توسعه زیردریایی برای کاوش اعماق اقیانوس‌ها

یک استارت‌آپ آمریکایی به زودی زیردریایی خودران خود به نام

توسعه زیردریایی برای کاوش اعماق اقیانوس‌ها

با وجود حجم وسیعی از اطلاعات باارزش، بخش‌های زیادی از اقیانوس‌ها وجود دارند که هنوز کشف نشده‌اند. روش‌های کنونی نقشه‌برداری و جمع‌آوری داده در مورد اقیانوس‌ها به خصوص اقیانوس‌های عمیق حتی با وجود وسایل نقلیه زیردریایی قابل کنترل از راه دور، معمولا به حضور انسان نیاز دارد و با هزینه بالایی همراه است. همچنین این روش‌ها طوری طراحی نشده‌اند که در بلندمدت به عملکرد خود ادامه دهند. استارت‌آپ "ترادپث" (Terradepth) مستقر در آستین تگزاس با در نظر گرفتن این موضوع، قصد دارد در آینده‌ای نزدیک زیردریایی خودکار خود موسوم به "آبراهام" را برای انجام این کار به اقیانوس‌ها بفرستد.

استارت‌آپ یاد شده توسط دو عضو سابق "یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا"(Navy SEAL) در تگزاس تاسیس شده است. ایده این شرکت از ابتدای کار توسعه یک زیردریایی مستقل بود که بتواند برای ۶۰ روز به صورت مستقیم در دریا فعالیت کند و با اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کند دانش افراد از اعماق اقیانوس‌ها را افزایش دهد. هدف این دو فرد از تاسیس این استارت‌آپ این بود که شرکتی داشته باشند که در زمینه اکتشاف اقیانوس همانند شرکت اسپیس ایکس در زمینه هوافضا بدرخشد.

نمونه اولیه زیردریایی شرکت ترادپث از نور دیزل (diesel light) استفاده می‌کند، اما آنها قصد دارند در مدل نهایی از یک سلول سوختی هیدروژنی استفاده کنند.

نمونه اولیه زیردریایی ترادپث آزمایشات فاز یک خود را در دریاچه تراویس در تگزاس به پایان رسانده است و در مرحله بعدی نیز راهی خلیج مکزیک خواهد شد تا در ماه‌های آینده در دریا آزمایش شود. در یک بیانیه مطبوعاتی محققان توضیح دادند که آزمایشات مرحله اول به طور قطعی نشان داده که زیردریایی ما می‌تواند داده‌های زیر آب را جمع آوری و پردازش کرده و به طور خودکار بدون هیچ گونه مداخله انسانی دوباره اقدام به کار کند.

این شرکت قصد دارد تا در نهایت داده‌های اساسی جمع آوری شده توسط زیردریایی‌های خود را با استفاده از یک سیستم مدیریت داده اقیانوس مبتنی بر ابر در دسترس همگان قرار دهد.

عملیات نقشه برداری از اقیانوس کار آسانی نیست و برای تحقق آن به سرمایه زیادی نیاز است. تاکنون این استارت‌آپ موفق به جمع‌آوری بودجه‌ای معادل هشت میلیون دلار شده است و به دنبال شرکای بیشتری برای همکاری است.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها