...

  • قاسم
    0

    ماشاالله همه توصیه کن شدن لااقل این توصیه ها را هم به روحانی می‌کردید هر چند که شما و اخوی هایتان جزء حامیان ایشان هستید.

  • سید
    0

    تو اگر کار بلد بودی طبری زیر عبات اینقدر دزدی نمیکرد و دزد فراری نمیداد. برو خودتو موعظه کن.

  • آ
    0

    بابا‌بزارین‌کارشوبکنه‌‌حالا‌همه‌شدن‌‌‌ناجی‌مملکت.

  • farid
    0

    خوب شد یاداوری کردی بنده خدا خودش نمیدونست

  • محمد
    0

    توخودتواصلاح کن جناب لاریجانی نمیخواددیگران رانصیحت کنی

  • ناقوس
    0

    دقیقامانند نتیجه پایان کار شما

  • احمد
    0

    یه ضرب المثل هست که میگه یه سوزن به خودت بزن و یه جوالدوز به بقیه .... به نژاد من اول سر تو بکن تو یقه خودت ببین چه خبره بعدش توصیه کن

  • مسیحا
    0

    3برادر کله پوک لاریجانی باید محاکمه شوند

  • مجید
    0

    دالتون ها چطو. رید؟

  • اکبر
    0

    خواهشا شما دیگه چیزی نگو. مردم دلشون از خانواده شماها خون است

  • اخوند نخودکی
    0

    مردم‌ از شما خیلی خیلی راضی اند

  • وحید
    0

    مثل کار خودت در قوه قضاییه؟

  • عباس
    0

    ای دوزاری!!!!!

  • مهیار
    0

    چون برادرتان رد صلاحیت شده افاضایات می کنید بدنبال پست و مقام جدید براش هستی

  • ناشناس
    0

    میخواهی خودت را بزارن باز اونکارها را ادامه بدی..برگردیم به سالهای قبل. سه شیطون بلاها

  • رئیسی
    0

    موش به سوراخ نمیرفت جارو به دمش هم بسته بودند

  • ایرانی
    0

    مثل برادران لاریجانی تا می توانید مردم را بدوشید و از اتمام ماموریت دوشیدن ریاست و عضویت مجمع را باج بگیرید.کسی که شماها را نصب می کنید ایا قیامت را قبول دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ابراهیم حامدی
    0

    مثل عمل کرد تو در قوه قضائیه

  • شهروند۱
    0

    درست مثل خودت خخخخخخخخخ

  • محمود
    0

    جناب آقای لاریجانی خیالتون راحت باشه این آقا عصبی است و در طول سالیان گذشته آنرا نشون داده روز اول مصاحبه اعلام کرد خیر روزنامه کیهان که خشونت طلب است از ایشان حمایت کرد میتوانست بگوید اگه امریکا دست از شیطنت ، توطئه، ظلم و ستیز، بردارد و تحریم هارو بردارد و متعهد شود که رفتارش را تغییر دهد شاید بتوانیم وارد مذاکره شویم. اقای مهرعلیزاده مقداری حق داشت که با شش کلاس سواد کلاسیک نمیشه کشور را اداره کرد اگه خود اقای مهرعلیزاده رییس جمهور میشد کشور را در دو ماه خراب میکرد

    نظرات شما -
    • صادق
      0

      واقعا شما به آمریکا امید داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • نادر
      0

      اینقدر نترس پسر جون. گندکاری نکن، باهات کار نداره. همین!

  • مجید
    0

    خدا کند عملکرد ش مثل لاریجانی نباشد.

  • علیرضا
    0

    شما یه سوزن به خودت بزن یه جوال دوز به دیکران شما که گند زدید به کشور

  • حاج کاطم
    0

    برادران لاریجانی استخوانی در گلو هستند نه میشود انها را بیرون انداخت نه قورت داد عجب سیاستی دارین شما

  • علی
    0

    قیافه بعًضی ها بیشتر شبیه جغده تا آدمیزاد

  • هالو
    0

    خوبی این مملکت اینه که همه در ظاهر خیرخواه یکدیگر و در باطن تشنه خون یکدیگر .بقول زنده یاد علی حاتمی مردم یک کلاه برای کوچه و خیابان و یکی در خانه دارن.

  • صادق
    0

    حاج صادق لاریجانی چیزی رو سفارش بفرمایید که خودتون عامل بهش باشید. در دوران ریاست شما در قوه قضائیه ........ ...................................................................................... ولش کن .

  • سیدعلی
    0

    آملی جان راز محبوبیت خودتا بین مردم ایرانا لو نمیدی؟؟!!!

  • علی
    0

    ابو موسی اشعری

  • ع
    0

    خیلی رو دارین منافق

  • ناشناس
    0

    به شما چه مربوط ،شما جوابگوی عملکرد خودت و برادر جانت باشد مملکت را داغون کردید نتیجه این همه سال که خدمت ؟؟؟؟ کردی چی بود؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها