کمبود آب شرب در گرگان تامین می‌‎شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: برنامه‌ های گذر از تنش آبی تابستان ۱۴۰۰ در گلستان اجرا شده و دو حلقه چاه در شهرستان گرگان در حال تجهیز است و تا آغاز تابستان وارد مدار می‌شود.

کمبود آب شرب در گرگان تامین می‌‎شود

سید محسن حسینی در جلسه بررسی وضعیت تنش آبی در استان با اشاره به وضعیت کاهش بارش ها و متعاقبا کاهش رواناب ها و همچنین کاهش آب سدها، اظهارداشت: سد آب شرب در استان گلستان در حال حاضر وجود ندارد و وضعیت کشت تابستانه با آب سدها نیز در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

وی اظهار کرد: 35 هزار حلقه چاه در استان وجود دارد که 7 هزار حلقه آن عمیق است که چاه های آب شرب استان نیز از میان این 7 هزار چاه عمیق هستند و در تابستان به دلیل استفاده کشاورزی این چاه ها با افت آبدهی رو به رو هستند.

حسینی افزود: برای افزایش تخصیص آب صنعت ازسد نرماب به دیگر نقاط مصوبه شرکت آب و فاضلاب کشور را می‌طلبد که پیگیر آن هستیم. طرح جامع آب شرب استان نیز اصلاحاتی دارد که پس از اصلاح در کمیته تخصیص وزارت نیرو ، تخصیص شرب از نرماب به چند شهر و روستای دیگر نیز به آن اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان اظهار کرد: کلنگ‌زنی سد میرداماد نیز پس از اقدامات اولیه در انتهای سال جاری یا ابتدای 1401 اجرایی می شود و پیگیر 37 میلیون مترمکعب تخصیص شرب و غیره از آب دریا نیز هستیم.

حسینی افزود: مجموع اقدامات اضطراری ما برای گذر از تابستان سال جاری، در شهرستان آزادشهر با حفر و تجهیز یک چاه و اصلاح آبدهی یک چاه دیگر می‌تواند تا اواخر تابستان 30 لیتر بر ثانیه به تامین آب شرب شهرستان آزادشهر کمک کند. همچنین حفر 2 حلقه چاه در شهرستان گرگان که قبل از سال آغاز شده بود و عملیات تجهیز و بهره‌برداری آن تا اوایل تابستان به پایان می‌رسد می‌تواند 30 لیتر بر ثانیه به تامین آب شهرستان گرگان کمک نماید.

وی همچنین بیان کرد: تا اوایل شهریور نیز با اقدامات دیگری در حفر و تجهیز چاه‌هایی که امسال آغاز شده است 70 لیتر بر ثانیه به تامین آب این شهرستان اضافه می‌شود.

بهزاد هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان نیز در این جلسه گفت: از مجموع 700 حلقه چاه شرب در استان حدود 67 حلقه به دلیل کمبود آب خشک و 30 حلقه نیز به سمت شوری رفته است.

وی افزود:روند تغییرات کیفی آب استان نیز شدت دارد و در استان این روند به سمت شوری چاه‌های شرب است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها