وزیر دفاع آمریکا:

ایران به‌دنبال پیش بردن برنامه‌های هسته‌ای و ساخت موشک بالستیک است/ این کشور همچنان نیرویی ثبات زدا محسوب می‌شود

وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه ادعاهایی علیه برنامه هسته‌ای و موشکی ایران بیان کرد.

ایران به‌دنبال پیش بردن برنامه‌های هسته‌ای و ساخت موشک بالستیک است/ این کشور همچنان نیرویی ثبات زدا محسوب می‌شود

«لوید آستین» در جلسه استماع مجلس سنا برای تأیید بودجه سال ۲۰۲۲ پنتاگون مدعی شد:‌ «ایران به پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای و ساخت موشک‌های بالستیک و حمایت از گروه‌های نیابتی بر هم زننده ثبات در خاورمیانه و تهدید کردن همسایگانش در منطقه ادامه می‌دهد».

رئیس پنتاگون با اشاره به اینکه آمریکا باید بتواند به محافظت از منافع خود در منطقه ادامه دهد بار دیگر ادعا کرد: «در همین حال، ایران همچنان نیرویی ثبات زدا محسوب می‌شود که به‌دنبال پیش بردن برنامه‌های هسته‌ای و ساخت موشک بالستیک است، آزادی تردد دریایی را تهدید می‌کند و از تروریست‌های نیابتی و گروه‌های شبه‌نظامی حمایت می‌کند».

آستین در ادامه ادعاهایش گفت: «ما به حفظ قابلیت بازدارندگی در برابر ایران در خاورمیانه ادامه می‌دهیم. ما همچنین از طریق اقداماتی از جمله کمک به اطمینان یافتن از اینکه اسرائیل توان دفاع از خود و برتری نظامی را به شکلی موثر حفظ می‌کند، به حمایت از شرکای خود در منطقه ادامه می‌دهیم».

رئیس پنتاگون همچنین با ابراز نگرانی از افزایش قدرت نظامی چین گفت: «این بودجه منعکس کننده تمرکز ما بر چالش‌های رو به افزایش از سوی چین است که پنج میلیارد دلار برای بازدارندگی در اقیانوس آرام و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر وزارت دفاع [آمریکا] در دیگر کشورها را در بر می‌گیرد».

او با مطرح کردن ادعاهایی علیه مسکو گفت: «روسیه نشان داده که از هدف قرار دادن ایالات متحده، به خصوص در فضای سایبری هراسی ندارد و همچنان به تمایل به تداوم هژمونی منطقه‌ای را نشان می‌دهد».

با این حال «مارک مایلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا در این جلسه استماع کنگره اذعان کرد: «شواهدی مشاهده نکرده‌ایم که نشان دهد ایران راهبردی ملی برای دستیابی به سلاح اتمی دارد».

جمهوری اسلامی ایران یک‌سال پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، در چند گام زمان‌بندی شده، تعهدات خود نسبت به این توافق هسته‌ای را کاهش داد.

اکنون «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا مدعی تمایل به بازگشت به برجام است و ششمین دور از مذاکرات غیرمستقیم برای احیای آن در وین در جریان است. با این حال رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی اصرار دارند مسائل منطقه‌ای نیز در این توافق لحاظ شوند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • سلام،
    0

    تا کور شود هر که نتوان دید. آمریکا ،ایران همچون عراق و افغانستان می خواهد تا هر وقت خواست حمله نظامی تدارک ببیند.

  • ناشناس
    0

    تو چطور ازدست پلیس امریکا دررفتی زنده موندی حرف مفت میزنی

  • ناشناس
    0

    تا چشمتان در بیاید . گذشت زمانی که انگلیسها رضا شاه را اخراج کردند و شما آمریکاییها هم محمد رضا شاه را از وطنش دور کردید گذشت زمانی که در حوزه تمدنی ایران بزرگ جولان دادید و در قاره آمریکا و ژاپن و ویتنام و عراق و افغانستان و ... نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر را بی رحمانیه قتل عام کردید . حالا به دوران امپراطوری ایران نزدیک می شویم و قدرت شما رو به افول و نابودی است همانطور که بریتانیا به خاطره ها پیوست و ایرلند را از دست داد و تا چند وقت دیگر اسکاتلند را هم از دست خواهد داد ، شما هم به چند کشور تجزیه خواهید شد

  • سیاوش
    0

    ایرانیان نباید از دست این حرفهای آمریکا ناراحت شود. آمریکا این حرفها رو میگه ایرانیان باور ندارند اما دنیا باور دارندهمان طور که آمریکا میگه ویروس کرونا را چین ساخته، چینیها بهش میخندند اما ایرانیان ای حرفها رو باور دارند. هرچی باشه، به نفع آمریکاست. اون فقط یک دروغ میگه و بعد با پادگان و نوشابه میشینه و دعوای ما رو تماشا کنه.

  • محمد
    0

    به به چه قدرتی وزیر دفاع آمریکا برای فریب کنگره و... ایران را یک قدرت معرفی کرده و در کنار چین و دیگر ابر قدرتها و بعنوان یک تهدید در برابر آمریکا معرفی کرده روحت شاد حاج قاسم

  • شادی
    0

    باز هم فقر بیشتر مردم ، دود سخنان این فرد مستقیما به چشم ملت ما خواهد رفت وگرنه اختلاس گران و حرامخوران مشکلی ندارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟