رئیس ستاد انتخابات کشور:

تا پیش از ظهر شنبه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعلام می شود/ عکس گرفتن از رای تخلف است

رئیس ستاد انتخابات کشور گفتت: در برخی از انتخابات‌، بعضی افراد از رای خود عکس می گرفتند و منتشر می‌کردند که این قطعا تخلف است و ما اجازه این تخلف را نمی دهیم تا شائبه خرید و فروش رای ایجاد نشود.

تا پیش از ظهر شنبه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعلام می شود/ عکس گرفتن از رای تخلف است

جمال عرف شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه ۵۹ میلیون و ۳۱۱ هزار و۳۰۷ واجد شرایط رای دادن داریم، اظهار کرد: شعب به دلیل کرونا افزایش یافته است. نزدیک به ۶۷ هزار شعبه شهری و بالغ بر۷۵ هزار صندوق روستایی داریم. این تفاوت به این دلیل است که در هر روستا یک صندوق وجود دارد اما در ریاست جمهوری با یک صندوق سیار می توان به چندین روستا مراجعه کرد. اگر ضرورت داشت از چرخبال برای رساندن صندوق به مناطق و روستاهای صعب العبور استفاده می کنیم.

وی درباره میزان تعرفه های توزیع شده اظهار کرد: ما بین ۱۰ تا۱۵ درصد تعداد تعرفه ها را بیشتر به شعبه‌ها داده ایم و پس از فرمایش رهبری، دوباره به استانداران، فرمانداران و بخشداران ابلاغ کردیم تا مسیر بازبینی شود. در سیستم هوشمند ما اگر غرفه‌ها در شعبه ای هفتاد درصد باشد رنگ آن سبز، پنجاه درصد زرد و سی درصد باشد رنگ قرمز می شود تا به شعبه تعرفه اختصاص دهیم ولی نباید مشکلی در زمینه تعرفه داشته باشیم.

عرف درباره زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر شعبه ای نیاز به بازبینی و بازشماری آرا نباشد، تا پیش از ظهر شنبه نتیجه ریاست جمهوری اعلام می شود.

وی همچنین درباره زمان پایان اخذ رای اظهار کرد: انتخابات تا ساعت ۱۲ ادامه دارد و در موارد خاص تا ساعت ۲ بامداد تمدید می شود.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تلاش کردیم شعب امنی آماده کنیم و شعب امشب ضدعفونی می شود، گفت: همه پروتکل های بهداشتی را اعمال کرده ایم و خیال مردم راحت باشد. با دستگاه احرار هویت الکترونیک امکان رای چند بار وجود ندارد و بخاطر بیماری کرونا، انگشت زدن هم حذف شده است.

وی افزود: برای انتخابات شوراها در۲۴ مرکز استان و۹ شهر از صندوق الکترونیکی استفاده می کنیم. در کلان شهرها برای اینکه تجمع نداشته باشیم، مردم از قبل اسامی مدنظر را یادداشت کنند و به تعرفه منتقل کنند تا در شعب ازدحام نشود.

عرف در پاسخ به پرسشی چه تمهیدی درباره قطع احتمالی برق دیده شده است، گفت: دستگاه ها باتری دارد و اگر برق قطع شود، دستگاه ها چند ساعت کار می کند و مشکلی پیش نمی آید با این حال با دستور رییس جمهور و پیگیری های وزارت نیرو نباید قطعی برق داشته باشیم.

عرف همچنین با بیان اینکه در انتخابات شوراها امکان تشابه اسامی وجود دارد، تاکید کرد: مردم در تعرفه کد داوطلب هم یادداشت کنند تا مشکلی پیش نیاید البته اگر کد را هم یادداشت نکنند، آرا باطل نمی شود.

وی درباره تخلف در فضای مجازی، تصریح کرد: قانون موارد تخلف را روشن کرده است. مثلا خرید و فروش رای یا تهدید برای رای دادن تخلف است‌. تخلفات به مراجع قضایی ارسال می شود. در برخی از انتخابات‌ها، بعضی افراد از رای خود عکس می گرفتند و منتشر می‌کردند که این قطعا تخلف است و ما اجازه این تخلف را نمی دهیم تا شائبه خرید و فروش رای ایجاد نشود. فردا آمار بیماران کرونایی قرنطینه را از وزارت بهداشت می گیریم و با همکاری هلال احمر و از طریق شعبه سیار از کسانی که مایل به رای دادن باشند، رای گرفته می شود.

وی ادامه داد: در ۱۰۱ کشور و ۱۳۳ نمایندگی و با ۴۵۰ صندوق از ایرانیان خارج از کشور رای گرفته می شود. کانادا اجازه برگزاری انتخابات را نداد بنابراین در یکی از شهرهای آمریکا که نزدیک به مرز کاناداست، رای گرفته می شود.

رییس ستاد انتخابات کشور درباره امنیت کشور برای برگزاری انتخابات، گفت: وزیر کشور امروز صبح با حضور همه اعضای شورای امنیت کشور جلسه داشت . آخرین ارزیابی ها توسط ناجا نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی گزارش شده است که براساس این گزارش‌ها، مشکل جدی امنیتی نداریم اما نیروهای نظامی و انتظامی ما آمادگی کامل دارند.

وی ترتیب اعلام نتایج انتخابات را به ترتیب ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراها اعلام کرد. در حوزه ای که انتخابات میان دوره ای برگزار نمیشود، در صورت نهایی شدن شمارش و تایید آرای شوراها، می توانند نتایج آن را اعلام کنند.

عرف درباره احتمال اشتباه در انداختن رای پر صندوق‌ها گفت: در صورتی که رای به صندوق اشتباهی افتاده باشد، پس از باز شدن صندوق و با نظر ناظر، تعرفه رای در همان انتخابات مربوط به خود شمارش می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ناظران نامزدها کارت صادر شده است و آنها می توانند از شعب بازدید داشته باشند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • ناشناس
    0

    همه چی برای رییسی آمادست :))) خخخ همه چی از قبل مشخص شده

    نظرات شما -
    • ن
      0

      اندکیی صبر سحر نزدیک است

    • علی
      0

      چرا چرند میگید اگه قرار به انتصاب بود که همون ۴ سال پیش شر روحانی و از سر مردم کم میکردن پس برید رای بدید اینقدر محمل نبافید

    • یوناس
      0

      همانطور که همه چیز برای روحانی آماده بود نمایندگان مجلس - استانداران -فرمانداران- وزرا-بخشداران - دیرباز شدن محل رای گیری - نبود تعرفه در برخی شعبات - زود بستن درهای شعب رای گیری - شبکه های منو تو - بی بی سی- سلبریتی ها - رانت خواران - دلالان - کلان سرمایه داران - فضای مجازی - مریم رجوی - سلطنت طلبها - مصی علی نژادووووووووووووووووووووووووووووووو

  • ممد
    0

    فقط آقا محسن

    نظرات شما -
    • م
      0

      به علی: چیدمان کاندیداها یه طوری هست که هیچ جوره امکان نداره آقای رییسی انتخاب نشن

  • ن
    0

    به‌نظرم‌همین‌امشب‌اعلام‌کنین‌.ی‌روزم‌ی‌روزه.

  • یسا
    0

    نتیجه که الان یکماهه مشخصه !

  • یه نفر
    0

    شورای نگهبان اعلام کرده نیازی تا ظهر شنبه نیست...جالبه کدخدایی از قاضی زاده هم خواسته انصراف بده!!!!

  • داروغه
    0

    چه کارییه امشب اعلام کنید

  • لام
    0

    لطفا‌تلویزیونو‌ببینید‌خودشو‌داره‌جرمیده.رای‌بی‌رای.

  • پیام
    0

    پیش به سوی دولت انقلابی رئیسی با عزم و اراده ملی

  • لیما یوری
    0

    چقدرم ما نمیدونیم کی ریس جمهوره ،والا طاقت نداریم تا اون موقع ،یه دفعه همین امروز اعلام کنید

  • خ
    0

    ریس جمهور خیلی وقته معلومه سیدابراهیم رییسی انتخاب شده همین الان اعلام کنید

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      داداش گلم که با این صراحت می فرمایید: این نتیجه کارها هاست که که مردم دلاور ایران اسلامی این 8ساعت از جناح اصلاح طلب در راس امورات مملکت ندیده اند. حالا چون کارنامه خدمتی جناح مخالف(اصول گرا ها) در این دوره قابل قبول وخوب بود ان شاء اله در راس آنها آیت اله دکتر سید ابراهیم رییسی منتخب مردم با عزت وبزرگوار ایران عزیز می باشد.

  • شهرام.ر
    0

    خودتون رو بذارین سر کار. مردم نتیجه انتصابات رو از مدتها پیش می دونستن.

    نظرات شما -
    • یوناتان
      0

      آقای شهرام و ناشناس سال 76 که رفتی به خاتمی رای دادی درصورتیکه همون موقع میگفتن از قبل معلومه ناطق هست سرکار بودی - سال 84 که رفتی به هاشمی رای دادی و برگزاکننده انتخابات هم خاتمی بود ولی احمدی نژاد رای آورد سرکار بودی - سال 92 رفتی به رفیق گرمابه و گلستان خاتمی و هاشمی یعنی روحانی رای دادی سر کار بودی بی انصاف با وجدان حرف بزن

  • علم
    0

    خواب دیدی خوش باشه .نتیجه از قبل مشخص شده است روز ثبت نام

  • ناشناس
    0

    هرچی سنگه مال پای لنگه #دردنیا تنها ماندیم..‌‌...

  • ناشناس
    0

    انتخاباتی که نتیجه اش برای عموم جامعه مشخص وتعیین شده است به ابن معنا که مشارکت درآن رنگ تشریفات رادارد وآزمون وامتحانی است که هرچند درآن شرکت داری ولی نمره آن ازقبل معلوم ومعین شده است.

  • ایرانی
    0

    ماچون نوکر ونوچه بیگانگان وbbcنخواهیم شد رای میدهیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نخیر بفرمایید آخورمان پره شرکت میکنیم

  • دکتر سید
    0

    حضرت آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی با رای بسیار بالای ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می شوند و پس از آن دوران رفاه و آسایش و خوشی شروع خواهد شد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خواب دیدی خیرباشه. شتردرخواب بیندپنبه دانه گهی لب لب خورد گه دانه دانه. رفاه آسایش برای ما نیست !!برای همین عده معدوداست.‌‌‌‌...

  • ارش
    0

    حیف شد خواستم عکس یادگاری بگیرم قاب طلا کنم بزنم دیوار !

  • یوناس
    0

    شما فعلا مشکلات سیستم رای گیری و کمبود تعرفه ها رو حل کن شمارش و اعلام آرا پیش کش بی عرضه ها میگن 7 صبح بیایید مردم میان و میگن سیستم قطعه تعرفه نرسیده ووووووو دولت بی عرضه آخر عمرشه نمیتونه یک کار رو به خیر و خوبی پیش ببره

  • بینام
    0

    نیازی به اعلام نیست از قبل انتصابات معلوم بود !!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها