معاون خدمات امور مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

شهروندان قزوینی باید ۱۵۰ مگاوات مصرف برق را مدیریت کنند

معاون خدمات امور مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: شهروندان قزوینی باید حداقل ۱۵۰ مگاوات مصرف برق خود را در زمان اوج مصرف تابستانی مدیریت کنند تا با قطعی آن روبه رو نشوند.

شهروندان قزوینی باید ۱۵۰ مگاوات مصرف برق را مدیریت کنند

سیدمحمد قافله باشی اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت توانیر میزان مصرف برق استان را ۷۲۰ مگاوات تعیین کرده، با توجه به افزایش دمای هوا و مصرف برق، هم اکنون برق مصرفی استان به ۸۷۰ مگاوات رسیده است.

وی بیشترین میزان مصرف برق را در سطح استان مربوط به صنایع تولیدی با ۴۷ درصد دانست و تاکید کرد: همه ساله قبل از آغاز فصل گرما، شرکت توزیع نیروی برق ضمن ارایه جدول خاموشی‌های روزانه برق واحدهای تولیدی استان، از مدیران صنایع درخواست می‌کند تا یک روز تعطیلی هفتگی خود را به یکی از روزهای شنبه تا پنجشنبه موکول کنند و در عین حال نیز تعطیلی سالانه واحدهای خود را به روزهای اوج مصرف، یعنی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور منتقل کنند.

قافله باشی ادامه داد: در عین حال به سایر مشترکان برق استان از جمله بخش کشاورزی با ۲۳ درصد و خانگی با ۲۰ درصد مصرف نیز توصیه شده تا بیشترین مصرف خود را به ساعت‌های غیر اوج بار، یعنی قبل یا بعد از ساعت‌های ۱۱ تا ۱۷ موکول کنند.

به گفته وی، مشترکان خانگی نیز در استفاده از لامپ‌های کم مصرف و خاموشی آنها در طول روز، استفاده نکردن از لوازم خانگی پرمصرف مانند اتو، کولرهای گازی، جارو برقی و ماشین لباسشویی در ساعت‌های اوج بار دقت لازم را به عمل آوردند.

معاون خدمات امور مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: شهروندان استانی باید دقت لازم را به جدول خاموشی‌های هفتگی که از سوی این شرکت اعلام می‌شود دااشته باشند تا برنامه روزانه خود را بر مبنای آن زمان بندی کنند.

استان قزوین دارای ۶۲۴ هزار و ۷۵۲ مشترک برق است که ۴۹۴ هزار و ۸۱۰ مشترک آن خانگی، ۶ هزار و ۶۳۹ مشترک کشاورزی و چهار هزار و ۹۶۹ مشترک صنعتی و ۴۳ هزار و ۷۹۵ مورد روشنایی معابر عمومی بوده و ۷۴ هزار و ۵۳۹ مورد نیز به سایر امور اختصاص دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها