اظهارات عمران خان درباره زنان بار دیگر جنجالی شد

نخست وزیر پاکستان در گفتگویی،

اظهارات عمران خان درباره زنان بار دیگر جنجالی شد

اظهارات عمران خان، نخست وزیر پاکستان در گفتگویی با شبکه خبری آکسیوس اچ.بی.او باعث خشم عمومی شده است. این اظهارات دو ماه پس از آن مطرح شده که وی صحبت‌هایی را درباره خشونت جنسی مطرح کرد و باعث خشم و انتقادهای تند در فضای مجازی شد به طوریکه دومین همسرش "رهام خان"- که از هم جدا شده‌اند- او را مدافع سرسخت تجاوز جنسی توصیف کرد.

رهام خان به میل آنلاین گفت که اظهارات نخست وزیر پاکستان نابخشودنی است و او را فاقد احساس دانست که زنان را همچنان مقصر سوءاستفاده‌های جنسی علیه خودشان می‌داند.

این زن که پیشتر مجری شبکه خبری بی.بی.سی بود، همسر سابقش را به ساختگی بودن چنین دیدگاه‌هایی و ایفای نقش برای به دست آوردن رای در پاکستان محافظه کار متهم کرد و گفت:‌ عمران خان در زندگی خصوصی‌اش هیچ تغییری نداده و کاملا یک لایف استایل آزاد دارد و من فکر می‌کنم که او عمدا این کار را می‌کند.

وی ادامه داد، مصاحبه با اچ.بی.او فرصتی برای نخست وزیر پاکستان بود تا بابت اظهاراتش در آوریل ۲۰۲۱ که زنان بابت نوع لباسی که می‌پوشند مورد تجاوز قرار می‌گیرند، عذرخواهی کند.

اما خوب عمران خان این کار را نکرد و گفت: اگر زنی لباس‌های کمی به تن داشته باشد، مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این یک حقیقت است.

همسر سابق عمران خان اضافه کرد که همسر سابقش هنگام ملاقات با او در مورد مسائل زنان بی خبر بود و او را "متعصب" توصیف کرد.

عمران خان در آوریل گفته بود که بالیوود، هالیوود، طلاق و "سکس، مواد مخدر و راک اند رول" فرهنگ انگلیسی دهه ۷۰ میلادی نمونه‌ای از انحطاط فرهنگی است که عامل اصلی افزایش خشونت جنسی هستند.

وی در گفتگوی روز دوشنبه خود با شبکه خبری اچ.بی.او با دفاع از حرف‌های سابقش گفت:‌ من درباره مفهوم "عفت" در جامعه حرف زدم. این یعنی اجتناب از اغوا در جامعه. ما در این کشور دیسکو و کلوب‌های شبانه نداریم. اینجا ما دقیقا جامعه‌ای کاملا متفاوت داریم. اگر باعث اغوا در جامعه شوید، ‌پیامدهایی به همراه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که ‌آیا رعایت نکردن چنین مساله‌ای باعث خشونت جنسی می‌شود، گفت: این مساله به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد. فرهنگ غربی، فرهنگ امپریالیسم است. اینکه بگوییم آنچه در فرهنگ ما قابل قبول است، باید در هر جای دیگر هم قابل قبول باشد، معنی ندارد. اینطور نیست.

اظهارات عمران خان باعث انتقاد از سوی "مریم اورنگزیب"، سخنگوی مسلم لیگ پاکستان شد و در توئیتی نوشت: جهان به تفکری بیمار، زن ستیز، منحط و منسوخ نگاه می‌کند. "این انتخاب زنان نیست که منجر به تجاوز جنسی می‌شود، بلکه انتخاب مردانی است که تصمیم می‌گیرند در این جرم منفور و ناپسند شرکت کنند."

عمران خان در حالی این حرف‌ها را زده که دو بار طلاق گرفته و در زمانیکه در انگلیس بود و از بازیکنان مشهور کریکت در سال‌های ۸۰ تا ۹۰ میلادی محسوب می‌شد همیشه در کلوب‌های شبانه لندن به سر می‌برد. روابط خارج از ازدواج او هم همواره تیتر اصلی رسانه‌ها بودند.

* شرح عکس: عمران خان و همسر دومش

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • حسین حسین آبادی
    0

    عمران خان درست میگه

  • کوروشی فرد
    0

    صحبت او درست ، دقیق و منطبق بر واقعیت های جامعه است .

  • کاوه
    0

    کجای حرفش دروغ بود ؟؟؟؟؟؟ راست میگه دیگه ... اگه بدن زن یا برجستگی های بدن زن مشخص باشه ، مورد توجه مردا قرار میگیره ... یعنی اینو هم نمیخواین بپذیرین ؟؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    دنیا فهمیده که صرف پوشش عاملی برای خشونت جنسی نیست اما باز یک سری افراد محافظه کار از این حرفها میزنن.توی ایران خودم بارها دیدم که دختران چادری و یا با پوشش بسیار سنگین باز هم مورد تعرض کلامی واقع شدن !!

  • زخمی
    0

    صد درصد نه ولی تا حدود زیادی بی تاثیر نیست

  • یا حق
    0

    حرف عمران خان، با واقعیت کاملا منطبق هست..... یک آمار دقیق در میان زنان قربانی تجاوز و خشونت در سایر مناطق از جمله در جامعه ما همین واقعیت را اثبات خواهد کرد که زنان پوشیده و عفیفه به مراتب کمتر قربانی این امر تلخ شدند.

  • دبهل
    0

    خودش انطور میگه نیست اینها بازی سیاسی است .خودش هم باید حساس باشه.فکر انسانها باید اصلاح بشه وگرنه آش همان آش است و کاسه همان کاسه .

  • رضا
    0

    عمران خان یه مریض روانیه دقیقا مثل بعضی عمامه بسرها در ایران

    نظرات شما -
    • اعتراض واقعی
      0

      خجالت بکش ناتوان نادان ، ادب داشته باش کوچولو ، اگر راست می گویی مثل 40 سال پیشی ها برو خیابان

  • ناشناس
    0

    تقصیر زن است وگرنه مردان پاک اند

    نظرات شما -
    • مردهای همیشه زن ستیز
      0

      خندیدم. حتما اینایی که منفی دادن خودشون متجاوز هستن مثل عمران خان

  • پوشش
    0

    اصل و اساس همان پوشش است ، که بهش میگن حجاب . حالا یه عده با پوشش نامناسب ، توقع دارن کسی وسوسه نشه ، از یک طرف قوه شهوتش رو تحریک میکنن ، از طرفی میگن خودش مشکل داره ، خب کدامش درست ؟ اگر احساس نباشه که موجود ربات میشه .

    نظرات شما -
    • حق
      0

      درسته منظور از حجاب همان پوشش است و برای زن و مرد فرقی نداره ولی بعضی کشورهای مسلمان حجاب را به معنی پوشش روی سر فهمیده اند و بقیه بدن را رها کرده اند و جای تاسف داره

  • ش
    0

    زنان و دختران جامعه ایران مسلمان و غیر مسلمان بسیار عفیف ومحترم می باشند و هرگزتحت تاثیر فرهنگ لا ابالی گری قرار نخواهند گرفت..درود بر بانوان ایرانی

    نظرات شما -
    • شکر خدا
      0

      یعنی زندان زنان تعطیل شد ؟

  • ناشناس
    0

    بیمار جنسی در هر کجای دنیا پیدا میشود اگر مانند غربی ها بودندآمار خشونت وتجاوز هزار برابر میشد،فرهنگ فرهنگ فرهنگ

    نظرات شما -
    • مگه نه
      0

      همه جای دنیا و برای هر دو جنس زن و مرد

  • مونا
    0

    مردها که عادت دارن کلا تقصیرها رو بندازن گردن زن ها. این همه به بچه ها تجاوز میشه مقصر اون دختر بچه هست؟ آتنا یادتون رفته؟؟؟؟ مردها ذاتا مریضن. کلا شهوت پرستن. هر چی فساده زیر سر مردها

  • M
    0

    هیچ کس تو ایران مایو و تاپ نمیپوشه بیاد بیرون که مردا بخوان به این بهونه های نخ نما چنگ بزنن و گناه کبیره اشون رو بندازن گردن خانما. وقتی تا صبح میشینن فیلم اونجوری میبینن معلومه تحریک میشن. بعد تلافیشو سر دختر و زن مردم درمیارن. اون مرد کثیفی که به دختر ۱۷ ماهه خودش تجاوز کرده هم حتما میخواید بگید تقصیر دخترش بوده. برید یکم رو خودتون کار کنید بعد دم از منطق و قدرت بزنید. ما تو گرما باید جزغاله شیم که آقایون نمیتوننن خودشون رو کنترل کنن تازه طلبکارم هستن هنوز.

    نظرات شما -
    • من
      0

      شما میخوای تو گرما جزغاله نشی لباس گشاد بپوش لباس تنگ که بیشتر گرمت میکنه

    • ناشناس
      0

      به من: الان همه لباس گشاد میپوشن، چرا چرت میگی؟ بعضی ها مانتوی گشاد جلو باز، بعضی ها مانتوی جلو بسته گشاد.

  • مردهای همیشه زن ستیز
    0

    من بارها دیدم زیر پست خانم های بازیگر که حجاب اسلامی هم دارن عده ای مرد میان و فحش های جنسی خیلی رکیک به اون بانو میدن جوری که ادم روش نمیشه بخونه،همینحوری بیخود و بی جهت چون مردا همیشه زن ستیز بودن و هستن اما بدونید که نفرت بکارید نفرت هم برداشت میکنید. من یکی اونقدر زن ستیزی دیدم که دیگه از پدر خودم هم بیزارم حتی تحمل دیدن قیافش رو ندارم، خب دنیا گرده

    نظرات شما -
    • تابلو داره
      0

      از کجا معلوم که همجنسهای خودتان با این روش کینه های پنهان را خالی نمیکنند؟

  • عبدالله
    0

    تا که از جانب زنها نباشد کششی کوشش مرد هوسباز ندارد ثمری

  • نازنین
    0

    خداپدرشوبیامرزه خیلی حرف درستی زد.البته جناب عمران خان باید اینو میگفتن که اینها زن نیستن انن.اینستاگرام پرشده از یک عده جنده و روسپی هرچی هم بلاک میکنی بازم مثل سرطان اوج میگیرن

    نظرات شما -
    • عباس
      0

      اینستاگرام میخای چکار؟؟؟ مگه مجبوری خب حذفش کن!!!!! تلگرام فیلتره اما اینستا فیلتر نیست!!!!!

  • علی
    0

    ما بزرگتر از عمران خان در ایران داریم که در کتاب تحریر الوسیله :مسئله 12 نکته مهمی را اشاره کرده

  • من
    0

    دیگه اگه نخست وزیر پاکسستان نیادبگه میخوای نخست وزیر آمریکا و سویس بیاد این حرفهای احمقانه رو بزنه آخه

  • ناشناس
    0

    مگه تو جهان سوم ادم حسابی هم رییس میشه ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها