دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی بیان کرد:

فروش اجباری کالا همراه روغن توسط شرکتهای پخش به بنکداران!

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: متاسفانه شاهد فروش اجباری برنج خارجی، کیسه فریزر و تن ماهی همراه با روغن از سوی شرکتهای پخش به بنکداران آنهم بصورت قطره‌چکانی هستیم.

فروش اجباری کالا همراه روغن توسط شرکتهای پخش به بنکداران!

قاسمعلی حسنی در مورد وضعیت بازار کالاهای خوراکی، اظهار داشت: چشم انداز فعلی بازار تا ۲۰ مرداد ماه سکوت، رکود و فقدان مشتری است. انتظار گشایش‌های بین المللی و روی کار آمدن دولت جدید امید جهت کاهش قیمت‌ها را افزایش داده است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: اینکه دولت بتواند به این انتظارها پاسخ دهد بستگی به نگاه دولتمردان دارد؛ دولتی‌ها باید با بازار هماهنگ شوند و جلسات مشترک برگزار کنند و از تخصص و تجربه فعالان بازار استفاده کنند. اگر نگاه دولتی‌ها به بازار بالا به پایین باشد و دولت خود را بالادستی بداند و به جای نظارت، دخالت کند اوضاع به همین شکل خواهد ماند.

کمبود نداریم؛ گرانی داریم

وی در مورد وضعیت گرانی و کمبود نیز گفت: در حال حاضر در بازار کمبودی نداریم و بازار اشباع شده اما گرانی همچنان برقرار است. از ابتدای سال روغن ۳۵ درصد، شکر ۷۲ درصد، لوازم شوینده ۲۰ درصد و … افزایش قیمت داشته اند. اما در بازار قیمت‌ها بالاتر از نرخ‌های مصوب است.

حسنی افزود: به عنوان مثال روغن جامد باید ۹۰ هزار تومان به فروش برسد اما تقریباً ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان گران‌تر فروخته می‌شود. شکر هم در بازار آزاد ۲ هزار تومان گران‌تر فروخته می‌شود.

وی تصریح کرد: شاهد فزونی کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم و بازار اشباع شده اما در بنکداری ها همچنان کالا زیاد نیست و با سهمیه‌های کم کالا در اختیار بنکدار قرار می‌گیرد.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: همچنین شاهد فروش اجباری برنج خارجی، کیسه فریزر و تن ماهی همراه با روغن از سوی شرکتهای پخش به بنکداران هستیم؛ یعنی وقتی بنکدار به شرکت برای خرید روغن مراجعه کند باید یکی از این کالاها را هم بخرد در غیر این صورت، روغنی تحویل نمی‌دهند.

وی افزود: همین شیوه عرضه روغن هم بصورت قطره چکانی در حال انجام است؛ به طوری که هر ۱۵ روز به هر بنکدار جمعاً ۱۰ کارتن روغن مایع تحویل داده می‌شود که این مقدار در کمتر از یک روز توسط بنکدار فروخته می‌شود و بقیه روزها مشتریانی که بنکداری مراجعه می‌کنند دست خالی بازمی گردند.

وی گفت: وقتی خرده فروش از درب بنکداری با دست خالی بازمی گردد، این شائبه برایش ایجاد می‌شود که کمبود تولید و عرضه وجود دارد و این بصورت طبیعی به مردم که مصرف کننده نهایی هستند هم منتقل می‌شود.

وی تاکید کرد: باید سیاست‌ها عوض شود و بازارها باز شود. مردم دیگر توانایی گرانی بیشتر ندارند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها