تشدید بازداشت‌ها و خفقان سیاسی در الجزایر

سازمان حقوق بشری غیر دولتی الجزایر اعلام کرد، مقامات این کشور حبس خانگی یک فعال حقوق بشری را تمدید کردند.

تشدید بازداشت‌ها و خفقان سیاسی در الجزایر

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سعید صالحی، نایب رئیس انجمن دفاع از حقوق بشر الجزایر گفت، در راستای تحقیقات محرمانه از فتیحه بریکی، فعال حقوق بشری که همچنان ادامه دارد و با توجه به اینکه وی ۱۷ ژوئن ۲۰۲۱ بازداشت شده است، مدت حبس وی ۴۸ ساعت دیگر تمدید شد.

وی با بیان اینکه تنها در پرونده‌های تروریستی می‌توان حبس خانگی را تا ۱۱ روز تمدید کرد، بابت تمدید بازداشت بریکی ابراز نگرانی کرد، بخصوص که مقامات هنوز دلیل بازداشت وی را اعلام نکرده‌اند.

بریکی عضو کمیته ملی آزادی بازداشتی‌هاست در حوزه حقوق بشر و مبارزه با شکنجه فعالیت می کند. نیروهای امنیتی روز پنجشنبه او را بازداشت و منزلش را تفتیش کردند. مقامات الجزایر بریکی را بدون تفهیم اتهام همچنان در بازداشت نگه داشتند.

قرار است بریکی روز پنجشنبه در دادگاه سیدی محمد حاضر شود.

طبق اعلام کمیته دفاع از بازداشتی‌های عقیده، مقامات دو استاد دانشگاه را که عضو "هماهنگی ملی دانشگاهی های الجزایر برای تغییر" بودند، بازداشت کردند.

مقامات الجزایر در ماه‌های اخیر با ممانعت از تظاهرات جنبش مردمی الحراک، تشدید موج بازداشت‌ها و پیگردهای قضایی مخالفان، فعالان و روزنامه نگاران تلاش می کند به این جنبش خاتمه دهد.

کمیته ملی آزادی بازداشتی های عقیده اعلام کرد، در حال حاضر ۲۶۰ تن بابت حمایت از جنبش الحراک یا در خصوص پرونده های آزادی های فردی تحت بازداشت هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خوش بحال ما در ایران اصلا اینطور وضعیتی نداریم اگر انتقاد کنیم تازه با یک دسته گل و یک جهبه شیرینی میان دم در خونمون!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها