چطور بفهمیم دلیل سردردمان کرونا است؟

ویروس کرونا علائم مختلفی دارد که سردرد یکی از رایج ترین علامت های آن می باشد. اما سردرد کرونایی مشخصات خاصی دارد و با سردردهای دیگر متفاوت است.

چطور بفهمیم دلیل سردردمان کرونا است؟

آنچه درباره سردرد و کرونا باید بدانید
از آن جایی که ویروس کرونا کل جهان را درگیر کرده است، به همین دلیل مشکلاتی مثل ترس و وحشت در بین مردم زیاد شده است و به واسطه ی همین ترس ممکن است هر نوع تغییر حالتی را جزو علائم کرونا تلقی کنند.

سر درد یکی از علائم ویروس کرونا است و شاید عوارض جانبی این وضعیت استرس زا هم باشد. همه ما در مواقع ابتلا به استرس، با مشکلاتی مثل آلرژی و میگیرن هم مواجه می شویم و این موارد به یکدیگر مرتبط هستند، البته ممکن است سر درد شما دلیل دیگری به غیر از ویروس کرونا هم داشته باشد.

چگونه بفهمیم که سردرد از COVID-19 است یا نه؟

شدتش از متوسط تا شدید است

احساس پالس یا فشار ایجاد میکند

در دو طرف سر شما اتفاق می افتد (دو طرفه)

وقتی خم شوید ممکن است بدتر شود

هر سردردی علامت کرونا نیست

سر درد علامت رایجی از ابتلا به بیماری ویروس کرونا محسوب نمی شود اما بهتر است که به آن دقت داشته باشید و نادیده نگیرید. کمتر از 14 درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا سر درد را گزارش کردند. پس همانطور که می بینید، این علامت خیلی رایج نیست.

متخصصان اعلام کردند که سلول های ایمنی پروتئین هایی به نام سیتوکین آزاد می کنند که باعث التهاب، تب و خستگی می شود و ممکن است سر درد هم مانند هر درد دیگر در بدن نتیجه تلاش بدن برای مبارزه با عفونت باشد.

اما به طور کل سر درد خیلی در ابتلا به ویروس کرونا، اتفاق رایجی محسوب نمی شود. سردرد یک تجربه رایج برای بسیاری از افراد است و نباید خیلی به چشم هشدار به آن نگاه کنید ؛ مخصوصا اگر شبیه به سر درد های همیشگی تان باشد.

همچنین متخصصان بیان کردند که اگر فقط به سر درد مبتلا شده اید، در موارد خیلی نادر می تواند نشان دهنده ویروس کرونا باشد. در واقع سردرد نمی تواند تنها دلیل شما برای مراجعه به تست کووید 19 باشد، مگر اینکه مدت زمان طولانی ادامه داشته یا با علائم دیگر کرونا مثل خستگی همراه شده باشد.

پس تنها راهی که از طریق آن می توان متوجه شد که آیا سردرد به علت ویروس کرونا ایجاد شده است یا خیر، این است که ببینید همراه با سردرد چه علائم دیگری دارید.

اگر سر درد شما غیر معمولی و غیر طبیعی بود، حتماً لیست دیگری از علائم کرونا را در خودتان بسنجید و ببینید بدن تان دقیقا چه احساسی دارید. اگر علائم دیگر را هم داشتید، می توانید تست کرونا بدهید و خودتان را قرنطینه کنید تا از انتقال ویروس جلوگیری شود.

این ویروس تغییرات بسیار زیادی را نسبت به گذشته داشته است اما اولین علامت آن که اکثرا در بین همه رایج بود، سرفه محسوب می شد. بعد از آن کاهش حس بویایی هم جزء علامت های رایج قرار گرفت. کم کم سردرد های شدید هم به آن اضافه شد.

جالب است بدانید سر درد کووید 19 برای بعضی از افراد بعد از ریکاوری هم وجود دارد اما برای بعضی دیگر در عرض چند روز برطرف می شود که این سردرد با درد میگرن متفاوت است.

منبع: نمناک

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها