سالیوان: سخن گفتن درباره تاثیر انتخابات ایران بر مذاکرات هسته‌ای زود است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که همچنان برای گفتن اینکه تعیین رئیس‌جمهور جدید در ایران تاثیر مثبت یا منفی بر گفت‌وگوهای هسته‌ای خواهد گذاشت، زود است.

سالیوان: سخن گفتن درباره تاثیر انتخابات ایران بر مذاکرات هسته‌ای زود است

مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگویی با برنامه "این هفته" شبکه ای بی سی با تاکید بر مشخص نبودن تاثیر انتخابات ریاست جمهوری ایران بر روی مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: گمانه‌زنی درخصوص متغیرهای داخلی ایران درخصوص چنین مسئله‌ای دشوار است. تصمیم نهایی درخصوص احتمال بازگشت به توافق را رهبر ایران می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله رفع تحریم‌های ضدایرانی عنوان کرد: این سوال که کدام تحریم‌ها رفع خواهند شد، موضوعی است که در گفت‌وگوهای وین در حال بحث است. ایالات متحده حق اعمال تحریم به دلایلی جز پرونده هسته‌ای را دارد و می‌تواند به خاطر مسائل مرتبط با تروریسم، حقوق بشر و پیشرفت‌های موشکی تحریم اعمال کند. خواهیم دید که مذاکرات در وین چگونه پیش خواهند رفت.

مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در هفته‌های گذشته در جریان بوده است و مشارکت کنندگان در این نشست می‌گویند به نهایی کردن این توافق نزدیک شده‌اند.

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می‌کنند.

رییس تیم مذاکره‌کننده ایران امروز با اشاره به پیشرفت در مذاکرات وین گفت: به آخر مذاکرات برجام نزدیک شدیم. او در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار کرد: در مذاکرات دور ششم پیشرفت نسبتا خوبی داشتیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین تاکید کرد: وزن موضوعات حل شده خیلی بیشتر از مسائل حل نشده است.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها