زخمی شدن دستکم ۳۸۶ فلسطینی در درگیری‌های شمال کرانه باختری

هلال احمر فلسطین از زخمی شدن دستکم ۳۸۶ فلسطینی در جریان درگیری‌ها با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری خبر داد.

زخمی شدن دستکم ۳۸۶ فلسطینی در درگیری‌های شمال کرانه باختری

به گزارش آناتولی، هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دستکم ۳۸۶ فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرکنندگان فلسطینی در دو شهرک "بیتا" و "بیت دجن" در شمال کرانه باختری زخمی شدند که ۵۵ تن با گلوله پلاستیکی زخمی و ۲۸۶ تن به خاطر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است، ۳۸ تن نیز دچار حالت سوختگی شده و هفت تن نیز توسط شلیک گلوله‌های گازی مجروح شدند. از میان زخمی شدگان سه تن از داوطلبان تیم امدادرسانی وجود داشتند که دو تن از آنها با گلوله پلاستیکی و نفر سوم با بمب گازی زخمی شدند. دو آمبولانس نیز در معرض شلیک بمب گازی و گلوله پلاستیکی توسط نیروهای رژیم اشغالگر قرار گرفتند که ضرر مالی به آنها وارد شد.

سه تن از خبرنگاران در جریان درگیری‌ها در «بیتا» زخمی شدند.

شهرک «بیتا» تقریباً شاهد راهپیمایی پیاپی در مخالفت با ایجاد کانون شهرک سازی در اراضی فلسطین به ویژه در «جبل صبیح» است.

طی هفته‌های اخیر چهار فلسطینی در شهرک بیتا شهید و ده‌ها تن نیز در جریان درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر زخمی شدند.

شاهدان عینی اعلام کردند، در روستای «بیت دجن» در شرق نابلس، ارتش رژیم صهیونیستی راهپیمایی فلسطینیان در اعتراض به ایجاد کانون شهرک‌سازی در اراضی این روستا را سرکوب کرد.

شاهدان عینی در روستای «کفر قدوم» در استان «قلقیلیة» نیز اعلام کردند که دو جوان فلسطینی با گلوله مشقی زخمی شدند و ده‌ها تن نیز به خاطر سرکوب راهپیمایی هفتگی اهالی این روستا علیه شهرک سازی توسط ارتش رژیم اشغالگر دچار حالت خفگی شدند.

در مرکز کرانه باختری نیز یک جوان فلسطینی در روستای «النبی صالح» در شمال غرب رام الله با گلوله جنگی زخمی شدند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها