در حمله اسرائیل به کرانه باختری ۲۰ فلسطینی زخمی شدند

در اثر حمله نظامیان اسرائیل به مردم فلسطین در شهر «بیتا» در شمال کرانه باختری بیش از ۲۰ تن زخمی شدند.

در حمله اسرائیل به کرانه باختری ۲۰ فلسطینی زخمی شدند

هلال احمر فلسطین با بیان این خبراعلام کرد که کادر اورژانس با ۲۱ مصدومیت مواجه شد که ۱۲ نفر از آنها با بمب های گاز کلر دچار حالت خفگی شده بودند و همگی به درمانگاه منتقل شدند.

در اثر حمله نیروهای رژیم صهیونیستی، منطقه «جبل فصیح» شاهد فعالیتهای گسترده جوانان شهر بیتا است که از عصر یکشنبه تا اواخر شب ادامه داشت و در آن واحد های کوشوک «لاستیک خودرو» تعداد زیادی لاستیک را آتش زدند و از لیزر و بلندگو برای ایجاد وضعیت ناخوشایند و سردرگمی برای شهرک نشینان و سربازان اشغالگر استفاده کردند.

شهر «بیتا» چندین هفته است که شاهد درگیری های روزمره در منطقه « جبل فصیح» بین سربازان اشغالگر و جوانان فلسطینی است و با شدت یافتن این درگیری ها در شب تلاش می کنند تا شهرک نشینان را از این مکان اخراج کنند.

در طی این درگیری ها ۴ جوان فلسطینی کشته و صدها نفر زخمی شدند همچنین منطقه «بیت دجن» در شرق نابلس نیز شاهد جرقه فعالیت های سردرگمی شبانه شهرک نشینان بوده است.

سردرگمی شبانه صهیونیست ها شیوه جدیدی از مقاومت مردمی در کرانه باختری است که هدف آن اخراج شهرک نشینان به ویژه از مناطق شهرک نشینی است که اخیراً در کوه های کرانه باختری تأسیس شده اند، اقدامی که خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.

«موسی حمایل» معاون شورای شهر بیتا تأکید کرد که نهادها و فعالان این شهر هفته ها سه روش را در مقابل جاه طلبی های اشغالگران و ساخت شهرک ها در منطقه جبل صبیح به کار می گیرند.

حمایل اظهار داشت که اولین روش در مقابله با اشغالگران و شهرک نشینان استفاده از سه شکل مقاومت روزمره ، سردرگمی شبانه ، آتش زدن لاستیک و لیزر است.

حمایل با اشاره به اینکه زمین های شهر بیتا با زیتون کشت شده و رها نشده است، تاکید کرد که نهادهای این شهر با نگه داشتن زمین و عدم اجاره به شهرک نشینان برای ساخت مناطق مسکونی با اشغالگران مبارزه می کنند.

وی گفت که روستاییان نیز به روش دیگری عمل می کنند به این صورت که به بازسازی جمعیت منطقه و باز کردن جاده ها با بولدوزر می پردازند.

در همین حال روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» تأکید کرد که آنچه حماس در مرز غزه آغاز کرد اکنون در نزدیکی شهرک صهیونیستی «ایویتار» به عنوان بخشی از مبارزات مداوم ساکنان روستا اتفاق می افتد.

یدیعوت اذعان کرد که جوانانی که لاستیک می سوزانند و بمب های دست ساز پرتاب می کنند باعث انفجارهای قوی می شوند، آنها همچنین با مشعل های لیزری و چراغ قوه های قدرتمند چشمان نیروهای اشغالگر در منطقه جبل صبیح را نشانه می گیرند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها