بوکس خراسان رضوی گوشه رینگ/ کمبود امکانات سخت‌افزاری آزاردهنده است

بوکس خراسان رضوی با وجود شرایط کرونایی حال و روز بدی ندارد اما قطعا افزایش امکانات سخت افزاری می‌تواند وضعیت را از این نیز بهتر کند.

بوکس خراسان رضوی گوشه رینگ/ کمبود امکانات سخت‌افزاری آزاردهنده است

بوکس یکی از رشته‌هایی است که با توجه به مدال‌آور بودن آن در رویداد المپیک و همچنین وجود استعدادهای فراوانی در سراسر کشور مغفول واقع شده است.

خراسان رضوی نیز به عنوان یکی از استان‌های پهناور کشور سهم بسزایی در شناسایی و پرورش استعدادهای این رشته مهیج دارد و از دیرباز سهم بسزایی در رشد و پرورش این رشته داشته است.

نگاهی به کارنامه بوکس خراسان رضوی بیانگر این است که نام‌های بلند بالایی در فهرست بوکسورهای خراسان رضوی حضور داشته‌اند و بعضا تا رده‌های بالای ملی و بین‌المللی نیز صعود کرده‌اند.

این روزها اما وضعیت بوکس خراسان رضوی شاید عمدتاً به دلیل کمبود امکانات سخت افزاری از شرایط مطلوب روزهای گذشته خود فاصله گرفته است و باید تمهیدی اساسی برای آن اندیشید.

در همین زمینه محمدتقی نظری، نائب رییس هیئت بوکس خراسان رضوی اظهار داشت: طبق آخرین ارزیابی فدراسیون بوکس، از هیئت‌های استانی در سال 99، هیئت بوکس خراسان رضوی به عنوان سومین هیئت برتر کشور معرفی شد؛ در حالی که طبق همین ارزیابی در سال 98، هیئت بوکس استان رتبه نوزدهم را در اختیار داشت.

وی افزود: این ارزشیابی فدراسیون با در نظر گرفتن شاخصه‌هایی همچون تامین منابع مالی، برگزاری اردوهای تیم‌ملی، شرکت در لیگ بوکس کشور، پاسخگویی مناسب به مکاتبات و فعالیت در بخش‌های همگانی- استعدادیابی و روستایی-عشایری که شامل برگزاری دوره مربیگری و داوری و همچنین کارگاه‌های آموزشی می‌شود، بوده که به لطف خدا هیئت استان پیشرفت به سزایی در تمامی این شاخصه‌ها داشته است.

نظری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات موثر هیئت بوکس خراسان رضوی، حضور تیم اکو خراسان در مسابقات لیگ برتر کشور بود که این اتفاق پس از 11 سال دوری نمایندگان استان در این لیگ به وقوع پیوست و توانستیم در میان 10 تیم برتر کشور رتبه هفتم را کسب کنیم.

نائب رئیس هیئت بوکس خراسان رضوی گفت: در راستای استعدادیابی و شناسایی و پرورش ورزشکاران مستعد این رشته، 5 دوره استعدادیابی مجازی با توجه به شرایط کرونایی برگزار کردیم و همچنین پویش‌های مختلفی در سراسر استان انجام شد تا هرچه بهتر بتوانیم افراد مستعد را شناسایی کرده و پرورش دهیم؛ همچنین از افراد برتر این پویش‌ها نیز تقدیر به عمل آوردیم و کلیپ‌های ارسالی را پس از ارزیابی به صورت گزارش به فدراسیون تحویل داده ایم.

وی افزود: علی حبیبی‌نژاد از خراسان رضوی در هفته گذشته به اردوی تیم ملی دعوت شد که این خبر بسیار خوبی برای سایر استعدادهای بوکس استان است و باعث افزایش انگیزه آنها خواهد شد.

نظری با بیان اینکه در سال گذشته به صورت حضوری، از تمامی هیئت‌های شهرستانی استان بازدید کرده‌ایم، افزود: در 2 شهرستان تربت حیدریه و کاشمر جلسه روسای هیئت‌های استان را برگزار کردیم و همچنین دو جلسه وبینار هم برای دریافت گزارش عملکرد این هیئت‌ها برگزار شده است.

نائب رئیس هیئت بوکس خراسان رضوی مهم ترین برنامه پساکرونای این هیئت را تاسیس لیگ بوکس دانست و ادامه داد: در صدد شروع مسابقات لیگ بوکس خراسان رضوی هستیم تا با حضور تیم‌های شهرستانی و باشگاه‌های مشهدی بتوانیم هر چه بهتر و منسجم‌تر به پرورش استعدادهای این رشته بپردازیم.

وی گفت: در جهت تامین سالن مناسب برای رشته بوکس، تفاهم نامه‌ای با موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی به امضا رسانده‌ایم تا بتوانیم از سالن شماره 8 این موسسه به نام سالن شهید سنجرانی برای برگزاری مسابقات و رویدادهای مختلف‌مان استفاده و اسامی مربیان ذی‌صلاح را در اختیار این موسسه قرار داده‌ایم تا ان‌شاءالله با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا به فعالیت بپردازند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها