هماهنگی داخلی سران رژیم‌صهیونیستی درباره ایران پیش از دیدار با بایدن

رئیس رژیم صهیونیستی پیش از دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا، با سران کابینه جدید این رژیم برای هماهنگی درخصوص ایران مشورت می‌کند.

هماهنگی داخلی سران رژیم‌صهیونیستی درباره ایران پیش از دیدار با بایدن

«رووین ریولین» که قرار است هفته آینده به آمریکا سفر کند، برای هماهنگی درخصوص مواردی که باید درباره ایران به واشنگتن بگوید با کابینه جدید تل‌آویو دیدار می‌کند.

خبرنگار شبکه عبری‌زبان «کان‌نیوز» امروز (دوشنبه) گزارش داد که ریولین پیش از سفر به آمریکا و دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، جلسه‌ای با «نفتالی بنِت» نخست‌وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم جعلی اسرائیل خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، جلسه مذکور برای هماهنگی پیامی درخصوص ایران است که کابینه جدید تل‌آویو قصد دارد از طریق ریولین به آمریکا انتقال دهد.

در ادامه این خبر آمده است: «احتمال می‌رود اسرائیل بر موضع خود مبنی بر مخالفت درخصوص احیای توافق هسته‌ای ایران تاکید کند اما این انتظار هم وجود دارد که پیشنهادهایی برای ایجاد تغییراتی در این توافق به آمریکا ارائه کند».

شبکه کان‌نیوز همچنین گزارش داد: «بعد از انتخاب رئیس‌جمهور جدید ایران، اسرائیل واقعا نمی‌داند چه بر سرش خواهد آمد. از یک طرف، برخی در اسرائیل پیش‌بینی می‌کنند که تغییری در مذاکرات [وین] رخ دهد تا دولت جدید در ماه آگوست روی کار بیاید. از دیگر سو، عده‌ای نیز باور دارند عواملی وجود دارد که در یک ماه و نیم پیش رو احتمال سوپرایز و غافلگیری را افزایش می‌دهد».

کاخ سفید بامداد یکشنبه اعلام کرد رئیس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه هفته آینده طی سفر به واشنگتن، با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و رایزنی می‌کند .

ریولینِ ۸۱ ساله بعد از هفت سال حضور در ریاست رژیم جعلی اسرائیل، نهایتا در تاریخ ۹ جولای به کار خود خاتمه می‌دهد و «اسحاق هرتزوگ» جایگزین وی می‌شود.

در ماه‌های گذشته، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا کارگروهی به ریاست مقام‌های شورای امنیت داخلی دو طرف برای هماهنگی سیاست‌ها در قبال ایران تشکیل داده و جلساتی را در چارچوب آن برگزار کرده‌اند.

این جلسات به ریاست مشاوران امنیت داخلی دو طرف یعنی «جیک سالیوان» از طرف آمریکا و «مئیر بن‌شابات» از طرف رژیم صهیونیستی برگزار شده و دو طرف گفته‌اند به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شهروند
    0

    #رییسی کابوس اسراییل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها