روایت فرانس۲۴ از اهمیت رأی ایرانیان بر سرنوشت مذاکرات وین و تحریم ها

شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ که مستقیم به پوشش خبری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران می پردازد، در گزارشی عنوان کرد؛ رای ایرانیان بر سرنوشت مذاکرات وین و تحریم ها اثرگذار است.

روایت فرانس۲۴ از اهمیت رأی ایرانیان بر سرنوشت مذاکرات وین و تحریم ها

در تصاویر خبری پخش شده از شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ ، رای دهندگان ایرانی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و زدن ماسک و داشتن فاصله اجتماعی در حالی نشان داده می شوند که در صف و در انتظار باز شدن شعب اخذ رای و دادن آرای خود هستند.

فرانس۲۴ گزارش داد: شعب اخذ رای در ایران در نخستین ساعت امروز / ساعت ۷ صبح / بر روی رای دهندگان گشوده شد.

این رسانه تصویری فرانسوی پس از این تصاویر به تحلیل مذاکرات از سرگیری برنامه هسته ای ایران که در وین در جریان است، پرداخت و به طور هماهنگ با برخی دیگر از رسانه های غربی دو موضوع انتخابات و مذاکرات برجام را به هم گره زد.

درحالی فرانس ۲۴ اقدام به تهیه ویژه انتخابات ریاست جمهوری ایران و پوشش خبری مستقیم آن پرداخت که شبکه آمریکایی سی ان ان نیز از ساعات اولیه آغاز رای گیری با استقرار یک تیم خبری ویژه در شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد به پوشش ارای انتخاباتی درایران پرداخت.

فردریک پلتن خبرنگار این رسانه تصویری آمریکایی در حسینیه ارشاد گفت: حضور رای دهندگان در پای صندوق های رای در این ساعت از روز قابل توجه است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، ساعت ۷ صبح امروز ۲۸ خرداد در سراسر ایران آغاز شد. انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه، انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در ۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران برگزار خواهد شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند و فرایند انتخابات تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

به گفته معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی۵۰۰ خبرنگار خارجی از ۲۲۶ رسانه بین‌المللی از ۵ قاره جهان، انتخابات ۱۴۰۰ ایران را پوشش می‌دهند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سید
    0

    رای نیست مردم یک نه بزرگ زدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها