غار علیصدر از امروز باز شد

مدیرعامل شرکت سیاحتی همدان با اشاره به اینکه غار علیصدر از امروز یکم تیرماه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت رسمی بازگشایی می‌شود، گفت: غار علیصدر تأثیر بسزایی در انتخاب همدان به عنوان مقصد گردشگران دارد.

غار علیصدر از امروز باز شد

مهدی مجیدی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه غار علیصدر پس از هفت ماه تعطیلی دوباره پذیرای گردشگران خواهد بود، افزود: غار فردا میزبان پرچم امام‌رضا(ع) است، همچنین امیدواریم با حمایت‌های نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی شاهد روزهای بهتری برای این مجموعه و منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه شرکت سیاحتی علیصدر ۱۵ ماه سخت را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته سالانه ۶۰۰ هزار از این اثر کم‌نظیر بازدید می‌کردند که در سال ۹۹ به ۸۰ هزار نفر رسید و ۸۵ درصد کاهش داشت.

مجیدی بیان کرد: در مدت تعطیلی غار علیصدر ۲۰ درصد از پرسنل رسمی بازنشست شدند و در کنار هزینه‌های جاری هزینه‌های سنوات را نیز پرداخت کردیم که تاکنون ۷۰ درصد آن انجام و مابقی به دلیل وضعیت مالی هنوز پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حمایت‌های خوبی از گردشگری صورت گرفت که پرداخت وام کرونایی از این دسته بود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم وام‌ها حداقل یکسال استمهال شوند.

مجیدی مطرح کرد: سال گذشته کل درآمد از محل عباس‌آباد، غار علیصدر و اجاره اماکن ۷.۸ میلیارد تومان و هزینه‌ها ۱۳ میلیارد تومان بود بنابراین مجموعه زیان‌ده بود و امیدواریم میراث فرهنگی در این زمینه همکاری‌هایی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۰ درصد به بهره‌برداران علیصدر تخفیف داده شد، خاطرنشان کرد: هزینه غار در سال ۹۸، ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۹، ۱۳ میلیارد تومان بود، علاوه بر این در دوران تعطیلی غار ۴۰ درصد از پرسنل به بیمه بیکاری معرفی شدند.

وی در رابطه با تعطیلی آژانس سیاحتی علیصدر هم توضیح داد: آژانس علیصدر هیأت مدیره جدا دارد و درآمد و ‌هزینه‌اش توازن نداشت و به عبارتی درآمد پاسخگوی هزینه‌ها نبود و پس از شیوع کروناویروس شرکت علیصدر قادر به تأمین هزینه‌ها و حمایت‌ مالی از آژانس نبود.

مجیدی با اعلام اینکه شرکت علیصدر سال گذشته هفت میلیارد زیان دیده است، گفت: با مصوبه هیأت مدیره فعالیت آژانس متوقف و نیروهایش به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: از سال ۸۹ تا ۹۸ شرکت علیصدر بر اساس قانون مکلف به پرداخت هزینه اجاره به خزانه بوده است که تاکنون پرداخت نشده و در حال حاضر باید ۱۷ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز کند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها