سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد:

اعلام دلایل رد صلاحیت به چهار کاندیدا/ بازبینی فیلم جلسه بررسی صلاحیت هاشمی رفسنجانی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگرچه در قانون انتخابات ریاست جمهوری ما حکمی را برای بیان دلایل (عدم احراز صلاحیت) نداریم اما هر کدام از افراد که درخواست کردند آنها را دعوت کردیم.

اعلام دلایل رد صلاحیت به چهار کاندیدا/ بازبینی فیلم جلسه بررسی صلاحیت هاشمی رفسنجانی

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی که امروز(پنج شنبه) ۲۷ خردادماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت: آنچه که وظیفه شورای نگهبان در بحث انتخابات است پاسداری از آرای مردم است و شورای نگهبان این وظیفه را انجام داده و به درستی این حق الناس پاسداری شود. علاوه بر سلامت انتخابات که وظیفه شوراست سلامت مردم را مدنظر داریم و تمهیداتی برای سلامت مردم در روز انتخابات اندیشیده شده است.

وی افزود: وقتی که ما از جایگاه مردم در تعیین سرنوشت شان سخن می گوییم انتظار این است که پاسداری و صیانت دقیق از این امر انجام صورت گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: دغدغه‌هایی را مقام معظم رهبری دیروز فرمودند که به جاست و شورای نگهبان هم آنها را مدنظر داشته و اقداماتی را انجام داده است.

کدخدایی در ادامه گفت: ناظران شورای نگهبان به صورت ۲۴ ساعته بر چاپ و توزیع تعرفه‌ها نظارت داشته اند و حدود ۱۰ درصد بر تعداد تعرفه‌ها افزوده شده تا نگرانی خاصی وجود نداشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: از طرف شورای نگهبان مشکلی در تعرفه‌ها اعم از کمبود و یا توزیع وجود نخواهد داشت و ناظران شورای نگهبان به دقت نظارت خواهند داشت.

کدخدایی افزود: یکی از نکاتی را که رهبری فرمودند باید تدابیری را برای سلامت مردم داشته باشیم که از ابتدا بین کارشناسان ما و وزارت کشور این امر آغاز شد و بحث فاصله گذاری‌ها و استفاده بیشتر از فضای باز و ضدعفونی کننده شعب است. یک نفر هم از سوی وزارت بهداشت در هر شعبه حضور دارد. اثر انگشت حذف شده و احراز هویت به صورت الکترونیکی اخذ می شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات این است که حدود ۶۷ هزار شعبه در سراسر کشور پیش بینی کردیم که این میزان حدود ۷ درصد نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و ۲۲ درصد نسبت به انتخابات مجلس افزایش داشته است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مردم اگر تخلفی را مشاهده کردند از دوستان ما در وزارت کشور یا سامانه مردم ناظر که اعلام شده گزارشات را بفرستند.

وی تاکید کرد: کار مهمی که برای شفافیت نظارت ما انجام می شود اولا نامزدهای انتخابات هم مجلس و خبرگان و ریاست جمهوری می توانند نمایندگانی را در شعب داشته باشند و این هماهنگی انجام شده و از سال ۸۸ پیشنهاد داشتیم که نمایندگانی از نامزدهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان باشند که این کار سه شنبه انجام شد و جمعه می توانید با آنها ملاقات داشته باشید.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: از لحاظ وظیفه نظارتی ما هیچ جای نگرانی نیست. نظارت موثر شورای نگهبان انجام خواهد شد تا این رویداد سرنوشت ساز که توسط مردم خوب ما رقم می خورد را صیانت کنیم.

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگار رسانه نروژی درباره اینکه چرا شورای نگهبان اقدام به تایید صلاحیت کاندیدای اصولگرا کرده است و از کاندیدای اصلاح طلب کسی تایید نشده است گفت: شاید خبرنگار مربوطه اسامی را ندیدند. در این دور و همه ادوار بین افرادی که احراز می شود از همه گروه‌ها هستند و حتی کسانی که انتخاب شدند از گروه های دیگر هم هستند. این دور هم چنین وضعیتی بوده و هیچ گاه شورای نگهبان براساس نگاه سیاسی نامزدها نظر نمی دهد و نظر شورا براساس قانون انتخابات و قانون اساسی است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو آلمان درباره وظایف شورای نگهبان در روز انتخابات گفت: وظیفه شورای نگهبان براساس قانون، نظارت بر انتخابات است. در روز انتخابات هم وظیفه ما پاسداری و صیانت از آرای مردم است و بر این مبنا، ناظران شورای نگهبان (بین ۳ تا ۵ نفر) در شعب اخذ رای مستقر هستند و هر تخلف احتمالی به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ژاپنی مبنی براینکه شورای نگهبان برای انتخاب کاندیداها تایید یا رد می کند و روند آن مشخص نیست گفت: آنچه که شورا براساس نظارت انجام می دهد منطبق بر اصول ۱۱۵ قانون اساسی و قانون انتخابات است و بعد از بررسی هایی که انجام می شود باید با رای اکثریت اعضای شورا اظهار نظر شود و رای اکثریت شورا ملاک نهایی برای احراز یا عدم احراز کاندیدهاست.

وی افزود" قوانین انتخابات ممکن است اشکالاتی داشته باشد که مجلس باید آن را اصلاح کند و ان‌شاءالله در آینده مجلس محترم آنرا اصلاح کند.

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایتالیا درباره دلایل رد صلاحیت برخی از کاندیداها بویژه لاریجانی و احمدی نژاد گفت: بر اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی مستندات افراد مطرح و قرائت می شود و باید اعضا نسبت به هر فرد ۷ رای مثبت داشته باشند و اینکه هر عضو شورا بر چه اساسی رای مثبت یا منفی می دهد نمی توانم بیان کنم ولی ملاک نهایی رای اعضای شورای نگهبان است.

وی افزود: اگرچه در قانون انتخابات ریاست جمهوری ما حکمی را برای بیان دلایل نداریم اما هر کدام از افراد که درخواست کردند آنها را دعوت کردیم. هفته گذشته ۴ نفر را دعوت کردم و مطالب را گفتم و الان هم ۲ نفر دیگر درخواست کردند که در اولین فرصت مطالب را ارائه می کنیم.

کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره اولویت شمارش با آرای کدام انتخابات است؟ گفت: هماهنگی های لازم ما با وزارت کشور انجام شده که اولویت با شمارش آرای ریاست جمهوری و مجلس و خبرگان رهبری و شوراها است.

وی درباره بیانات رهبری گفت: همان روز شورای نگهبان بیانیه ای صادرکرد. آنچه در روند رسیدگی هاست مجموعه ای از مباحث است و نهایتا رای گیری اعضاست و اگر دستگاهی حس می کند گزارش خلاف واقع گفتند باید اصلاح کنند و اینطور نیست که مبنای رسیدگی شورا یک گزارش واحد باشد و البته اگر گزارش‌ها خلاف باشد شورای نگهبان آن را مدنظر قرار نخواهد داد.

کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در این دور از انتخابات کاندیداهای تایید شده اصلاح طلب ، مورد تایید رهبران اصلی اصلاح طلب نبودند؟ گفت: نگاه شورای نگهبان سیاسی و جناحی نیست و ارزیابی شورا براساس افکار سیاسی نیست بلکه معیارهایی که در قانون اساسی ذکر شده ملاک است و شورای نگهبان یک نهاد فقهی و حقوقی است نه یک نهاد سیاسی. مبنای بررسی صلاحیت ها قانون بوده و برای ما فرقی ندارد که نگاه سیاسی افراد چیست.

وی افزود: عملکرد شورای نگهبان در گذشته هم اثبات می کند که از همه‌ی گروه های سیاسی در انتخابات ها کاندیدا داشته اند.


سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه برخی معتقدند که شورای نگهبان در مورد نظر رهبری درباره بررسی صلاحیت‌ها به شیوه خود عمل کرده است. پاسخ شما چیست؟ گفت: قبلا گفتم شورای نگهبان براساس قوانین و بر مبنای رای اعضای شورای نگهبان اعلام نظر می کند. ملاک‌های قانونی ما باید مدنظر قرار گیرد و همانگونه که در رسانه‌ها مطرح شد، دستگاه‌های دیگر باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون گزارش تخلفات خاصی را درباره انتخابات دریافت نکرده‌ایم، درباره هیات‌های نظارت گفت: این هیات‌ها وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارند، آموزش‌های لازم و موارد دیگر اداری درباره ناظران انجام شده است. برای خارج از کشور هم هیات نظارت مستقلی شورای نگهبان دارد که وظیفه نظارت بر انتخابات خواهند داشت.

کدخدایی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر مصلحی گفت: طبق قانون مراجع مختلف باید گزارشاتی که در اختیار دارند را برای شورای نگهبان ارسال کنند اما این گزارشات تنها جنبه کارشناسی دارد. گاهی گزارشات دقیق نبوده و شورای نگهبان نیز خلاف آن نظر داده است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: دو نفر از اعضای دیگر شورای نگهبان غیر از من نیز این خبر را تکذیب کردند. دیروز نیز فیلم جلسه بررسی صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی را به همراه برخی از اعضای شورای نگهبان بازبینی کردیم و آقای مصلحی چیزی که گفته بودند را در آن جلسه بیان نکردند. ان‌شاءالله در زمان مناسبی آن فیلم را منتشر خواهیم کرد. البته ایشان مواردی که از او نقل قول شده بود را تکذیب کردند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه نامه آقای روحانی پاسخ داده شده است؟ گفت: بله پاسخی تهیه شده است و به زودی ارائه می شود.

کدخدایی تاکید کرد: ان‌شاءالله انتخابات خوبی فردا رقم به خورد و به تعبیر رهبری رویداد سرنوشت ساز است و جمهوریت نظام را تثبیت می کند و توجه داشته باشید حق تعیین سرنوشت بحثی است که جمهوری اسلامی ایران در بیش از ۴۰ سالی که از عمرش می گذرد به جامعه ارائه کرده است و همانطور که درادوار گذشته حضور مردم را شاهد بودیم ان‌شاءالله در این دوره هم شاهد باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: ما چهار انتخابات را داریم. دو انتخابات سراسری و دو انتخابات هم در حوزه‌های مختلف برای میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری داریم.

وی بیان کرد: از جهت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات هیچ نگرانی‌ وجود ندارد و نظارت موثر شورای نگهبان با دقت انجام خواهد شد.

کدخدایی تصریح کرد: آرای کاندیداها در شورای نگهبان متفاوت است و بنده نمی‌توانم آرای مخفی اعضای شورای نگهبان به کاندیداها را اعلام کنم.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 65
  • رزمنده هشت سال دفاع مقدس
    0

    دروغگوی بی مصرف

    نظرات شما -
    • سلام،
      0

      تو رزمنده نیستی، با این طرز تفکرت بزمنده هستی!!!

    • ۹۹درصد
      0

      به سلام تو هم با مسببین خود فروشی و بچه کشی وهزاران مرض معلول فقر دیگر همدستی یه کمی فکر کن اگه میتونی

  • میرسلیم
    0

    کدخدا چرا چرت وپرت میگویی مردم را چی فرض کردی .خودتی .گور پدر اصوا گرا واصلاح طلب شما نسبت 5به 2 تایید کردید وواقعا هم مهندسی کردید .که جلیلی وزاکانی به نفع رئیسی بروند کنار عجب فکر مردم را کردید مردمی که میفهمند رای نمیدهند .این دیگه انتخابات نیست انتصابات است ازهمین الان حق کشی کردید بعدها دیگه میخواد چی بشه .42ساله رای اصول گرا ها بااندک تغییری مشخصه اصلاح طلبها هم رای شان مشخص بوده .حرف اینه که مردم شما حکومتیان خودرای وظالم را نمیخواهند پس فردا مشخص میشه چقدر رای دادند

    نظرات شما -
    • مهناز
      0

      خودت چرت وپرت میگی از نوشتن متن معلومه چه شخصیتی داری در کاری که تخصص نداری حرف نزنی راحت تری

  • ساسان
    0

    شما خودت و شورای نگهبانتون از نظر ما مردم رد صلاحیتی بعد دم از قانونو پاسداری از آرا میزنی!!! شما پاسدار آرای مردمی!!! شما خودت علیه مردمی اونوقت دم از پاسداری میزنی... جناب مصلحی خوب رسواتون کرد...دم از اسلامو حکومت مردم سالاری دینی و پیرو ال علی (ع)بودن میزنند!!...والا اگه امام علی(ع) بودن گردن تک تکتونو میزند..

  • کوروش کبیر
    0

    اره جان عمه ات اصلا معلوم نیس حزب بازی درنمیارین و طرفدار هیچکس نیستین باید شورای نگهبان منحل بشه کاندید از جنس مردم ثبت نام کنن مردم رای بدن نه که شورای نگهبان انتخاب کنه مردم مجبور بشن به کاندید مورد نظر شورای نگهبان رای بدن هیج جای دنیا اینجوری نیس شورای نگهبان من دراوردی ایرانیانه کدخدایی واقعا مدرک دکترا داری بخدا دکترات الکیه از اون فیلیپینیاس

  • فقیر
    0

    درروزجمعه برای کمک به درمان درخانه میمانیم.

    نظرات شما -
    • ح
      0

      بمان. بلکه به درمان مرض سیاسی ات بپردازی، فقیر

    • به ح
      0

      تو نیز برو تا جهالتت اندکی آرامش یابد

  • .
    0

    ساعت شنی .

  • ی ط
    0

    پس برای چی هاشمی را رد صلاحیت کردید؟یعنی جهت ضعف جسمی یا سلیقه ای عمل کردید.

  • کیان
    0

    برو خودتو مسخره کن مخفی بازی در میاری قالی جمهور چند سال پیش با 67 میلیارد مجلس رو خرید که تحقیق و تفحص از شهرداری نشه فکر کردی 40 تا آدم شورای نگهبان رو نمیتونن بخرن؟؟ چهل نفر رو دعوت کنید با پخش زنده تا بگویند چه جوری آقای لاریجانی و حتی احمدی رد صلاحیت شدن حالا احمدی ریپو بازی در می‌آورد آقای لاریجانی چطور؟؟؟

  • میرزا
    0

    این حجم ازدروغ دریک انسان واقعاعجیبه.

    نظرات شما -
    • شریف
      0

      میرزای عزیزیک شبه که به اینجاوبه این توانمندی نرسیده سالها زحمت کشیده تمرین کرده تاالآن میتونه به این قشنگی وروان وسلیس دروغ تحویل بده بعدش دانش آموخته انگلستان هم هستن.

    • مهناز
      0

      دروغ نیست ،چطور در دوره های قبلی که عده ای خاص بودن دروغگو نبودند ،فقط این دوره که یک کاندید تازه آمده دروغگو شدندواقعا پر رویی هم حدی دارد بنده خدا رئیسی با این جماعت چه ها خواهد کشید تا بیاید رگ وریشه اینها را در تار وپود این کشور ،در تولید در توزیع پیدا کند چهار سال تمام شده

    • قنبرپیاز فروش
      0

      مهناز-حالا تصور کن با رای تشریفاتی ونان خورهای نظام به پاستور راه پیدا کنه چطور با ۶۵ الی ۷۰ درصد مردم وواجدین شرایط رای دادن که عدم حضورشان را دررفتارشان میتوان دیدکنار خواهد آمد . اینها بعدا برای رئیس جمهوری که پشتوانه رای نداره مشکل ساز خواهد بود . همانطوریکه کسانیکه تمایلی به حضور روحانی درپاستور نبودند وتا آخر دوره چوب لای چرخش گذاشتند چون بسیار قدرتمند بود وقضاییه را هم داشتند درنتیجه موجب گرانی وفشار معیشتی برمردم شدند تا بمردم حالی کنند که این جریان قادر به مملکت داری نیست وهمینطور هم شد . نتیجه فشارهایی که بمردم آوردند فردا ببار می نشیند واز صندوقی که درصندوقچه ها مخفی است رای تشریفاتی بیرون میاید .

    • دوستی
      0

      مهنارزم حیف شمانیست خودتاآلوده سیاست کنی سیاست پدرمادرنداره کلک وپرت میریزه من خودم توستادهمتی هستم برای قاضی زاده هاشمی تبلیغ می کنم ازدوستان نزدیک زاکانی هستم به رضایی رای می دم ولی آرزوم اینه آقای رئیسی رئیس جمهوربشه ارادت ویژهای به آقای جلیلی دارم بروعزیزم بروسیاست بدردتونمی خوره

    • به مهناز
      0

      شما خودتون را ناراحت بنده خدا رئیسی نکنید چون برایشان کاملا همه جا آب وجارو شده .. تولید را هم که رونق بخشیدند ،توزیع هم که دست بازاریان است که همه ارادتمند ایشان هستند....

    • مهناز
      0

      ما انتخاب می کنیم وپای انتخاب خود می ایستیم خواهید دید (آقا یا خانم دوستی ) وقنبر پیاز فروش سیاست ماعین دیانت ماست ودیانت ما عین سیاست ماست

    • سی سی
      0

      مهناااااز!!!!میدونی سیاست یعنی دروغ و کلک ،!!یعنی حقه بازی،،؟؟؟یعنی فساد؟؟دزدی ،!!همه ی اینها بنام دین نوشته میشه،!!که باعث افت شدید طرف داری مردم شده ،،،بطوریکه به شما میگویند اقلیت اصولگرا،،،

    • مفهوم جدایی دین از سیاست
      0

      من نمی دونم اینا چرا برای پر کردن جیب خودشون از دین مایه می ذارن؟ کجا دین گفته دزدی کن؟ غارت کن؟ به هیشکی ارزش قائل نشو؟ و... اتفاقا دین اسلام و تمامی ادیان مهمترین سفارششان ضایع نکردن حق همدیگه هست،اصلا جدایی یا چسبندگی! دین و سیاست نداریم دین یک راه شفاف رو ترسیم می کنه که با وجدان هر انسانی هم سازگاره و هرکسی چه یک شهروند عادی و یا یک سیاستمدار باید اونا رو رعایت کنه،در این صورت مطمئنا ظلمی نیز به احدی نخواهد شد. حالا ما خودمون بیاییم یه سری قوانین عجیب رو بچسبونیم به دین مقدس که مثلا سیاست ما دینی هست آخه کدوم یک از کارهای شما مورد تائید دین هست ؟ اندکی تفکر لطفا.

    • به سی سی
      0

      اگر با این افکار ،به قول شما به من بگن اصول گرا ،طوری نیست حالم از این اصول واصلاح به هم می خورد شما مختارید هر چه می خواهید بنامید دوست داشتم اهل تولید بودی وبرای امورات کارت به ادارات مراجعه می کردی تا متوجه بشی چی میگم ، وقتی میگن دست دولت تو جیب مردم است را می فهمیدی ،متاسفانه تا هر کس خودش درگیر نباشد نمی فهمد ،دوست داشتم همه شماها که الان فکرتایید وتکذیب این شخصیت ها هستید می فهمیدید که درد این جامعه این ها نیست درد این کشور بها دادن به تولید است درد این جامعه شورای نگهبان ولاریجانی و......نیست درد این کشور بها دادن به مردم ورونق تولید است پس رای می دهم وبه امید روزهای خوب با توکل به خدا ،حالا هر کس که رئیس جمهور شود

  • حداد
    0

    خوب الحمدلله همه چیز بخیر خوشی تمام شد. خبرنگاران خارجی از پاسخ ها قانع شدند. مردم هم که از اول مشکل نداشتند. فقط میمونه چند نفر یاوه گو، که از اسمشون هم مشخصه که یاوه گو هستند!!!بهترین انتخابات دنیا رو داریم و بقیه بایستی از ما الگو برداری کنند. ژاپن، کره ، چین ، اروپا دیگه چی میخوان؟ اگه خواستن میتونیم قوانین قوه قضائیه رو هم یک کپی بهشون بدیم . اگه هم مشکل هست اصلا براشون رئیس قوه قضائیه می‌فرستیم!!!دیگه چی میخوان؟ قالیباف، حداد عادل، رضایی، موحدی یا هر کسی رو میخوان بگن!!!! اگه هم میخوان دموکراسی شون کامل بشه میتونیم براشون حزب درست کنیم یا آموزش بدیم!!!

    نظرات شما -
    • حداد
      0

      یادم رفت که ایشون فرموده اند : از جهت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات هیچ نگرانی‌ وجود ندارد و نظارت موثر شورای نگهبان با دقت انجام خواهد شد. از این بابت هم نگران نبودیم ولی خوب شد خیال خبرنگاران خارجی هم راحت شد!!!!

  • سلام،
    0

    بابا یه نفر از کاندیدای روکشی خبری بده؟؟؟

    نظرات شما -
    • به قوقولی
      0

      عذاب جهنم گوارای وجود تو.کمی ادب واشته باش.

  • ناشناس
    0

    ما می گویم فقط خدا خودش قضاوت کند و خودش قصاص کند وسلام

  • no name
    0

    درروزجمعه برای کمک به درمان درخانه میمانیم.

  • ممد آقا
    0

    یه ضرب المثل بنگلادشی میگه: وقتی احمد خان باشه و عباس کدخدا-مهد دموکراسیه اونجا

  • مش جمعه
    0

    شرم بر آدم دروغگو. نظارت استصوابی فقط برای حذف جمهوریت در حال پیشروی هست.چرا هرگز سخنان مطهری و بهشتی و...در خصوص تشکیل جمهوری اسلامی را پخش نمی کنید؟

    نظرات شما -
    • ۱۱
      0

      جمعه جان, شهید مطهری در دوران طاغوت و خفقان پهلوی استاد دانشگاه الهیات بود اما اگر امروز در حیات دنیوی بود معلوم نبود که کجا بود

    • مش جمعه
      0

      بزرگوار، موافق نظر آنجناب هستم.همه در اوایل انقلاب قولهای دادند که متاسفانه به همه قول ها پشت کردند. شما اگر برای خرید نان به نانوایی محل برید و نان مناسب نباشد، شاید برای نوبت دوم و یا سوم بخاطر کاسب بودن محل مراجعه کنی.اما آیا برای چهارمین بار برای خرید نان نامناسب مراجعه میکنی؟ عقل حکم میکند که دیگر به این نانوایی مراجعه نکنیم.بزرگوار سرنوشت همه رئیس جمهوران گذشته ایران بغیر از رهبری و رجایی که نیمه کاره ماندن چه بود.همه از حاکمیت رانده شدند.اینها نتیجه نظارت استصوابی شورای نگهبان هست.در نتیجه کارکرد شورای نگهبان برایمان مثمر ثمر نیست.رئیس جمهور برای نظام ضربه گیر شده است.۱۱ محترم موفق باشی

  • عموقنبر سبزی فروش
    0

    جمهوریت شما که چیزی از آن باقی نمانده !!!!تمام سوالات مردمی که از زبان خبرنگاران گفته میشود پاسخ معقولی به افکار عمومی داده نشده است . شماها وقتی به بن بست میرسید درپاسخ مخاطبین خود میگویید؛ همینی که هست میخواهید بخواهید ونمی خواهید نخواهید . یعنی چکشی اما با ظاهری آب ورنگ شده قانونی که شماها با آن استناد میکنید . دیگه ننه احمد هم فهمیده که شما چکار کرده ایدوقطعا سرتان به سنگ خواهد خورد .

  • محمد
    0

    نهاد غیر پاسخگو منشا اصلی فساد و دیکتاتوری

  • حسن
    0

    شورای نگهبان کاملا نگاه جناحی دارد و تمام

  • رضا
    0

    این انتخابات نیست این انتصابات است هر کس رو دوست دارن تایید میکنند و مردم هم که پشمند

  • مورچه خوار
    0

    خدایش اینقد دروغ می گن که خودشون هم باورشون شده خدایا مارااز این دغل بازان حیله گر نجات بده

  • ناغولا
    0

    بازبینی چیه! مهندس جنتی وکدخدا حتی از سیستم varهم استفاده میکنن چی فکر کرده اید ما خیلی پیشرفته ایم جهان باید از ما یاد بگیره ما باید جهانو مدیریت کنیم

  • ۱۱
    0

    ......آنچه که وظیفه شورای نگهبان در بحث انتخابات است پاسداری از آرای مردم است .... پس بگذارید اول مردم نظر بدهند و رای اکثریت را پاسداری کنید

  • محمود
    0

    مردم وخر حساب کردین بخاطر احداف خودتون دیگه بسه توهین به مردم

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    نگاه و نظر این شورای نگهبان کاملا جناحی و سیاسی و منفعت اقلیت اصولگرا می باشد و منافع اکثریت مردم در آن منظور نمی گردد....!!!!

  • حامی
    0

    این انتخاب هم به حول قوه الهی با رای بالا تمام می شودو روسیاهی می ماند برای ذغال. این دروغ است که فقط برای مشکلات اقتصادی رای نمی دید. چون بچه های حزب الهی اکثرا وضعیت مالی خوبی ندارند ولی برای حفظ نظام حتما در انتخابات شرکت می کنند . شما همچنان چشم و گوش تان به رسانه های معاند باشد .

    نظرات شما -
    • منتقد
      0

      حزب اللهی و غیر حزب اللهی ؟ متاسفم در کشوری زندگی می کنم که عده فکر می کنن فقط خودشون حق دارن و فقط خودشون بنده خدا و ...هستن. همه انسانیم همه ایرانی هستیم و دلیل نمیشه خودتونو به الله بچسبونید .کل مردم دنیا مخلوق خدا هستن . ملتی که علیه ظلم بلند شد ملت حزب اللهه نه فقط شما و عده ای مثل آقای الله کرم و قاسمی و عباسی و... خجالت بکشید

    • سید
      0

      اقای حامی تفکراتت مثل داعشی هاست که خودخواهانه فقط فکر میکنند خودشون برترین مخلوقات خدا هستن به جای اینکه فکرت اندازه کلم باشه یه کم برو تحقیق کن درمورد دنیا و خدا شناسی

    • تقی معمولی
      0

      حامی جان بیسواد زغال رو یک بچه 7ساله هم میتونه بنویسه ولی شما به قول خودت بچه حزب اللهی یاد نداری بنویسی؟؟؟؟؟

  • ابراری
    0

    اگر وظیفه شورای نگهبان صیانت از ارای مردم است چرا وقتی مصلحی گزارش داد که اقای هاشمی این دوره پیروز انتخابات است و۳۰ میلیون رای دارد به قول مصلحی شما شورای نگهبان بی هیچ انقلتی او را رد صلاحیت نمودید ؟ننگت باد کذاب انگلیسی فارغ التحصیل انگلیس

  • حامی
    0

    انتخابات شوراها بدون نظارت شورای نگهبان است. اگر آزاده هستی و نگاه مقرضانه نداری جواب بده. چرا اگثرا افراد شورا متاسفانه مشکل اخلاقی و اقتصادی پیدا می کنند . ما چگونه در بین هزار نفر که شناخت نداریم 30 نفر را انتخاب کنیم .آیا این فرصت شناخت برای تک تک ما وجود دارد ؟یا بهتر است کسانی باشند از این تعداد بالا تحقیق و بررسی کنند و تعداد اندکی را به ما معرفی کنند. _کدام شخص رجل سیاسی مد نظر شما بود و انسانی سالم ودلسوز مردم بوده که نی توانست بیاید ولی شورا تایید نکرد؟

    نظرات شما -
    • مورچه خوار
      0

      احمدی نژاد! جواب بده چراوبه چه دلیل رد شد بچه حزب الهی جواب بده توکه از آدمها استفاده ابزاری میکنید

    • علی رضایی
      0

      جناب آقای حامی 1- شما شناخت نداری، رای ندی 2- شورای نگبان برای شما نظر مشورتی بده، فقط برای آگاهی میتونه بگه که اینها صلاحیت دارند. البته لیستش باید 2 الی 5 برابر تعداد لازم باشه، نه که یک لیست تبلیغاتی بده، افرادی که مثل جنابعالی می خواهید دیگران برایتان تعیین کنند، می توانید از این نظرات مشورتی بهره کافی و وافی ببرید. من خودم عقلم به اندازه این افرادی که در شورای نگهبان هستند می رسد. این افراد بهتره بروند واقعا به شغل شریف نگهبانی در یک برج یا مجتمع مشغول شوند.

  • احمد
    0

    سالهاست که دیگه آیت الله جنتی نیست بلکه دبیر شورای نگهبان ، آیت الله مهندس جنتی است

  • ایثازگر
    0

    انشالله فرداپای صندوق برنظرات اصلاحیمان پای میفشار یم وتغییرادردولت بزدل وپیراعمال میکنیم

  • احمد
    0

    من به عنوان یک شهروند سوالم این است به شورای نگهبان در این کشور چه نهادی یا شخصی نظارت میکند؟ چرا رأی شورای نگهبان شفاف نیست؟ آیا شورای نگهبان را مردم انتخاب کردند که از طرف مردم تصمیم بگیرند چه کسی صلاحیت دارد یا ندارد؟ هر یک از اعضای شورای نگهبان که به احراز یا عدم احراز یک کاندیدا رأی می دهد باید دلایل خود را بطور مستدل اعلام کند؟ بالاخره شورای نگهبان به چه کسی یا نهادی پاسخگو هست؟ اگر شورای نگهبان اشتباه کرد چگونه جبران می کند و اگر جبران نکرد شورای نگهبان کجا باید محاکمه شود؟ لطفاً شورای نگهبان اینو به ملت توضیح دهند، مثلاً من عضو شورای نگهبان هستم مدیر و مدبر بودن کاندیدا را چگونه اندازه گیری می کنم ملاک و وسیله اندازه‌گیری چیست خبر فوری لطفاً اینو به دست شورای نگهبان برسانید

  • سیاوش
    0

    چیزی که من متوجه شدم رای اعضای شورای نگهبان صلاحیت تعیین می کنه یعنی از کسی خوششون بیاد تایید وگرنه رد صلاحیت خواهد شد. خیلی هم عالی و کاملا مردمی و منطقی!

  • تقی معمولی
    0

    من واقعا هیجان زده هستم با این تایید صلاحیت شورای نگهبان یعنی حتی یک نفر هم نمیتون نتیجه انتخابات رو پیش بینی کنه به همین خاطر یک نظرسنجی میگذارم فردا در انتخابات ریاست جمهوری چه کسی رای میاره گزینه یک آقای رئیسی گزینه دو جناب آقای رئیسی گزینه سه حجه الا سلام رئیسی

  • ناشناس۰
    0

    همه از رهبری هزینه می کنند و خودشان پاسخگو نیستند جمهوریتی که جهت تعیین سرنوشت خود با فتوی و درخواست بزرگان بخواهد استحکام پیدا کند باید به حال آن گریست انتخابات ۵۷ آری به جمهوریت یادش بخیر آن شوری که مردم داشتند .

  • جمال
    0

    پیشنهاد به نمایندگان مجلس با توجه به اینکه عملکرد شورای نگهبان جمهوریت را زیر سوال برده تایید صلاحیت رییس جمهور را به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کنند چون آنها بهتر آسیب های جمهوریت را می دانند.

  • ۷۸
    0

    مطالبه رهبری از شورای نگهبان به کجا کشید چرا مهندسین شورای نگهبان جوابگو نیستند .حالا که رهبری را بی جواب گذاشتید جواب خدا را چکار می کنید اگر اعتقاد دارید

  • دارا
    0

    آقای مصلحی مواردی که از او نقل قول شده بود را تکذیب کردند. مشکل اینه که نقل و قول نبود خودشون گفتند این اقا هنوز از ماجرا خبر نداره سرچ کنین فیلمش هنوز هست

  • ملت کاربر
    0

    فردا هرچند این سالها برای مردم خیلی سخت شده دو چیز مردم را آزار می دهد یک رشوه دومی هم دوزدی سران مملکت ولی با این تفاصل فردا خواهیم آمد رای خودمان را به صندوقها ریخته تا چشم دشمنان ایران ملت ایران در آید ان شاءالله کا با ان جناح این جناح نداریم

  • احمد
    0

    با مصاحبه ی آقای مصلحی وزیر پیشین اطلاعات عورت شورای نگهبان بیرون زد .پس هرسری یکی دوتا طهارت نگرفته پیدا می‌شوند و میرند در شورای نگهبان مصلحت می دانند که چه کسانی تایید و یا رد صلاحیت بشوند . پس اعضای شورای نگهبان از شعور و منطق و آگاهی خود تصمیم نمی گیرند که چه کسی رد یا تایید صلاحیت بشود بلکه دیگران مصلحت میدانند که چه کسانی تایید یا رد صلاحیت شوند.نظام بماند مردم هربلایی سرش آمد،بیاد،نظام بماند هفتاد درصد پدران شرمنده اهل بیتشان باشند و... این است انتخابات آزاد!!! آقای کدخدایی با چه رویی صحبت از قانون و صیانت از آرای مردم می کنید در حالی که قبل از انتخابات با سفارش فردی مثل مصلحی آرای مردم را باطل اعلام می‌کنید؟

  • ناشناس
    0

    این همه میکروفن و آن هم در صدا و سیما شما ها را از خود راضی کرده که پاسخگو ظلمئ که به نامزدها شده نباشید این پست ها ماندنی نیست

  • ناشناس
    0

    از جایگاه کدام مردم ؟؟ شما نماینده مردم نیستید !! با رای مردم سر کار آمدید؟؟

  • نمکدان
    0

    شوووورای نگهبان دیگه شوووورشو درآوردی. بابا یجوری دستچین کردی ک عمرا کسی بفهمه. نظرتون رو کیه. آخه ی ارگان سلیقه ای و غیر پاسخگو مگه میتونه جمهوریتی بزاره بمونه. رای و خاست ۲۴ میلیون مردم نادیده گرفتین. طرف ۸ سال پیش صلاحیت داشت و ریس جمهور این کشور بوده. حالا چون منافع شمارو بخطر انداخته بده شد. اگه شما جانبدارانه عمل نکردین حداقل میزاشتین مردم خودشون تصمیم بگیرن. نه ک بوریدن و دوختین و میگیین بپووووش.

  • سید ابو رسول
    0

    رد صلاحیت 4 نفر پا انقلاب نیستن وتو فکر اشتی به ال سعود وامریکا .. مملکت راه برای خدا بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها