مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

تزریق دوز دوم واکسن کرونا در قزوین آغاز شد

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تزریق دوز دوم واکسن کرونا به افراد بالای ۷۰ سال در این استان آغاز شده و افراد می‌توانند با مراجعه به محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی آن را دریافت کنند.

تزریق دوز دوم واکسن کرونا در قزوین آغاز شد

قدرت‌الله مهدیخانی افزود: هم اکنون ۱۳ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن خارجی در اختیار استان قزوین قرار گرفته تا افراد بالای ۷۰ سال بتوانند آن را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار دوز واکسن ایرانی نیز به نام کوو - برکت نیز در اختیار استان قزوین قرار گرفته تا به افراد باقی مانده هیات اجرایی انتخابات تزریق شود، تاکید کرد: البته برخی از عوامل هیات اجرایی که احتمال درگیری آن‌ها بالا بود، از همان ابتدا چندین دوز واکسن دریافت کردند و این تعداد هم برای افراد باقی مانده تزریق خواهد شد.

مهدیخانی اضافه کرد: تنها مرکزی که در حال حاضر واکسیناسیون کرونا را در استان قزوین برعهده دارد، نمایشگاه بین المللی است در حالی که پیش از این چند مرکز دیگر در این رابطه در نظر گرفته شده بود که به علت کاهش ترافیک درون شهری و اینکه شهروندان بتوانند به راحتی خودرو خود را پارک کنند، تمامی این مراکز در این نمایشگاه متمرکز شد.

به گفته این مسؤول بحران، در داخل نمایشگاه نیز سالن‌های ضلع غربی و شرقی بلوک بندی شده و ۱۴ تا ۱۵ غرفه در خصوص واکسیناسیون فعالیت دارند تا هیچگونه ازدحامی برای دریافت کنندگان واکسن۰ صورت نگیرد و شهروندان بتوانند با خیال راحت واکسیناسیون شوند.

مهدیخانی تصریح کرد: برای اطلاع رسانی دوز دوم واکسن کرونا با توجه به اینکه امکان داشت پیامک‌ها از سوی افراد بالای ۷۰ سال خوانده نشود، به همه واجدان شرایط دریافت دوز دوم اطلاع رسانی از طریق تلفنی و یا شفاهی صورت می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در واکنش به برخی ابهامات در خصوص تداخل واکسن ایرانی و وارداتی، اظهار داشت: در صورتی که واکسن خارجی در اختیار نداشته باشیم از واکسن ایرانی در سه دوز استفاده خواهیم کرد و مشکلی هم در این رابطه به وجود نمی‌آید تا جایی که آزمایشات نشان داده اگر دوز اول واکسن وارداتی و دوز دوم یا سوم ایرانی باشد، همان اثرگذاری را خواهد داشت.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: زمان فعالیت نمایشگاه بین‌المللی برای واکسیناسیون شهروندان همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ بوده و افراد بالای ۷۰ سال می‌توانند با مراجعه به آن واکسینه شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: از شهروندان درخواست داریم تا بعد از واکسیناسیون کرونا همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و اینگونه نباشد که فردی با دریافت واکسن کرونا ماسک را برداشته و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها