۱۴ نفر از کارکنان متخلف دادگستری استان کرمان اخراج شدند/ تثبیت مالکیت ۱۴ میلیون و ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی دولتی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مقابله با مفاسد اقتصادی از اولویت‌ های دستگاه قضا است و سال گذشته ۱۴۰ متهم مفاسد اقتصادی توسط بازرسی استان به محاکم قضایی معرفی شده است.

۱۴ نفر از کارکنان متخلف دادگستری استان کرمان اخراج شدند/ تثبیت مالکیت ۱۴ میلیون و ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی دولتی

یدالله موحد، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک خلق حماسه مردم در انتخابات اظهار داشت: مردم در تقابل تهدیدات خصمانه بدخواهان داخلی و خارجی نظام به میدان آمدند و این پیروزی را باید به رهبری حکیم انقلاب تبریک گفت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، شهید دکتر بهشتی و شهید جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: تقارن ایام ولادت امام رضا(ع) با هفته قوه قضائیه جای افتخار دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سند تحول قضایی مردم محور و مشارکت جویانه است گفت: نقش رسانه‌ها در جلب همکاری مردم برای رسالت قوه قضائیه بسیار مهم است و برقراری ارتباط نظام‌مند با مردم می‌تواند ما را در اجرای سند تحول به نتیجه برساند که باز هم رسانه نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب موقعیتی ویژه برای دستگاه قضایی کشور تعریف شده افزود: تلاش داریم هیچ حقی از مردم تضییع نشود و در کمال دقت، سرعت و همراه با حفظ کرامت اشخاص رسالت خود را انجام بدهیم.

موحد با بیان اینکه رضایت‌مندی عمومی هدف اساسی سند تحول قوه قضائیه است عنوان کرد: 35 دستورالعمل و بخشنامه ذیل سند تحول وجود دارد که تحولی بزرگ در دستگاه قضائی ایجاد خواهد کرد.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری استان کرمان در سال 99 اظهار داشت: در سال گذشته 546 هزار و 452 فقره پرونده در مراجع دادگستری استان کرمان رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه 188 هزار پرونده نیز در شعب شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی و مختومه شده است گفت: در نهادهای شبه قضایی نیز 47 هزار پرونده رسیدگی و مختومه شده و در مجموع 734 هزار و 452 فقره پرونده در مراجع قضایی، شبه قضایی و شوراهای حل اختلاف دادگستری استان کرمان رسیدگی و مختومه شده است.

وی با عنوان اینکه تقریباً هزار و 832 پرونده توسط هر قاضی در استان کرمان رسیدگی شده است ادامه داد: 361 هزار و 871 پرونده یکتا یعنی برای اولین بار، وارد دستگاه قضایی استان شده است.

موحد با بیان اینکه روزانه تقریباً 25 هزار نفر مراجعه کننده به واحدهای قضایی استان کرمان داریم گفت: حجم مراجعات به دستگاه قضا بسیار زیاد است و روزانه تقریباً 600 جلسه محاکمه و دادگاه در دادگستری استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای سند تحول قضایی رضایت‌مندی مردم بر اساس سامانه نظرسنجی بعد از مراجعه به دستگاه قضا 67 درصد است که نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است افزود: سال گذشته در استان در ملاقات‌های مردمی چهارشنبه‌ها و سایر موارد از جمله سفرهای شهرستانی هزار و 936 مورد دیدار مردمی انجام شده و پاسخگوی مشکلات مردم بوده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه 317 شعبه شورای حل اختلاف در استان کرمان وجود دارد که بیش از 55 هزار پرونده را به صلح و سازش ختم کردند که 41 درصد پرونده‌ها می‌شود ادامه داد: هزار و 443 نفر عضو اصلی و علی‌البدل در این شوراها مشغول به‌کار هستند.

وی با عنوان اینکه 397 قاضی در استان کرمان مشغول فعالیت قضایی هستند گفت: در 29 پرونده محکوم به قصاص، فرد محکوم شده با ورود شوراهای حل اختلاف از قصاص رهایی پیدا کرده است.

موحد با بیان اینکه در سال گذشته 877 مورد حکم قطعی به نفع دولت صادر شده و 978 نفر از بابت تعرض به اراضی دولتی تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند افزود: هزار و 146 هکتار اراضی دولتی به بیت‌المال برگشته است.

وی با اشاره به اینکه 16 میلیون و 144 هزار و 600 هکتار مجموع اراضی دولت در استان کرمان است که تاکنون 14 میلیون و 144 هزار هکتار از اراضی دولت در استان کرمان تثبیت مالکیت شده است تصریح کرد: تثبیت مالکیت اراضی دولتی به جلوگیری از زمین‌خواری سودجویان کمک بزرگی می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته 547 میلیارد تومان مطالبات بانک‌های استان از طریق دستگاه قضایی وصول شده که نسبت به سال گذشته 150 درصد رشد داشته و از ابتدای شیوع کرونا بیش از 11 هزار مورد دادرسی الکترونیکی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 140 متهم توسط اداره کل بازرسی استان در ارتباط با مفاسد اقتصادی به محاکم قضایی معرفی شده است گفت: مقابله با مفاسد اقتصادی و رفع موانع تولید جزو اولویت‌های دستگاه قضایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید است.

موحد با بیان اینکه 319 پرونده در راستای رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی استان کرمان تشکیل شده افزود: با اقدامات انجام شده از بیکاری بیش از 11 هزار و 400 نفر در استان جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت کیفری استان را پیگیری می‌کنیم یادآور شد: در سال گذشته به پیشنهاد دستگاه قضا در چهار مناسبت، 460 نفر و در سه ماه ابتدای امسال 307 نفر مورد عفو رهبری گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را با کمک خیرین پیگیری می‌کنیم و سال گذشته این مهم با جدیت انجام شده است عنوان کرد: 100 درصد خانواده‌های زندانیان استان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتند.

وی با عنوان اینکه 3 هزار و 715 مورد مجازات‌های جایگزین حبس در سطح محاکم قضایی استان صادر شده است گفت: 81 نفر از زندانیان تبعه افغانستان به زندان‌های کشور افغانستان منتقل شدند.

موحد با بیان اینکه مقابله با مفاسد اقتصادی و رفع موانع تولید جزو اولویت‌های دستگاه قضایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید است افزود: مبارزه با فساد در درون و خارج از قوه قضائیه با یک نگاه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی در برخورد با مفسدین وجود ندارد و برخورد با مفاسد اقتصادی و اداری از اولویت‌های دستگاه قضایی در کشور و استان کرمان است بیان کرد: در سال گذشته 28 فقره پرونده مفاسد اقتصادی در دادگستری استان کرمان تشکیل شده و 62 نفر از مدیران ارشد، معاونین اداره کل و کارشناسان ادارات تحت تعقیب قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اتهام آنها اختلاس، ارتشاء، پولشویی و نظیر آنها است افزود: 14 نفر از کارکنان وابسته به دستگاه قضایی از جمله در پزشکی قانونی سیرجان و ثبت اسناد ماهان برای آنها پرونده تخلف تشکیل و از دستگاه قضایی منفک شدند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها