تقی‌پور: نامزد پیشتاز در استان‌ها بالای ۷۰ درصد آراء را به خود اختصاص داده است

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم و عضو شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا می‌گوید که نامزد پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری در استان‌ها بالای ۷۰ درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

تقی‌پور: نامزد پیشتاز در استان‌ها بالای ۷۰ درصد آراء را به خود اختصاص داده است

رضا تقی‌پور انواری در گفت‌وگویی ضمن حضور در شعبه حسینیه ارشاد اظهار کرد: مشاهدات و گزارش‌هایی که در هیئت نطارت بر انتخابات به ما رسیده، حاکی از حضور حداکثری مردم است. مردم از همان ساعت‌های اول پای صندوق‌های رای حاصر شدند و حماسه‌ی حضور را رقم‌ زدند. البته تایید حضور حداکثری زمانی مشخص می‌شود که آمار رسمی وزارت کشور مشخص شود.

این عضو شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: ما در هر شعبه‌ی اخذ رای حداقل یک ناظر و در شعبات شلوغ حداقل دو ناظر برای نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستاها مستقر کرده‌ایم. همچنین سامانه‌ی مستقلی تشکیل داده‌ایم تا تخلفات انتخابات شوراهای شهر و روستا را بررسی کنیم.

وی در خصوص تخلفات در انتخابات شورای شهر و روستا گفت: تا حدود یک‌ساعت پیش که از حوزه‌ی نظارت خارج شوم، حدود ۴۰۰ گزارش تخلف ثبت شده بود که این موارد را جمع کرده‌ایم و منتظر ارزیابی کارشناسی درباره‌ی آن‌ها هستیم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم در مورد احتمال کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری به دوره دوم، مدعی شد: بعید است انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به دور دوم کشیده شود. آنچه باید به آن استناد کرد، گزارش‌های وزارت کشور است اما آمارهای غیررسمی در استان‌ها حاکی از آن است که آراء نامزد پیشتاز در بالای ۷۰ درصد بوده است. در مورد آمار غیررسمی تهران هیچ آماری ندارم.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها