وزیر نیرو :

مصرف برق کشور به ۶۲ هزارمگات رسید

وزیر نیرو گفت: پارسال در۳۱تیرماه اوج بار حدود ۵۸ هزار مگاوات را سپری کردیم و قله مصرف پارسال ظرفیت ۵۸ هزار و حدود ۳۰۰ مگاوات را داشت اما دیروز و امروز پیک بار به نزدیکی‌ ۶۲ هزار مگاوات رسید.

مصرف برق کشور به ۶۲ هزارمگات رسید

رضا اردکانیان روز چهارشنبه در آئین افتتاح ۲۴ پروژه هفته دوازدهم پویش#هرهفته_الف_ب_ایران از جمله سد لاستیکی فرح آباد در ساری، هفت پست برق و خطوط انتقال، چهار نیروگاه خورشیدی، دو نیروگاه مقیاس کوچک اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری اجرای مجموعه این طرح‌ها بالغ بر ۹۰۲ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۶۵ طرح در سال ۱۴۰۰ از ۲۹۰ طرح وعده داده شده به مدار بهره‌برداری آمده است.

وی افزود: اینکه حدود ۱۴ هزار روستای ما در این سال‌ها با جمعیت بیش از ۹ میلیون نفر به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، یکصد تصفیه‌خانه فاضلاب، ۵۵ تصفیه خانه بزرگ آب، ۵۷ سد مخزنی از اعتبارات ملی، بیش از ۳۳۰ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی به‌مدار بهره‌برداری آمده، صرفاً طرح‌های ساخت و سازی وزارت نیرو و شرکت‌های تابع آن بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در عرصه ساز و کارها هم کارهای بزرگ‌تری از ساخت و سازها انجام شده است، به طرح‌های ساز و کاری صورت گرفته از جمله یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: این اقدام به تنهایی منشأ تسهیل در امر ساخت و سازها بوده است.

اردکانیان با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰ صنعت آب و برق، ادامه داد: گشایش‌های ارزنده‌ای در امر بودجه‌های سالیانه با کمک نمایندگان فراهم شد. کار بسیار نزدیک و مشترکی بین وزارت نیرو و استانداران در این سال‌ها از جمله در این چهار سال اخیر انجام شد. چهار سالی که حاوی دو سال از خشک‌ترین سال‌های نیم قرن اخیر و دو سال از تر سال‌ترین سال‌ها بود. مدیریت چنین سال‌هایی، مدیریت ویژه‌ای است و در عرصه کار بین بخشی آب و انرژی کارنامه بسیار خوبی از همدلی در سطح مدیران در داخل دولت و خارج از آن انجام شد.

وزیر نیرو با اشاره به افزایش زودرس دمای کشور تصریح کرد: این روزها در شرایط گرمای شدید هستیم، این در حالی است که هنوز در آغاز فصل تابستان قرار داشته و افزایش مصرف را شاهد هستیم به‌نحوی که پارسال در ۳۱ تیرماه اوج بار حدود ۵۸ هزار مگاوات را سپری کردیم و قله مصرف پارسال ظرفیت ۵۸ هزار و حدود ۳۰۰ مگاوات را داشت اما دیروز و امروز پیک بار به نزدیکی ۶۲ هزار مگاوات رسیده و هنوز در آغاز این فصل هستیم.

وی ادامه داد: انشاالله با تدابیری که اندیشیده شده با تلاش شبانه روزی تلاشگران صنعت برق کشور چه در سازمان دولتی و چه در بخش خصوصی، همکاران دست‌اندرکار در نیروگاه‌های برق آبی، فعالین صنعت، همکاری و هماهنگی استانداران برای جابجایی‌های ضروری بار و از همه مهم‌تر هوشیاری و آگاهی و همیاری مردم در بخش‌های خانگی و تجاری بتوانیم با حداقل مشکل این فصل گرم و خشک را سپری بکنیم.

اردکانیان با اشاره به هفته صرفه‌جویی اظهار داشت: این مناسبت موجب خواهد شد تا ما با استفاده از راهکارهای ساده بتوانیم مصرف آب و انرژی خود را کنترل کنیم و اخلاق مناسب‌تری در مصرف آب و انرژی آغاز بکنیم.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها