شناسایی یک گونه دریایی کمیاب در سواحل انگلیس

کارشناسان حیات وحش به تازگی یک اسب دریایی پوزه‌بلند و نادر را در بستر دریا در

شناسایی یک گونه دریایی کمیاب در سواحل انگلیس

در ویدیویی که از سوی مرکز خیریه حفاظت اقیانوس‌ (Ocean Conservation Trust) به اشتراک گذاشته شد، تصاویری از زاویه نزدیک از یک اسب دریایی پوزه بلند که به آن اسب دریایی خاردار نیز می‌گویند، مشاهده می‌شود.

به گفته این نهاد خیریه به رویترز، به دلیل تغییرات محیطی و تخریب زیستگاه گیاهان دریایی، جمعیت اسب های دریایی کاهش چشمگیری داشته است.

مارک پاری، مدیر توسعه نهاد خیریه حفاظت اقیانوس،‌ گفت: پس از هفت سال فعالیت در عرصه حفاظت از گیاهان دریایی برای خیریه حفاظت اقیانوس‌، تجربه نادر مشاهده اسب دریایی شگفت‌انگیز بود، زیرا اهمیت آنچه را که ما سعی داریم با کار مرمت گیاهان دریایی انجام دهیم، به وضوح نشان می‌دهد.

به گفته نهاد خیریه حفاظت اقیانوس، وجود گیاهان ‌دریایی در زیستگاه‌های حفاظت شده برای حفاظت از گونه‌های جانوری دریایی ضروری است.

بنابر گزارش ایندیپندنت، آلودگی آب دریاها و اقیانوس‌ها همه ساله بیش‌ از پیش زیستگاه‌ آبزیان را در معرض خطر قرار می‌دهد. بر اساس گزارشی که در ماه مه ۲۰۲۱ منتشر شد احتمال راه یافتن پلاستیک یک‌بارمصرف به اقیانوس‌ها از هر پلاستیک دیگری بیشتر است به طوری که تقریبا کل آلودگی مشهود در اقیانوس‌ها را به خود اختصاص داده و میزان سالانه آن پنج تا ۱۳ میلیون تن است. در نتیجه اکثر قریب به اتفاق پسماندها، در نهایت باعث آلودگی خشکی‌ها و اقیانوس‌ها و انقراض گونه‌های جانوری دریایی می‌شوند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها