افزایش ملایم قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا پس از افت ۰.۶ درصدی هفته گذشته، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی بازده اوراق خزانه آمریکا افزایش یافت.

افزایش ملایم قیمت طلا در بازار جهانی

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۷۷۱ دلار و ۹۸ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۷۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: بازده واقعی کاهش پیدا کرده و کمک کرده قیمت طلا تثبیت شده و روند بهبود را آغاز کند. سرمایه گذاران از این فرصت خرید با این دیدگاه که فشارهای تورمی افزایش خواهد یافت، بهره می برند. با این حال در کوتاه مدت نیروی نزولی ممکن است غالب باشد.

بازده اوراق خزانه آمریکا به پایینترین حد از اواخر فوریه نزول کرده و هزینه نگهداری طلا را کاهش داده است. در این بین، دلار در معاملات روز دوشنبه نزدیک به بالاترین رکورد چند ماهه در برابر ارزهای رقیب ایستاد.

طلا هفته گذشته پس از این که بانک مرکزی آمریکا سیگنالی درباره احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره مخابره کرد، بدترین عملکرد هفتگی خود از مارس سال ۲۰۲۰ به این طرف را رقم زد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر اظهارات روز سه شنبه مقامات بانک مرکزی آمریکا از جمله جروم پاول، رییس بانک مرکزی در برابر کنگره هستند.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: بازار طلا احتمالا در همین حدود فعلی می ماند تا اظهارات هفته جاری مقامات بانک مرکزی آمریکا را هضم کند. سرمایه گذاران احتمالا به آمار تورم و اشتغال توجه خواهند داشت زیرا معیارهای اصلی بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم گیری سیاست پولی هستند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته تاکید کرده بود خواهان پیشرفت قابل توجه اشتغال پیش از تصمیم گیری درباره تغییر سیاست پولی است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۷۹۷ دلار را تست کند و اگر مقاومت این سطح شکسته شود می تواند تا سطح ۱۸۲۵ دلار پیشروی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۸۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۸ درصد افزایش، در ۲۴۸۴ دلار و ۶۸ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۰۲۶ دلار و ۵۱ سنت رسید.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها