آقای وحید حقانیان! این حرکت خسارت‌بار را ترک کنید

آقای وحید حقانیان! این حرکت خسارت‌بار را ترک کنید

ساعاتی پس از انتشار نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری 1400، متنی با عنوان « بیانیه دکتر سید وحید حقانیان از مسوولان نهاد رهبری» در بعضی رسانه‌های یک جریان سیاسی خاص در کشور منتشر و موجب تعجب صاحب‌نظران و تحلیل‌گران و دلسوزان جبهه انقلاب شد. جناب آقای وحید حقانیان در این متن خود که انتساب عنوان «بیانیه» به آن توسط این رسانه‌ها نیز فی‌نفسه عجیب و معنادار بود، تحلیلی راجع به انتخابات ریاست‌جمهوری و رفتار نامزدها مطرح تقریر کرده بود که صرف‌نظر از پرداختن به جزییات این تحلیل و صحیح و غیرصحیح بودن آن، درباره کلیات این اقدام آقای حقانیان می‌توان نکات ذیل را مطرح کرد:

1- برادر عزیز، جناب آقای حقانیان! جنابعالی عضوی از دفتر رهبر معظم انقلاب هستید و همچنانکه بیش از ما واقفید، شأن این دفتر به واسطه‌ی انتساب به شخصیت بی‌نظیری مانند آیت‌الله العظمی خامنه ای به لحاظ حقیقی و همچنین رهبری معظم انقلاب اسلامی به لحاظ حقوقی، بسیار والا و منحصربه‌فرد است. به طور طبیعی افرادی که مسئولیت‌های حقوقی مهمی در حد معاونت در این دفتر دارند، باید صرف‌نظر از تمام تمایلات و تحلیل‌ها و علاقمندی‌های خود، در یک نسبت معقول با شأن دفتر عمل کنند و از ورود به مسائلی که نیازی به آن نیست و یا می‌تواند دفتر رهبر معظم انقلاب را در معرض آسیب‌های بی‌جهت قرار دهد خودداری کنند. همچنانکه امام صادق(ع) می‌فرمایند «کونوا لنا زیناً و لا تکونو علینا شینا»، شیعیان باید زینت ائمه باشند و رعایت این گفتار درباره‌ی فردی که معاونت دفتر رهبر معظم انقلاب را برعهده دارد در نسبت با این دفتر بسیار ضروری‌ است.

2- جناب آقای حقانیان! غیر از آسیبی که ممکن است از قِبَل این دست اقدامات به دفتر رهبر معظم انقلاب وارد شود و آن را در مظان سوءتفاهم‌ها قرار دهد، پرسش مهم دیگر این است که نگارش چنین بیانیه‌ای و انتشار دادن آن در رسانه عمومی با ماموریت جایگاه مهم و متعالی چون معاونت ویژه دفتر رهبر معظم انقلاب چه «تناسب»ی دارد؟ داشتن جایگاه معاونت در دفتر رهبر معظم انقلاب خود افتخار رشک‌برانگیز و بزرگی است و خدمات بسیاری توسط جنابعالی در این جایگاه مبذول شده و خواهد شد، امّا حتماً تایید می‌فرمایید که انتشار بیانیه در تحلیل رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری جزو ماموریت‌های این معاونت نیست و به همین دلیل مبادرت به آن می‌تواند به مثابه یک اقدام ناصواب،‌ و به حق قابل نقد باشد.

3- همانگونه که مطلعید مقام معظم رهبری همواره به این مسئله تاکید کرده‌اند که شخصیت‌های نظام باید از اتخاذ مواضعی که موجب سوءاستفاده دشمن می‌شود و برای هجمه به نظام می‌تواند بهانه ایجاد کند پرهیز کنند. ورود جنابعالی به عرصه رسانه فی نفسه برای دفتر معظم له آسیب‌زاست چرا که هرگونه موضع شما در نزد بدخواهان نظام به مثابه یک بیانیه برای انتساب به دفتر و شخص مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

البته جنابعالی به عنوان یک شخص حقیقی این حق را دارید که در عرصه سیاسی کنش‌گری کنید و یا تحلیل‌های خود را منتشر کنید و حتی با رسانه‌ها گفتگو کنید، اما این در شرایطی است که اعلام نمایید از دفتر معظم له خارج شده‌اید و دیگر در آنجا مسئولیتی ندارید.

4- جناب آقای حقانیان! حتماً مشاهده کرده‌اید که پس از انتشار این بیانیه چطور برخی خنّاسان و مغرضان با سوءاستفاده از مفاد تحلیل شخصی شما، علیه دفتر رهبری و رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی عقده‌گشایی کرده و تلاش کردند انتقام مشارکت معنادار مردم در انتخابات، پیروزی نماینده جریان انقلابی و شکست پروژه تحریم را با طرح اتهام مهندسی انتخابات از مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی بگیرند. بنابراین شایسته است ضمن ترک این رویه خسارت‌بار هرچه سریعتر درباره این شبهه‌افکنی‌ها روشنگری کرده و از ساحت رهبر معظم انقلاب اسلامی و دفتر ایشان صیانت فرمایید.

منبع: تسنیم

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 73
  • ناشناس
    0

    ما نفهمیدیم شما اگر چیزی فهمیدید پیام بزارید

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      یکی از اعضای بیت بنام آقای وحیدیان گفته سه نفر دیگه یعنی همتی و رضایی و قاضی زاده با انصراف ندادنشون خودشون رو فدای نظام کردند وگرنه نظام به چالش کشیده میشد...خلاصه حرفهاش این بود ولی به برداران سپاهی برخورده و بهش هشدار دادند!

    • اصلاح میکنم
      0

      منظور اقای وحید حقانیان بود

    • ایرانی
      0

      یک سرچ ساده بفرمایید ! بیانیه وحید حقانیان تا متوجه شوید ....

  • یکی از مردم
    0

    واقعیت تلخه؟!! چیز بدی نگفته تا هرکی حرف میزنه آقایان به تریژه قابشون بر میخوره انگار همه باید فقط تعریف و تمجید کنن!!! دیگه شورشو درآوردند!

  • ج
    0

    خبر فوری ،چرا نمیگی چی گفته تامردم هم درجریان سخنان ایشان قرار گیرند

    نظرات شما -
    • عباااس
      0

      وااه برو سرچ کن. داطلاعاتت فقطدر سطح خبرفوریه؟ خخخخ

    • ناشناس
      0

      صبح توی سایت بود، الان آدرسش رو میفرستم

    • ناشناس
      0

      https://khabarfoori.com/detail/2727890

  • ناشناس
    0

    باسلام شماها کاسه داغتر از اش هستید تاکی می خواهید سانسور کنید ماه پشت ابر نمی ماند

  • دن کیشوت
    0

    بنابراین لازم است که هر چه زودتر روشنگری کرده..... جمع کنید بابا خودتون رو،چه کار کرده مگه بدبخت؟! آدم که نکشته،نظرش رو گفته،حالا میخاید چکارش کنید،اعدامش کنید؟یا زبونش رو ببرید که ساحت مقدس حفظ بشه؟! بفرمایید،بسم الله

  • پشه کوره
    0

    مگه چی گفته ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • علی
      0

      چیزی نگفته نظرشو درباره انتخابات اعلام کرده.

  • حسین
    0

    دکتر حقانیان نظر شخصیشو گفته و اتفاقی نیافتاده!!!! دوما واقعا به عنوان یک انسان دارای نظر می باشند و گناهی نکرده در یک منسبی جایگاهی دارند. سوما بجای کوبیدن وحید حقانیان از روحانی حرف بزنید که ۸سال مملکتو به فلاکت برد.

    نظرات شما -
    • رها
      0

      کلا هر کی حرف بزنه جرم کرده

    • دکتر
      0

      دکتر !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس
      0

      بنده خدا اینی که اعتراض کرده از خودتون است برادران تندروی اصولگرا اعتراض کرده اند

  • حسن
    0

    کاملا درست گفته. اگر همتی نبود، رای رییسی خیلی خیلی کمتر می شد. همتی به نوعی نماینده روحانی و ادامه سیاست های او جا زده شده تا خیلی ها از بغض روحانی و وضع موجود به رییسی رای بدهند. این دوگانه رییسی -روحانی دو دوره است که انتخابات را راه انداخته.

    نظرات شما -
    • رای بی رای
      0

      روحانی همتی رییسی و الباقی همه مورد تایید شورای نگهبان بودن وهستن با جابجایی این مهره ها هیچ بهبودی در وضع مملکت اتفاق نمیفته. مگر اینکه اصلاح ساختاری انجام بشه . با این فرمون بریم جلو نسل بعد صندوق های رای آتیش میزنن

  • امیر حسین
    0

    "مشارکت معنادار مردم در انتخابات، پیروزی نماینده جریان انقلابی ..." معنی این جمله را نمیفهمم؟!؟؟ مشارکت معنا دار؟؟؟!!!!!

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      مگه مشارکتی داشتیم؟؟؟؟؟!!!!

    • به امیر
      1

      بله مشارکت داشتیم پنجاه و سه درصد که جناب روحانی برای ضربه آخر با دستکاری آمار اونو رسوند به چهل و هشت درصد که البته چهل و هشت درصد هم کم نیست با این اوضاع و احوالی که روحانی واسمون پیاده کرد، خیلیاتون میخواستید مسارکت زیر بیست درصد بشه آره؟؟؟ ولی نشد و جشن ملی رو گرفتیم تا به هشت سال دوران نکبت و نفرت روحانی پایان بدیم پس از ما تشکر کنید

    • علی
      0

      کدوم مشارکت ۴۱ درصد هم شد مشارکت

    • ناشناس
      0

      به (به امیر): اگه انقد راحت میشه اعداد رو تغییر داد که خیلی چیزهای دیگه هم میشه گفت. چون خیلی ها میگن فقط ۶ میلیون رأی دادن، بعد همه عددها رو چند برابر کردن. اگه حرف شما درست باشه و عددسازی شده، پس حرف اونا هم میتونه درست باشه.

  • رضا
    0

    بجای وحی حقانیان و کوبیدنش!!!!! بگید چرا ۳۰ میلیون نفر رای نداد؟؟؟؟؟؟؟؟ ۳۰ میلیون نفر!!!!!!!!! نصف مملکت از مملکت ناامید شدن.

    نظرات شما -
    • مویز و نارنگی
      1

      به نظرت چرا رای ندادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نصفشون همون کسانی هستن که سال 96بخاطر اینستاگرام و تلگرام رای دادن به روحاتی و چهار سال خاک به سرمون ریختن حالا هم ادای روشنفکری در میارن خجالتم نمیکشن عوض اینکه گند سال 96 رو جمع کنن زبونشونم درازه. نمیگن که چه گندی بالا آوردن و حالا سکوت کردن

    • امیرمهدی
      1

      یه نگاهی به میزان مشارکت در دوره‌های قبل بندازید،معمولا متوسط مشارکت ۶۰‌درصد بوده حالا این دفعه ۱۰درصد کمتر یوده که عواملی همچون کرونا و همچنین روحانا میتونه موثر بوده باشه،اما اختلاف اونقدر نیست که شما داری بزرگنمایی میکنی

    • دانیال
      1

      از دولته روحانی بپرس. گرونی و بی کفایتی و ناامید کردن دولته روحانی

    • دانیال اخمخ
      0

      دولت روحانی پول میبره سوریه؟

  • ع-
    0

    ایشون ک چیز خاصی نگفته.البته فقط خواست بگه رئیسی رقیب داشت.!و ب سختی وباآرای مردم ودر مبارزه انتخاباتی پیروز شده.

  • بینام
    0

    نفوذ در ارکان نظام.

  • اصفهان
    1

    حرف حق نباید مورد هجمه قرار بگیرد.. تلخه برا شما .ایشان درست گفته اند شما کاسه داغتر از اش شده اید...اگر این سه نفر دونفرشان هم می‌رفتند مردم هم از رای دادن سر فنظر می‌کردند...آقایان لطفا در ابتدای راه دولت جدید از این گنده گویی ها ولفاظی دست بردارید ومردم را سر در گم نکنید ودلزده که بگویند نکند خبری بوده وما نمی‌دانیم....لطفا اگر دلسوز این آب وخاک ونظام هستید وخود را فدایی رهبر عزیزمان میدانید درگام دوم انقلاب از این حرفها وکش مکش ها دست بردارید...واگر نه آب به آسیاب دشمن میریزید وآنها ازاین حرفهای دو ریالی کوه درست میکنند...ایشان سخنشان درست بوده وحرف خیلی از دلسوزان و انسانهای با منطق است که میدان را بصورت واقعی ببینند...وما از سه نامزد دیگر که تا آخر مانند وباعث گرمی انتخابات شدند تشکر می‌کنیم...شما بروید وکرسی هم اندیشی بگذارید اگر واقعا دلسوز این آب وخاکید وببینید چرا مردم بیش از ۳ میلیون رای باطله در صندوق ریختند ...شاید این علت دوگانگی باشد گه افرادی مثل شما مردم را باحرفها یشان به شک و تردید می‌رسانند....لطفا دیگر هیچ چیز را به رهبر عزیزمان منتسب نکنید ..هر کس هر حرفی می‌زند درست یا غلط خود باید جوابگو باشد وهیچ ربطی به شغل ومحیط کاریش ندارد ..وسلام

  • ............
    0

    خیلی هذیان وار سخن گفتی عزیزم برو تمرین کن و بعد بیا حرف بزن حرف زدنت مثل نسخه های دست نویس ناخواناست

  • ایرانی ام
    0

    حقانیان درحدی نمیباشد که از این حرفا بزنه ... انشالله جناب رییسی با الگو گیری از بیانات مقام معظم رهبری و دریایت خاص خودشان نان رابه سفره مردم بازگردانده وتحولی نو در اقتصاد ایران عزیزمان خواهند گشود. دراین بین خیانتکاران و تشنج کاران نیز با نیرنگ خودشان درهم اویخته خواهند شد. به امید روزهای خوش اقتصادی برای ایرانیان .. انشالله

    نظرات شما -
    • رای بی رای
      0

      شرط میبندم سردار دکتر حقانیان نمیشناسی و ارتباطش با بیت نمیدونی

  • هامون
    0

    حالایک نفر از دفتررهبری واقعیت انتخابات را گفته و چشمش را بر آنچه در این انتخابات گذشته را نبسته و بجای تبریک و تمجید الکی و حضور کم رنگ مردم را حماسه ندانسته وابراز امیدواری کرده که با عملکرد درست در انتخابات آینده دولتی مردمی تشکیل شود.حالا این خبرگزاری که تهش معلومه به کجا وصله ناراحت شده و گفته توبه کن چون این اتتخابات با رقابتی شدید و با مشارکتی بالا انجام شده و مردم حماسه قرن را رقم زده اند. چون ما اینطور میبینیم پس آقای حقانیان تو هم اینطور ببین و گرنه تو هم منحرف و ضدانقلاب هستی

  • هامون
    0

    خبرفوری چرا جواب دکتر احمدی نژاد به توئیت اهانت آمیز خجسته برادرزن رهبری را انتشار نمیدی.آخه ادعای رسانه پیشگام و بیطرف را داری

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      گفته : محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای سرگشاده مدعی‌شده: حسن خجسته باقرزاده که در دهه ۸۰، مدیر رادیو جمهوری‌اسلامی بود، در دوران ریاست جمهوری او، «به مدت دو هفته، در هند به اتفاق خانواده‌اش، میهمان یک شرکت اسراییلی بوده و قرار می شود در سفر بعدی، از طریق ترکیه به تل آویو برود. پس از اطلاع این‌جانب، به عنوان رییس جمهور و دستور جلوگیری از سفر به اسراییل و نجات وی از این رسوایی و منجلاب، از ریاست رادیو عزل شد اما بنا به مصالحی به مسائل ایشان رسیدگی نشد.»

    • بینام
      0

      هامون ، خجسته غلط کرده ، اول خجسته توهین کرد ، دکتر جوابش را داد ، خجسته و امسال اونها در حد احمدی نژاد نیستند تا در باره اش حرف مفت بزنند !

  • دکتر مظاهر
    0

    دیگه دست از مرگ بر آمریکا بردارید بعد ۴۰ سال و با دنیا در صلح و آرامش زندگی کنید بگذارید مردم حداقل واسه یک بارم شده طعم خوش زندگی را بفهمند

  • مش صفر
    0

    واقعاً چه مشاركت معنا دارى! زيرا حدود ٥٢٪‏ از واجدين شرايط اصلاً در انتخابات شركت نكردند و از همان ٤٨٪‏ شركت كنندگان حدود ٤ ميليون رأى سفيد(باطله) به صندوقها ريخته شد كه در اين ٤٣ سال بى سابقه بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • عبدالله 2
    0

    تحلیلش ابتدایی بود ، اگر اینجوری میشد یااگر اون جوری میشد که نشد حرف ، بیخود مسئله درست کرده بهتره درستس کنه ، تمام .

  • محمد
    0

    آقای حقانیان برای خودنمایی از این کارها میکنن به واسطه دفتر دار بودن که نباید هر سخنی را گفت در ضمن ایشون بیان بگن که چرا با اینکه نه نظامی هستند و نه هیچ گونه آموزش نظامی ندیدن چرا بین طرفداراشون به اسم سردار وحید شناخته میشن یا چرا در تمام تصاویر تلوزیونی خودشون رو به آقا میچسبونن در صورتی که هیچ شناخت اولیه از نوع حفاظت نداشته و دفتر دار بودن دلیل بر این امر نباید باشه چه بسیار حرف که نتوان زد انشاالله جناب آقای رئیسی با درایت کشور رو به سرمنزل مقصود برسونه

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      رهبری خیلی بیشتر از شما میدونه کی نزدیکش باش

  • شاهد
    0

    اونایی که میگن نصف مردم رأی ندادن تبلیغات وفعالیت شدید دشمنان و کار شکنیای دولت، از جمله عدم رأی گیری در مراکز درمانی و سالمندان که رقم بسیار بالاییه و کمبود تعرفه در بعضی مراکز و .... درر نظر بگیرن

    نظرات شما -
    • ملول
      0

      تو راست میگه . نخبه!!!

    • حسن
      0

      عزیز توهم زدی آقا مردم رای ندادند همین با کسر باطله 35% باقی بقایت

    • عادل
      0

      80درصد مردم .نه نیمی

    • علیرضا
      0

      و شما هم میتونی 5 میلیون رای باطله رو به حساب کسانی بذارید که به مهر انتخابات نیاز داشتند ولی هیچکدوم از منصوبین شورای نگهبان و انتخاب کنندگان اعضای شورای نگهبان رو قبول نداشتن

    • ایرانی
      0

      شاهد جان ؛ یه نگاهی به آراء استان گستان بنداز ؛ ظاهرا" اونجا رأی خرد نداشتید و همه شو رند کردید !!!!! مشت نمونه خرواره !!!!

    • جلیل
      0

      ماشالله چقدر مثبت اندیش .بابا دمت گرم چه استدلالی 30میلیون تعرفه کم اومد ومشکل دیگه نیست !!!!!

    • رای بی رای
      0

      عالی بود به درد استندآپ کمدی میخوری

    • بی نام
      0

      ینی تو اینقدر نفهمی؟با امار و ارقامیکه تلویزیون منتشر کرده حدود ۲۸ملیون مشارکت که ۴ ملیون رای باطله مربوط به کسانیست که مخالفن ولی کارمند حکومتن که اینا بسیار خطر ناکن.پس بنابر این ۲۴ ملیون از ۶۰ملیون واجد شرایط رای دادن.به عبارتی ۳۶ ملیون از ۶۰ ملیون رای ندادن.ینی ۶۰ درصد رای ندادن.

  • منم مختار
    0

    هر جوجه ای و نوکیسه ای امروز برای دیده شدن نظر میده این جوجه فوکولی هم یه نوکیسه رانت خوار مفلس ساندیس خور است ولاغیر

  • مارکز
    0

    معاونت ویژه ! چه دم ودستگاه عریض و طویلی . با تو سخنی دارمو گفتن نتوانم وین درد جهانسوز نهفتن نتوانم .

  • مردم
    0

    حرف حق همیشه تلخ بوده است

  • دکتر سید
    0

    مرحبا بر جناب آقای دکتر سید حقانی . اجرکم عندالله

  • تورج میرآب
    0

    اونا پدر ما رو با تحریم در آوردن احمق میگه بیایین دست از مرگ بر امریکا گفتن دست بر داریم یعنی نفهمی تا این حد

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      تو کاسب تحریم نیستی ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

  • رامین
    0

    مگر امام علی (ع) نفرمود : سخن حق را بگو حتی اگر بر علیه خودت باشد ؟ پس چرا شما اینقدر براشفته شده اید ؟ بت پرستی را کنار بگذارید جناب نویسنده ، برو بیشتر نهج البلاغه را بخوان تا سیره علی رادر مقابل چاپلوسان دریابی

  • صدرا
    0

    خدایا ما ایرانی ها را به راه راست هدایت فرما تا دیگر دروغ نگوییم و کمتر مردم را سر کار بزاریم

    نظرات شما -
    • یلدا
      0

      غیر ایرانی ها چی؟

  • اذر عسکری
    0

    حالا چرا تسنیم خودشو کشته واقعیت امر همینه این انتخابات نبود انتخاب رئیسی بود وروز مرگ جمهوری

    نظرات شما -
    • رای بی رای
      0

      تسنیم وابسته به محسن رضایی هست، بهش برخورده

  • سید ابو رسول
    0

    مملکت ایران ..کار نون اب برق وازدواج جوانها میخاهد ...مسکن کران شد ووو ..اقای اکس داره انتقاد وحرف اضافه میزنه .. ایران کار وزندکی میخاهد ..حرف وشعار موقوف ؟؟؟؟

  • مجتبی
    0

    دوستی با مردم دانا نکوست _ دشمن دانا به از نادان دوست _ دشمن دانا بلندت میکند _ بر زمینت میزند نادان دوست

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      آقایی که منفی دادی ، میخام ببینم شاعر اشتباه گفته ؟

    • بینام
      0

      اقامحسن ، شاعر اون زمان مست بوده برای خودش یه ... شعری سروده تو خیلی جدی نگیر !

  • ناشناس
    0

    سایت وزین خبر فوری تحلیل و تذکرات بجا و منطقی است امید واریم هرکس در هرکجا مشغول فعالیت و خدمت است حد و دود خودشان را بدانند و بی تجربه گی نکنند انشاالله که سهوی بوده و عمدی در کار نبوده است .

  • روستایی
    0

    آقای حقانیان عین واقعیت را گفته.هرچند حرف حق تلخ هست

  • علی
    0

    تنها مرد دوران احمدی نژاد که از حق خود گذشت جهت حق مردم درصورتی که همه چاپلوسان امدند بدون دفاع

  • محمد
    0

    قیافه هاشونم شبیه پدر سوخته هاس

  • گل و بلبل
    0

    حالا مگه چی گفته.... این بنده خدا هم میخواسته ابراز وجود کنه...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها