رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان :

اجرای ۱۲ مرحله طرح «امنیت محله» در گیلان/ ۱۲۷ محله شناسایی شد

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به شناسایی ۱۲۷ محله دارای مشکل در استان، گفت: ۱۲ مرحله طرح «امنیت محله» در این مناطق اجرایی شده است.

اجرای ۱۲ مرحله طرح «امنیت محله» در گیلان/ ۱۲۷ محله شناسایی شد

سرهنگ محمد حجتی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برقراری امنیت محله محور از اقدامات مهم پلیس پیشگیری است، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال ۱۲ طرح امنیت محله در گیلان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در ۱۲۷ محله شناسایی شده در استان گیلان اجرایی شده است، افزود: در راستای اجرای این طرح بسیاری از سه هزار نفر از سارقان، بیش از شش هزار فروشند مواد مخدر، ۷۰۰ نفر از هنجارشکنان و افرادی که برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کردند و ۱۹۰ نفر از اتباع غیر مجاز شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان ادامه داد: در همین مدت سه هزار و ۷۳۰ فقره انواع سرقت، بیش از ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و حدود ۹۴ هزار عدد انواع کالای‌های ممنوعه و قاچاق هم کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان گفت: این افراد برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ حجتی همچنین افزود: در سه ماهه نخست امسال، ۲۷۰ کلاس آموزشی در سطح مساجد، مدارس، مجتمع‌های تجاری، مسکونی و اصناف سراسر استان از سوی رده‌های پلیس پیشگیری برگزار و در همین راستا بیش از هزار و ۵۰۰ بسته آموزشی حاوی مطالب آموزشی، انتظامی و راه‌های پیشگیری از سرقت در بین جامعه هدف از طریق فضای مجازی با همکاری ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی در شهرستان‌ها نشر و بازنشر داده شد.

وی به فعالیت ۹ مؤسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این مؤسسات، ارتقا ظرفیت و توان ناجا در پیشگیری از وقوع جرایم و ارائه خدمات انتظامی، حفاظتی و مراقبتی به مردم است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها