سازمان انرژی اتمی:

متخصصان در تلاشند تا نیروگاه بوشهر را به شبکه برق سراسری متصل کنند

در پی خارج شدن نیروگاه اتمی بوشهر از شبکه سراسری برق، سازمان انرژی اتمی امروز اعلام کرد که متخصصان این سازمان مجدانه و بی وقفه در تلاش هستند با رفع ایراد فنی پیش آمده، این نیروگاه را به شبکه برق سراسری متصل کنند.

متخصصان در تلاشند تا نیروگاه بوشهر را به شبکه برق سراسری متصل کنند

روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر هم در این باره اعلام کرد: به منظور رفع ایراد فنی مشاهده شده در ژنراتور نیروگاه و پس از انجام هماهنگی لازم با شبکه برق سراسری کشور در روز جمعه، واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت ۸ شب روز شنبه شروع به کاهش قدرت کرد و در ساعات اولیه صبح یکشنبه موقتاً از مدار تولید برق خارج شد. با توجه به اعلام صورت گرفته به وزارت نیرو، مقرر بود وزارت نیرو تمهیدات لازم برای جایگزینی موقت برق تولیدی این نیروگاه را انجام دهد. تمام تلاش متخصصان نیروگاه بر این امر تمرکز دارد که پس از رفع ایراد مذکور و با توجه به آمادگی بخش های هسته‌ای، نیروگاه در اسرع وقت به مدار تولید بازگشته و به شبکه سراسری متصل شود.

شایان ذکر است نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان اولین تجربه استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای ۱۰۰۰ مگاواتی در کشور و منطقه، هم اکنون توسط نیروهای متخصص ایرانی بهره‌برداری می‌شود و تاکنون بیش از ۴۸۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه برق تحویل داده است.

سازمان انرژی اتمی یکشنبه شب ۳۰ خرداد در خبری از خروج نیروگاه بوشهر از شبکه سراسرس برق به دلیل نقص فنی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده بود: به دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه به طور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد.
سازمان انرژی اتمی همچنین اعلام کرد: بدیهی است پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه مجددا به شبکه سراسری برق خواهد پیوست.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها