شرکت ۱۶۰ هزار نوآموز خراسان رضوی در طرح سنجش سلامت

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی گفت: امسال حدود ۱۴۰ هزار نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۲۰ هزار نوآموز پیش‌ دبستانی در طرح سنجش سلامت خراسان رضوی شرکت خواهند کرد.

شرکت ۱۶۰ هزار نوآموز خراسان رضوی در طرح سنجش سلامت

مهدی قاسمی‌پور در افتتاحیه پایگاه‌های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی استان با تاکید بر اهمیت ویژه انجام مداخلات به هنگام و طلایی در جهت ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اظهار کرد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی یکی از تاثیرگذارترین طرح‌ها در آموزش و پرورش محسوب می‌شود. امسال این طرح در ۶۷ پایگاه اولیه، پنج پایگاه تخصصی و ۴۲ پایگاه تخصصی مجازی در سطح استان اجرایی می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی با تاکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه طرح سنجش افزود: امسال حدود ۱۴۰ هزار نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۲۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی استان در این طرح شرکت خواهند نمود.

ابوالحسن حقیقی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این مراسم بیان کرد: مهمترین رسالت معاونت آموزش ابتدایی در ایام پیش‌رو اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی است و مداخلات به هنگام و طلایی این برنامه در سه مرحله شناسایی، ارجاع و فعالیت‌های تخصصی اجرایی می‌شوند.

وی با اشاره تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به منظور تربیت کودکان از بدو تولد تا ۶ سالگی در اسفندماه سال گذشته افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش شرایط مطلوبی را دارا است و خانواده‌ها می‌توانند بدون دغدغه به این پایگاه‌ها مراجعه کنند، فرآیند اجرای این طرح برای دانش‌آموزان عشایر رایگان خواهد بود.

همچنین محمد احمدیان، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با توجه به تمرکز دانشگاه علوم پزشکی بر پویایی جمعیت و پیرو ابلاغ سیاست های جمعیتی، قشر نوجوان و بدو ورود به دبستان یکی از گروه‌های مورد تاکید است، گفت: تعاملات خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه تعلیم و تربیت استان در خصوص اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۱۴ هزار نوآموز از مجموع ۱۴۰ هزار نوآموز استان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این طرح حضور خواهند داشت، افزود: امسال نیز فعالیت‌های ما در دو بعد آماده‌سازی مراکز خدمات جامع سلامت، واکسیناسیون نوآموزان، انجام مراقبت‌های بهداشتی و همچنین تبادل پروتکل‌های بهداشتی برای آماده‌سازی پایگاه‌های سنجش و آموزش کلیه عوامل اجرایی طرح ساماندهی شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها