نتایج آراء استان مرکزی تا قبل از ظهر روز شنبه به وزارت کشور اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه شعب سیار آراء بیماران کرونایی در استان مرکزی را اخذ می‌کند از پیش‌ بینی مشارکتی معادل انتخابات دوره گذشته خبر داد.

نتایج آراء استان مرکزی تا قبل از ظهر روز شنبه به وزارت کشور اعلام می‌شود

بهروز اکرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت تعرفه‌ها اظهار داشت: در زمینه تعرفه استان ما یکی از استان‌های خوب است به طوری که تقریباً 10 درصد بیشتر از افراد واجد شرایط رای دادن تعرفه تحویل گرفتیم. بنابراین جای نگرانی در کمبود تعرفه نداریم و به شهرستان‌ها به اندازه کافی توزیع شده، هیچ شهرستان وشعبه اخذ رای در استان با کمبود تعرفه مواجه نشده و چناچه با کمبود مواجه شوند در کوتاه‌ترین زمان داده می‌شود.

وی افزود: برای بیماران کرونایی شعب سیار در نظر گرفته شده به طوری که برای بیمارستان‌ها و بیماران قرنطینه خانگی شعب سیار گذاشتیم که رای آنها را دریافت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: در استان انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر وروستا برگزار می‌شود به طوری که در شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان 3 انتخابات و سایر شهرستان‌ها 2 انتخابات برگزار می‌شود اما مهم‌ترین انتخابات در کشور ریاست جمهوری است و با اعلام پایان رای‌گیری توسط وزیر کشور نخستین صندوق شمارش آرا ریاست جمهوری در استان انجام و پس از استخراج نتایج به وزارت کشور ارسال می‌شود سپس شمارش آرای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی آغاز می‌شود.

اکرمی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود، شمارش آرا و اعلام نتایج در شهرهای کوچک چند ساعت پس از پایان انتخابات انجام و در باقی شهرها نیز حداکثر تا قبل از ظهر شنبه انجام و نتایج به وزارت کشور اعلام شود.

وی تصریح کرد: ستاد انتخابات استان بیش از 6 ماه کار خود را آغاز کرده و 18 جلسه و 160 مصوبه داشته و با فرمانداران وهیات‌های نظارت و شورای تامین استان و فرمانداران جلساتی برگزار شد وکمیته‌های زیرمجموعه ستاد از جمله کمیته پشتیبانی، امنیتی و IT تشکیل شدند و اقدامات مناسب و خوبی انجام دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به حضور مردم گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تقریباً میزان حضور با دوره گذشته برابری می‌کند، اما اکنون هیچ قضاوتی نمی‌توان کرد زیرا رای‌گیری همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به مواجه مردم با تخلف انتخاباتی گفت: مراجع متفاوتی کار نظارت و بازرسی انتخابات را برعهده دارند که می‌توان به شورای نگهبان، مجلس، وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی ونظارتی اشاره کرد که با مشاهده هر تخلف انتخاباتی ستاد انتخابات بازرس‌های ویژه برای شهرستان درنظر گرفته و تاکنون تخلفی گزارش نشده و امیدواریم مشکلی نباشد مشارکت بالا داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: ساختار انتخابات در جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که امکان تخلف در هیج دوره‌ای وجود نداشته است و مردم به اندازه‌ای از بلوغ رسیدند که در سرنوشت خود نقش داشته باشند که رقم‌خوردن سرنوشت از طریق صندوق‌های رای شکل می‌گیرد و مردم از این فرصت استفاده می‌کنند.

اکرمی با اشاره به اینکه یک میلیون و 98 هزار نفر واجد شرایط و بیش از 23 هزار نفر رای اولی هستند، گفت: هزار و 190 شعبه اخذ رای برای ریاست جمهوری و هزار و535 شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراها پیش بینی شده و بیش از 30 هزار نفر در شعب کار رای‌گیری را برعهده دارند.

وی ادامه داد: ستاد ملی کرونا مجوز داده که تا 2 بامداد اگر رای دهنده‌ای حضور داشته باشد رای آن‌ها گرفته شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها