ابهامات درباره نحوه شمارش آرای شورای شهر / رای‌ها، لیستی شمارش شد یا فردی؟

برخی رسانه‌ها، از ابهاماتی در زمینه نحوه شمارش آرا در انتخابات شورای شهر خبر داده‌اند.

ابهامات درباره نحوه شمارش آرای شورای شهر / رای‌ها، لیستی شمارش شد یا فردی؟

اخبار برخی کانالها و ادعاهای غیررسمی حاکیست که گزارش‌هایی دریافت کرده‌اند که حکایت از آن دارد که ظاهرا در شمارش آراء انتخابات شورای شهر تهران ، مدل لیست شماری جایگزین فرد شماری شده و به جهت تعداد بالای نامزدها و شاید خستگی عوامل اجرایی در شعب اخذ رای، با خواندن ۲، ۳ نفر اول در یک برگه رای، سایر آراء به صورت یکپارچه برای اعضای یک لیست خاص ثبت شده است.

این در حالی است که مشاهدات فراگیر میدانی نشان می‌دهد با توجه به تکثر لیست‌ها و کاندیداها، غالب مردم شرکت کننده در انتخابات، اسامی را به صورت پراکنده و غیرلیستی در برگه‌های خود درج کرده‌اند.

هرچند منابع رسمی در این رابطه اظهارنظر نکرده‌اند و خبر فوری نمی‌تواند ادعاهای مطرح شده را تایید کند، اما از هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر انتظار می‌رود به انتقادات و ابهامات در این زمینه رسیدگی کند.

منبع: خیبرآنلاین

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    اين مدل انتخابات مسخره رو تمومش كنند ، تا راي ها ليستي شمرده نشه، آخه چه خبره اين همه اسامي!!! خبرتون يه ليست اسامي كوتاه و معقولانه درست كنيد تا نه مردم گيج بشن نه عوامل اجرايي رو خسته كنيد. مرده شور اين نظام مسخره تون و ببره...

  • حقوقش چنده
    0

    شمارش به آن مهمی به آن خوشگلی تمام شد حالا به این شمارش جویای کارها گیر داده اید؟

  • غ
    0

    بنده خود و خانواده ام در تهران تلفیقی رای داده ایم لذا شمارش لیستی خطای فاحش و ظلم به رای دهندگان و رای گیرندگان خواهد بود..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها